جریمه اسنپ و تپسی/ مسافران منتظر برگشت پول باشند!

صبح امروز در جلسه ستاد تنطیم بازار مقرر شد که هزینه‌های اضافی ناشی از افزایش قیمت شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی، به مسافران بازگردانده شود. البته این پول از رانندگان کسر نخواهد شد و از درآمد این دو شرکت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، صبح امروز در جلسه ستاد تنطیم بازار مقرر شد که هزینه‌های اضافی ناشی از افزایش قیمت شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی به  حساب مسافران بازگردانده شود.

در برخی از استان‌های کشور از جمله تهران، قیمت‌ کرایه‌های اسنپ و تپسی با اختلال در سامانه سوخت با افزایش چند برابری روبه‌رو بود. این افزایش قیمت باعث اعتراض بسیاری از کاربران شد.

پول‌ها به حساب مسافران برمی‌گردد

این اتفاق درحالیست که شرکت اسنپ اعلام کرده بود برای کنترل قیمت‌ها کمیسیون دریافتی خود را موقتا کاهش می‌دهد، چرا که با اختلال سامانه سوخت، قیمت‌های کرایه‌‎های اسنپ افزایش داشته است.

اما صبح امروز در جلسه تنظیم بازار، سازمان تعزیرات گزارشی از افزایش قیمت خودسرانه دو شرکت تاکسی اینترنتی مبنی بر افزایش قیمت جابه‌جایی مسافران در زمان مشکلات قطعی بنزین در هفته گذشته ارائه کرد.

در این جلسه مقرر شد این شرکت‌های خدمات دهنده تمامی مبالغ افزایش قیمت خود را از درآمد شرکت‌های خود و نه رانندگان، به مسافرین بازگردانند و به هیچ عنوان مبلغی از رانندگان این دو شرکت کسر نشود.

این در حالی است که شرکت‌های اسنپ‬⁩ ⁦‪و‬⁩ ⁦‪تپسی‬⁩ مدعی هستند که کرایه‌ها به صورت هوشمند قیمت‌گذاری می‌شوند، به این معنا که هر چه تقاضا بالاتر و در مقابل عرضه پایین‌تر باشد، قیمت‌ها به صورت خودکار افزایش پیدا می‌کند.

۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱
کد خبر: 21606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha