راحت‌ترین روش‌های مهاجرت به اروپا

مهاجرت به کشورهای اروپایی مثل آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلیس و... امروزه بسیار افزایش یافته است. به همین دلیل متقاضیان به دنبال اطلاعات بیشتر در رابطه با روش‌های مهاجرت به این کشورها هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، روش‌های قانونی زیادی برای مهاجرت به کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، انگلیس و .... وجود دارد که متقاضیان با بررسی شرایط‌شان می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کرده و اقدام به اخذ ویزا مورد نظر نمایند.

توجه داشته باشید که مهاجرت به کشورهای اروپایی حتی از روش‌های قانونی هم به همین سادگی‌ها نیست و متقاضیان باید علاوه بر اطلاعات از تجربیات دیگر افراد نیز استفاده نمایند و در این مسیر از آنها کمک بخواهند. مهاجرت به کشورهایی پیشرفته و مدرنی مثل فرانسه، ایتالیا و آلمان امروزه محبوببیت بسیار زیادی نزد متقاضیان دارد. به همین خاطر بهتر است که قبل از هر اقدامی با مشاور و یا وکیل مهاجرت به ایتالیا، فرانسه و آلمان گفتگو نمایید.

روش‌های مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا یکی دیگر از کشورهای مناسب برای مهاجرت می‌باشد که متقاضیان زیادی دارد. این کشور در اروپای غربی واقع شده و یکی از اصلی‌ترین قدرت‌های اقتصادی در دنیا به شمار می‌آید. ایتالیا یکی از هشت کشور از لحاظ تولید ناخالص داخلی نیز می‌باشد. جمعیت این کشور نزدیک به ۶۰ میلیون نفر و اکثریت مسیحی هستند. واحد پول ایتالیا به واسطه اتحادیه اروپا، یورو و نوع حکومت آن جمهوری است. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد که عبارت است از:

مهاجرت تحصیلی
یکی از روش‌های مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل است. متقاضیان می‌توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور، ویزای تحصیلی اخذ نمایند. البته این روش شرایط منحصر به خود را داراست و متقاضیان با آگاهی از آن می‌توانند شرایط را مهیا نمایند. اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا بدین صورت است که شما باید رزومه تحصیلی را به دانشگاه‌های مورد نظرتان در این کشور ارسال نمایید و در صورت تایید، نامه پذیرش تحصیلی برای شما ارسال می‌شود. علاوه بر نامه پذیرش تحصیلی، متقاضیان باید دارای مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی نیز باشند.

مهاجرت کاری
یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به ایتالیا از طریق کار است. متقاضیان می‌توانند با دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمای ایتالیایی، ویزا کاری دریافت نمایند. توجه داشته باشید که در این روش نیز شما باید دارای مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی باشید. جستجوی کار در ایتالیا هم از طریق موسسات کاریابی و هم از طریق سایت‌های کاریابی در این کشور امکان‌پذیر است.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری
یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه‌گذاری می‌باشد. متقاضیان می‌توانند روش‌های گوناگونی را برای سرمایه‌گذاری در ایتالیا انتخاب نمایند. البته تنها برخی از این روش‌ها موجب اخذ اقامت دائم این کشور می‌شود. سرمایه‌گذاری در ایتالیا روش‌های گوناگونی دارد مانند کارآفرینی، خرید سهام قرضه دولتی، ثبت شرکت و... که متقاضیان می‌توانند با توجه به شرایطی که دارا هستند، یکی از این روش‌ها را انتخاب نمایند.

مهاجرت از طریق ازدواج
از دیگر روش‌های مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج با یکی از شهروندان این کشور است. متقاضیان با ازدواج با یکی از شهروندان ایتالیا می‌توانند در درجه اول اقامت دائم و پس از آن تابعیت ایتالیا را اخذ نمایند. البته این ازدواج نباید صوری باشد.

مهاجرت از طریق تولد
یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به ایتالیا از طریق تولد فرزند در این کشور است. ایتالیا از قانون خون در اعطا تابعیت به کودکان تازه متولد شده، تبعیت می‌کند. به همین خاطر تنها به کودکانی که یکی از والدین آنها ایتالیایی باشند، تابعیت اعطا می‌کند.

مهاجرت از طریق خود حمایتی
یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به ایتالیا از طریق خودحمایتی است. این روش سرمایه زیادی می‌خواهد که متقاضیان با این روش می‌توانند اقامت ایتالیا را اخذ نمایند. با اخذ اقامت این کشور از طریق خود حمایتی، افراد اجازه کار در این کشور ندارند. 

روش های مهاجرت به فرانسه

فرانسه یکی دیگر از کشورهای مناسب برای مهاجرت می‌باشد. زبان رسمی این کشور فرانسوی است. فرانسه پس از کشور آلمان یکی از کشورهای پر جمعیت در اروپا است. این کشور دانشگاه‌های معتبری داشته و از شرایط اقتصادی مناسبی برخوردار است. مهاجرت به کشور فرانسه راه‌های گوناگونی دارد که عبارت است از:

مهاجرت کاری به فرانسه
یکی از روش‌های مهاجرت به فرانسه از طریق کار است. متقاضیان برای اخذ ویزای کاری باید دارای پیشنهاد شغلی از کارفرمای فرانسوی باشند. علاوه بر این باید دارای مدرک زبان فرانسوی با نمره مناسب باشند. متقاضیان برای دریافت پیشنهاد شغلی کافی است به موسسات کاریابی در فرانسه یا سایت‌های کاریابی مراجعه نمایند. البته کارفرمایان برای ارسال دعوت‌نامه کاری باید پیشنهاد شغلی را ۳ ماه در اتحادیه اروپا و ۳ ماه در فرانسه آگهی نمایند و در صورت پیدا نشدن فرد مناسبی برای کار، می‌توانند دعوت نامه‌کاری ارسال نمایند.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه
یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل است. از آنجایی که کشور فرانسه دارای دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی است، محبوبیت زیادی هم بین دانشجویان بین‌المللی دارد. مهاجرت تحصیلی به فرانسه نیازمند اخذ پذیرش تحصیلی است. کافی است به کمک وکیل اقامت در فرانسه، رزومه تحصیلی خود را به دانشگاه‌های این کشور ارسال نمایید. در صورت تایید رزومه، به شما پذیرش تحصیلی تعلق می‌گیرد. البته مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی برای اخذ پذیرش حائز اهمیت است.

در صورتی که متقاضیان دارای مدرک زبان نباشند، می‌توانند با شرکت در دوره‌های کالج زبان فرانسوی، به این کشور مهاجرت نمایند و پس از کسب مدرک زبان، در این کشور تحصیل نمایند. لازم به ذکر است متقاضیانی که به زبان فرانسوی تحصیل کنند، تحصیل آنها در دانشگاه‌های دولتی فرانسه رایگان خواهد بود.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در فرانسه
یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاری روش‌های مختلفی دارد که متقاضیان می‌توانند با کسب آگاهی یکی از این روش‌ها را انتخاب نمایند. روش‌های سرمایه‌گذاری در فرانسه عبارت است از کارآفرینی، ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه دولتی، خرید سهام، خرید ملک و... که تمامی روش‌ها موجب اخذ اقامت دائم این کشور نمی‌شود.

مهاجرت از طریق ازدواج
از دیگر روش‌های مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج با یکی از شهروندان این کشور می‌باشد. توجه داشته باشید که قوانین ازدواج در فرانسه کمی سخت است و در صورتی که ازدواج‌تان صوری باشد، بهای سنگینی را باید پرداخت نمایید.

مهاجرت از طریق تولد
یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به فرانسه از طریق تولد فرزند در این کشور است. قانون تولد فرزند در فرانسه از قانون خون تبعیت می‌کند. این قانون بیان می‌دارد که تنها به کودکانی تابعیت فرانسه تعلق می‌گیرد که یکی از والدین کودک تابع فرانسه باشد و یا کودک بی‌سرپرست باشد.

۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 21413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha