نفت خود را به صورت قاچاق می فروشیم!

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: بیش از سه سال است که بدون دلیل قانونی ما را محاصره اقتصادی کرده‌اند، حتی نفت خود را به صورت قاچاق به فروش می‌رسانیم و درآمد دلاری خود را باید مخفیانه وارد کشور کنیم تا قیمت دلار حفظ شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهوری پنجشنبه در میان اجتماع مردم ایذه در مراسم چهلمین روز شهادت علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای و قهرمان ملی اظهار کرد: امروز زاگرس نشینان اعم ازبختیاری‌ها، بهمئی‌ها، کردها و بقیه باید یک تصمیم تاریخی بگیرند و محاصره اقتصادی آمریکا علیه کشور را بشکنند.

وی ادامه داد: بیش از سه سال است که بدون دلیل قانونی ما را محاصره اقتصادی کرده‌اند، حتی نفت خود را به صورت قاچاق به فروش می‌رسانیم و درآمد دلاری خود را باید مخفیانه وارد کشور کنیم تا قیمت دلار حفظ شود.

رضایی تصریح کرد: ابتدا گفتند ایران میخواهد بمب اتم بسازد؛ دولت ما در مذاکرات برجام نشست و هرچه آنها می‌خواستند داد در نهایت تفاهم نامه امضا شد اما دولت بعد آمریکا آن را زیر پا گذاشت و ما را در محاصره اقتصادی قرار داد.

وی افزود: امروز زاگرس نشینان و بختیاری‌ها باید علیه آمریکا به دلیل محاصره اقتصادی ایران قیام کنند؛ من مردم این منطقه را می‌شناسم، زنان بختیاری کمتر از سردار بی بی مریم و جوانان ما نیز کمتر از علیمردان خان نیستند.

اقدام نیروی دریایی سپاه نشان داد دوران بزن در رو گذشته است

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به ماجرای دزدی نفتکش ایرانی توسط آمریکا گفت: آمریکا قصد داشت نفتکش ما را بدزدد که بچه‌های ما در سپاه با هوشمندی جلوی این اتفاق را گرفتند و با عملیات به موقع توانستند این اقدام را ناکام بگذارند.

وی افزود: چندین ساعت ناوهای مدرن آمریکا و قایق‌های ما مانور دادند و حتی ناوهای آنها استانداردهای نظامی را زیر پا گذاشتند تا قایق‌های سپاهی و بسیجی را کنار بزنند اما برادران ما ثابت کردند دوران بزن در رو تمام شده است.مقاومت مقابل آمریکا باید فعال و پویا باشد

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با بیان اینکه مقاومت ما در مقابل آمریکا باید پویا و فعال باشد، گفت: مبارزه ما در حرکت، فعالیت و ایستادن ما روی پای خودمان است.

وی با بیان اینکه ما نباید دست روی دست بگذاریم و مقاومت منفعلانه داشته باشیم، افزود: مبارزه ما با آمریکا در حرکت و فعالیت ما است، در این است که صنعت و کشاورزی خود را فعال کنیم و فقر و بیکاری را از کشور بیرون کنیم و روی پای خود بایستیم.

رضایی با گلایه از برخی مشکلات درون کشور تصریح کرد: تحریم‌های داخلی از تحریم‌های خارجی خطرناک تر است؛ ما در تلاشیم که ریسمان تحریم‌های داخلی که به پای جوانان و کارآفرین‌های ما بسته شده‌ را باز کنیم ولی جوانان باید با حرکت خود زمینه اقدامات مهم را فراهم کنند.

لزوم ایجاد انقلاب اقتصادی در ایران

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با بیان اینکه ایران قابل محاصره نیست، از لزوم قیام و انقلاب اقتصادی سخن گفت و تاکید کرد: از همین ایذه باید شروع شود، لوله‌های نفت و گاز از زیر این شهر عبور می‌کنند باید یک پتروشیمی در این منطقه احداث شود تا حداقل پنج هزار نفر مشغول به کار و صنایع پایین دست پتروشیمی نیز فعال شوند.

وی با بیان اینکه صنایع پایین دست فولاد نیز می‌تواند در منطقه فعال شود، ادامه داد: به استاندار خوزستان گفتم برنامه اقتصادی ایذه را آماده کند تا ببینیم چطور جوانان این منطقه در حوزه صنعت و بخش‌های دیگر فعال می‌شوند و از بسیاری مناطق پیشی خواهند گرفت.

تصمیم حساس شهید نوجوان ایذه‌ای او را تاریخ ساز کرد

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه ما امروز آمدیم تا یکی از تصمیم‌گیری‌های بختیاری‌ها و زاگرس‌نشینان را در اینجا ببینیم، بیان کرد: کاری که علی لندی انجام داد رویداد عجیبی بود چراکه گرفتاری مادر و خواهر شهید در آتش را دید و با یک تصمیم حساس به دل آتش زد و تاریخ ساز شد.

وی ادامه داد: شهید علی لندی دست به کار بزرگی زد به همین دلیل محبوب شد و در تمام کشور و دنیا نام او جاودانه ماند ضمن اینکه با تصمیم شجاعانه اش بار دیگر نام ایذه را بلندآوازه کرد.

رضایی با بیان اینکه تصمیمات بزرگ و تاثیرگذاری در سرزمین بختیاری در تاریخ ایران گرفته شده است، گفت: بیش از ۱۱۰ سال پیش سردار اسعد با جمع کردن خوانین بختیاری در ایذه به آنها گفت باید کاری انجام دهیم که در تاریخ ایران ماندگار شویم و مجلس شورای ملی که توسط محمدعلی شاه قاجار به توپ بسته شد را دوباره به دست ملت ایران برگردانیم.

وی افزود: این تصمیم در آن دوران بسیار سخت، گرفته شد و سواران بختیاری از ایذه راه افتادند و ابتدا لشکرهای اصفهان را خلع سلاح کردند و با عزیمت به تهران، این شهر رت محاصره و در نهایت مجلس شورای ملی را آزاد کردند.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با بیان اینکه دومین تصمیم‌ بزرگ در دوران معاصر بختیاری توسط علیمردان خان بختیاری گرفته شد، افزود: زمانی که رضا شاه حجاب را از سر زنان بر می‌داشت علیمردان خان در اعتراض به تصمیمات رضا شاه، شهرکرد را به مدت ۲ ماه آزاد کرد و پرچم مقدس « لا الا الی الله محمد رسول الله» را در این شهر برافراشت.

وی بیان کرد: هرچه نیروهای دولتی حمله کردند نتوانستند کاری کنند حتی با هواپیماهای جنگی نیز این شهر را بمباران کردند، در نهایت با حمله همه جانبه از مناطق اطراف، شهرکرد را گرفتند.

رضایی سومین تصمیم مهم بختیاری‌ها را در دوران انقلاب اسلامی دانست و افزود: در زمانی که رژیم پهلوی در این کشور قدرت داشت، بختیاری‌ها پشت سر امام خمینی راه افتادند و در نهایت موفق شدند این انقلاب را به پیروزی برسانند.

وی گفت: چهارمین تصمیم‌ بزرگ بختیاری‌ها در دوران دفاع مقدس نمود پیدا کرد؛ جوانان زاگرس نشین راهی جبهه‌ها شدند و برای کشور جانفشانی کردند به طور مثال همین روستای کوچک لندی ۱۴ شهید تقدیم نظام اسلامی کرد.

منبع: ایرنا 

۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 21640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha