تلفات جهانی کرونا از ۵ میلیون نفر گذشت

همزمان با امتناع بخشی از مردم کشورهای مختلف از دریافت واکسن کرونا، آمارها از افزایش شمار جان‌باختگان جهانی این ویروس به بیش از پنج میلیون نفر حکایت می‌کند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمار وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف بر اثر ابتلا به ویروس «کووید۱۹» جان خود را از دست داده‌اند، بامداد یکشنبه از ۵ میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر ۲۴۷,۰۹۷,۹۹۸ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۵,۰۰۹,۷۶۷ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل اما حدود ۲۲۳ میلیون نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

افزایش مبتلایان جهانی کرونا به بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در حالی است که به دلیل گسترش سویه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا از جمله کرونای دلتا، انگلیسی، برزیلی و آفریقای جنوبی در قاره‌های مختلف، رنگ کشورهای زیادی قرمز شده است.

طبق آمار وُرلداُمتر، در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با حدود ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد. این کشور با نزدیک به ۷۶۶ هزار جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است. 

این در حالی است که طبق گزارش شبکه «سی‌اِن‌اِن»، تعداد فوتی‌های سالانه آمریکا بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) از رقم دویست‌وپنجاه هزار نفر کمتر است.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که آمریکا ۱۸.۹۴ درصد از کل مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده است. بعد از آن، هند با حدود ۱۳.۸۷ درصد از کل مبتلایان جهان یعنی تقریبا ۳۴ میلیون نفر در رتبه دوم قرار دارد. بعد از آنها، برزیل با نزدیک به ۲۲ میلیون مبتلا یعنی ۸.۸۲ درصد کل بیماران قرار گرفته است.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود ۵۶ میلیون مبتلا و تقریبا یک میلیون و ۱۰۰ هزار فوتی، و قاره اروپا با نزدیک به ۶۴ میلیون مورد ابتلا و یک میلیون و ۳۰۰ هزار جان‌باخته را از این آمار به خود اختصاص داده‌اند.

این در حالی است که واکسیناسیون ضد ویروس کووید۱۹ در بیشتر کشورهای جهان سرعت زیادی به خود گرفته و تولیدات واکسن نیز افزایش یافته اما آمارها نشان می‌دهد که بیشتر مبتلایان و قربانیان جدید این بیماری را کسانی تشکیل می‌دهند که از تزریق واکسن امتناع نموده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت نیز در بیانیه‌ای با درخواست از مردم همه کشورها برای دریافت واکسن کرونا در اسرع وقت، هشدار داده کسانی که از تزریق واکسن خودداری می‌کنند در بیشترین خطر مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس قرار دارند.

۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱
کد خبر: 21431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha