سهم تولید گاز ایران در مجتمع پارس‌جنوبی به ۸۲درصد افزایش می‌یابد / ‌آمادگی برای تأمین ‌گاز در فصل سرما

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با ورود فازهای جدید پارس جنوبی به مدار، سهم مجتمع گاز پارس جنوبی در تولید گاز کشور از ۷۵ درصد به ۸۲ درصد افزایش می‌یابد.

گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ محمد شفیع مؤذنی ظهر امروز در بازدید معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجتمع گاز پارس جنوبی در عسلویه با تشریح توانمندی و ظرفیت‌های پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی، بزرگترین و عظیم‌ترین تاسیسات صنعتی کشور است که نقش مهمی در تامین گاز، تولید انواع محصولات و اشتغال دارد.

وی با بیان اینکه "با مهارت آموزی شاغلان و دست‌یابی متخصصان به فناوری‌های نوین، طرح‌های مهمی در این منطقه صنعتی اجرا می‌شود" گفت: ۱۳ پالایشگاه گازی پارس جنوبی در سایت‌های خشکی عسلویه و کنگان  بخش عمده‌ای از تولید گاز کشور را بر عهده دارند.

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه "این مجتمع حدود ۷۵ درصد گاز کشور را تأمین می‌کند" گفت: با افتتاح طرح‌های جدید در منطقه پارس جنوبی، سهم تولید گاز  کشور در مجتمع عظیم گاز پارس جنوبی از ۷۵ درصد به ۸۲ درصد افزایش می‌یابد.

موذنی، توانمندسازی و آموزش مهارت را در توسعه طرح‌ها مهم دانست و بیان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی، یکی از با اهمیت‌ترین  تاسیسات صنعتی، تولیدی و اشتغال‌زایی کشور است که این منطقه صنعتی سهم مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه "مجتمع گاز پارس جنوبی نقش مهم و کلیدی در اقتصاد کشور دارد" گفت: توانمندی نیروهای داخلی ماهر و خلاق همراه با دانش و فناوری‌های پیشرفته ظرفیت تولید و توسعه در این مجتمع را افزایش داده است.

مدیرپالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی از آمادگی تولید گاز در فصل سرما و انتقال آن به سایر نقاط کشور خبر داد و افزود: برای تولید و انتقال گاز از مجتمع گاز پارس جنوبی آمادگی لازم با توان متخصصان داخلی فراهم است.

انتهای پیام

۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
کد خبر: 2163
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha