رشد شاخص‌های بورس در روز رکود معاملات/بازار  ۱۴ هزار و ۶۶۳  واحد بالارفت+ نقشه بازار

امروز شاخص کل بورس با ۱۴ هزار و ۶۶۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۷۶ هزار واحد رسید. در بازار امروز گرایشات مثبت بین بزرگان بازار بیشتر مشهود بود و بازار پر تقاضا کار خود را شروع کرد اما در میانه از تب و تاب تقاضا افتاد و متعادل شد. گفتنی است هنوز هم حجم معاملات، چندان چشمگیر نیست.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه‌شنبه ( ۱۱ آبان ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۱۴ هزار و ۶۶۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۷۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۵۲۳ واحد رشد داشت. در بازار امروز گرایشات مثبت بین بزرگان بازار بیشتر مشهود بود و بازار پر تقاضا کار خود را شروع کرد اما در میانه از تب و تاب تقاضا افتاد و متعادل شد. گفتنی است هنوز هم حجم معاملات، چندان چشمگیر نیست.

گروه فراورده های نفتی یکپارچه سبز بودند واکثر نمادهای گروه متعادل معامله شدند و شبندر تنها نماد صف خریدی گروه شد. گروه خودرو و قطعات سبزپوش بودند و لیدرهای بازار خودرو، خساپا پرحجم های گروه بودند که در نهایت هم با صف خرید بسته شدند. در بانکی ها نیز وتجارت، وبصادر و وکار با بیشترین حجم معاملاتی و مثبت به کار خود خاتمه دادند. بانک ایران زمین تک نماد صف فروشی گروه شد. گروه فلزات اساسی با نوسانات قیمتی همراه بودند. نماد فولاد طی بازگشایی امروز با میل مثبت به معاملات بازگشت و با ورود خود تاثیر بسزایی در افزایش شاخص کل گذاشت. تک نماد صف فروشی گروه نیز نماد فالوم بود.

شاخص هم وزن همچون شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد.   درگروه کانه های غیرفلزی نماد کسرا پس از بازگشایی با صف خرید بسته شد. در گروه سیمانی ساروم و سخاش صف خریدی های گروه بودند و سنیر نیز جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور افزایش سرمایه در پایان ساعت معاملاتی متوقف گردید. گروه محصولات شیمیایی غالبا مثبت و نماد شپترو تنها نمادی بود که صف فروش بود. در گروه دارویی نیز نماد شفا و دجابر صف خریدی های گروه بودند و برکت با بیشترین حجم معاملاتی پر معامه ترین سهم گروه بود.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به بانک سامان با افزایش ۳ درصدی در قیمت ۶۳۸.۷ تومان و صف خرید ۳ میلیونی اشاره کرد.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش ۹۲ درصدی به رقم ۵ هزار و ۸۱ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی نیز به ۴۳۱ میلیارد تومان رسید که ۸ درصد کل معاملات بازار را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افت ۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۶۶۸ میلیارد تومان رسید.

رشد ۱۴ هزار و ۶۶۳  واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۱۴ هزار و ۶۶۳  واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۷۶ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۳ هزار و ۵۲۳ واحد رشد کرد و به رقم ۳۶۶ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۴۴ هزار معامله به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فولاد، کگل، شبندر، شپدیس، فملی، شپنا، خودرو بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی برکت، شبندر، فولاد، فسبزوار، شپنا، کدما، کیمیاتک از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۴۱ واحد رشد، رقم ۱۹ هزار و ۵۴۲  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۵۰ میلیون معامله به ارزش حدودی هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، فرابورس، غصینو، شگویا، ذوب، دماوند بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای سمگا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، فرابورس، مدیریت، توسن، غگیلا، وهامون، آریا است.

انتهای پیام./

۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 21535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha