بزرگترین گنج جهان در آستانه کشف+ تصاویر

یک تیم گنج یاب پس از دهه‌ها تلاش، در آستانه کشف گنجی منحصر به فرد است که ارزش آن به بیش از ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک پست، یک تیم گنج یاب احتمالا در آستانه کشف گنجی بزرگ هست که «بزرگترین گنج جهان» لقب گرفته است؛ گنجی که گفته می‌شود ارزش آن به بیش از ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد.

این تیم گنج یاب که به نام «معبد دوازده» شناخته می‌شود، از سال ۱۹۸۷ در کشور فنلاند در جستجوی «گنج لمینکاینن» بوده اند که شامل طلا، جواهرات و آثار باستانی می‌شود. «لمینکاینن» (Lemminkäinen) از چهره‌های برجسته در اساطیر فنلاند است.

به نوشته نیویورک پست، در صورتی که این گنج کشف شود، ارزشمندترین گنجینه‌ای خواهد بود که تا کنون پیدا شده است. این گروه گنج یاب طی این سالها، تابستان‌ها به دنبال این گنجینه شش ساعت در روز و هفت روز هفته کار می‌کردند.

بزرگترین گنج جهان

بر اساس این گزارش، احتمال می‌رود این گنجینه گرانبها شامل ۵۰ هزار سنگ قیمتی از جمله یاقوت، یاقوت کبود، زمرد و الماس باشد.

همچنین گفته می‌شود قریب به ۱۰۰۰ اثر باستانی که تاریخ آن به هزاران سال پیش باز می‌گردد، به همراه مجسمه‌هایی از طلای ۱۸ عیار که در اندازه واقعی قرار دارند، بخشی از این گنج بزرگ خواهند بود.

اعضای این گروه گنج یاب از کشورهای مختلفی نظیر روسیه، استرالیا، آمریکا، سوئد، نروژ، آلمان و هلند برای شکار چنین گنج گرانسنگی به این گروه ملحق شده اند.

کارل بورگن (Carl Borgen) نویسنده پیشروی جهانی در خصوص «گنج لمینکاینن» جزئیاتی از این گنجینه و نیز زندگی شکارچیان این گنج را در کتاب خود با عنوان «جنون موقت» شرح داده است.

کارل بورگن

کارل بورگن

بورگن ۶۰ ساله همچنین در مصاحبه با نشریه میرور گفت: من می‌دانم که پیشرفت قابل توجهی رخ داده و تیم در خصوص ماه‌های آتی هیجان زده است. اکنون در کمپ (شکارچیان گنج) صحبت از یک پیشرفت بزرگ است که در حقیقت می‌تواند بزرگترین و با ارزشمندترین گنجینه جهان باشد.

وجود این گنج در سال ۱۹۸۴ و زمانی که ملاکی به نام «ایور بوک» (Ior Bock) مدعی شد خانواده وی از نوادگان مستقیم «لمینکاینن» شخصیت اسطوره‌ای فنلاند هستند، به رسمیت شناخته شد.

تیم گنج یاب

فعالیت تیم گنج یاب

بوک ادعا کرده بود در املاکش، اتاقی وجود دارد که در قرن دهم میلادی، با صفحاتی سنگی پوشانده شده تا حافظ گنجینه در برابر مهاجمان باشد. او که در ژوئن سال ۱۹۹۹ و در اثر ضربات چاقو فلج شده بود؛ در سال ۲۰۱۰ به دست دستیار سابقش به قتل رسید؛ اما جستجو برای یافتن این گنج پس از مرگ وی نیز ادامه پیدا کرد.

اکنون گمان می‌رود این گنج گرانبها در جایی در غار سیبوسبرگ «Sibbosberg» در ۲۰ مایلی شرق هلسینکی، پایتخت فنلاند پنهان شده باشد. کاوش‌های رسمی بی شماری در طول سه دهه گذشته برای یافتن این گنجینه انجام شده که بیش از ۱۰۰ معدن یاب حرفه‌ای از سراسر جهان را شامل می‌شود.

حال پس از دهه‌ها تلاش، این گروه گنج یاب بر این باور است که تنها چند متر با این گنج بزرگ فاصله دارد و احتمالا تابستان آتی ممکن است زمانی باشد که این گنج عظیم کشف شده باشد.

پس از دهه‌ها جستجو، بزرگترین گنج جهان در آستانه کشف قرار گرفت+ تصاویر

۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
کد خبر: 21643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha