فیس‌بوک نامش را به «متا» تغییر داد

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک روز پنجشنبه اعلام کرد این پلتفرم رسانه اجتماعی نامش را به «متا» تغییر می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راداز اقتصاد به نقل از سایت Verge  زاکربرگ در یک رویداد عمومی گفت که نام فیس‌بوک به طور کامل همه کارهایی را که این شرکت انجام می‌دهد، در برنمی‌گیرد. او گفت: «در حال حاضر، برند ما کاملا به یکی از محصولات مرتبط است. اما در طول زمان، امیدواریم که ما به عنوان یک شرکت متاورس (جهان مجازی) در نظر گرفته شویم.»

به نظر می‌رسد این تغییر نام بخشی از تلاش‌های فیس‌بوک در این جهت است که فقط به عنوان یک شرکت رسانه اجتماعی شناخته نشود و بر طرح‌های زاکربرگ بر ساختن «متاورس» متمرکز شود.فیس‌بوک در هفته‌های اخیر پس از افشاگری‌ها درباره تاثیرات بد پلتفرم «اینستاگرام» (که فیس‌بوک صاحب آن است) بر نوجوانان به خصوص دختران نوجوان در معرض انتقاد شدید قرار گرفته است. همچنین همزمان با کاهش اعتماد عمومی به فیس‌بوک، سازمان‌های ناظر ضد انحصار نیز به این شرکت فشار می‌آورند تا به چند شرکت تقسیم شود.

اسناد داخلی منتشرشده فیس‌بوک هم نشان می‌دهد میانگین سنی کاربران آن دارد بالا می‌رود و این پلتفرم دارد جاذبه‌اش در میان نسل‌های جوانتر را از دست می‌دهد.

نظرات اولیه این است که این اقدام فیس‌بوک شبیه به کاری است که گوگل در سال ۲۰۱۵ انجام داد و اعلام کرد شرکت گوگل به یکی از چند شرکتی بدل می‌شود که در زیر چتر یک هلدینگ بزرگتر به نام «آلفابت» قرار می‌گیرند. در مورد فیس‌بوک، اپلیکیشن اصلی «آبی» به اینستاگرام، واتس‌اپ و اوکولوس خواهد پیوست و در زیر چتر یک شرکت مادر قرار می‌گیرد.

۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 21370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha