امروز چهارشنبه ۵ آبان‌ماه / نساجی برای پرسپولیس دردسرساز می‌شود؟

سرخپوشان پایتخت تا ساعاتی دیگر برای عبور از نساجی در هفته دوم لیگ برتر فوتبال به میدان می روند .پیکاری که برای شاگردان گل محمدی سخت‌تر از بازی هفته اول نخواهد بود ولی دست کم گرفتن حریف مازنی هم در دستور کار نیست.

سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران و در روز پایانی رقابت‌های هفته دوم امروز (چهارشنبه) دو دیدار مهم در شهرهای تهران و اراک برگزار می‌شود که در حساس‌ترین مسابقه پرسپولیس تهران به مصاف نساجی مازندران می‌رود. شاگردان یحیی گل محمدی به عنوان مدافع قهرمانی لیگ هفته پیش در برابر فولاد خوزستان گام اول فصل جدید لیگ برتر را محکم برداشت و حالا در خانه به مصاف نساجی می‌رود. 

با توجه به پیروزی سپاهان، گل‌گهر و استقلال سه حریف مدعی پرسپولیس، قرمز پوشان تهرانی راهی به جز پیروزی در این بازی خانگی را پیش پای خود نمی‌بینند.نساجی هفته گذشته موفق شده در ساری با یک گل فجر را شکست دهد تا این تیم نیز از فرصت ۶ امتیازی شدن در پایان هفته دوم بهره ببرد. نساجی با هدایت ساکت الهامی فصل گذشته را آبرومند به پایان برد و حالا در فصل جدید به دنبال رشد و موفقیت بیشتر است. حضور بازیکنانی چون مسعود شجاعی و علیرضا حقیقی در ترکیب نساجی و رویارویی آنها با بازیکنان پرسپولیس به جذابیت‌های این بازی خواهد افزود.

پرسپولیس در حالی به مصاف نساجی می‌رود که یحیی گل‌محمدی در این بازی بیشتر بازیکنانش را در اختیار خواهد داشت. با این حال بعید است سرخپوشان تغییری در این بازی داشته باشند و احتمالا یحیی گل‌محمدی تیمش را با یک تغییر نسبت به بازی با فولاد به زمین خواهد فرستاد.

این در حالی است که سرخپوشان در هفته گذشته ترکیب‌های متفاوتی را در تمرین امتحان کردند اما به نظر می‌رسد کادرفنی درباره ۱۱ بازیکن به جمع بندی نهایی رسیده باشد.

* لک و چهار مدافع برای اولین کلین شیت
حامد لک در دومین بازی لیگ جدید هم در درون دروازه سرخپوشان قرار خواهد گرفت. او در بازی قبلی برابر فولاد فاصله چندانی تا کلین‌شیت نداشت اما خطای فرجی روی بازیکن حریف و ضربه دقیق لوسیانو پریرا این دروازه‌بان را ناکام گذاشت.

در خط دفاعی باوجود بازگشت نعمتی و ابراهیمی، پرسپولیس احتمالا تغییری نخواهد داشت. زوج فرشاد فرجی و سیدجلال حسینی همچنان مورد اعتماد یحیی گل‌محمدی هستند و این بار هم در ترکیب اصلی قرار خواهند گرفت.

نکته جالب اینکه پرسپولیس در جناحین خط دفاعی هم بی تغییر به کارش ادامه می‌دهد و وحید امیری و مهدی شیری برای پست دفاع چپ و راست انتخاب شده‌اند. امیری با درخشش خود در این پست جایگاه ویژه‌ای کسب کرده و باید دید در مقابل مهاجمان نساجی چه خواهد کرد.

* چهار ضلعی پرستاره با ماموریت‌ متفاوت
یحیی برای هر بازی راه‌حلی مختلف برای خط میانی تیمش انتخاب می‌کند و این بار هم ترکیبی جدید را برای این منطقه از پرسپولیس برگزیده است.

میلاد سرلک و رضا اسدی دو هافبک دفاعی پرسپولیس هستند و هنوز کمال کامیابی‌نیا آماده حضور در ترکیب اصلی نیست. سرلک و اسدی که نمایش‌های چندان خوبی را در بازیهای اخیر نشان نداده‌اند، در این دیدار پر انگیزه ظاهر خواهند شد  و باید دید می‌توانند سرانجام نمره قبولی بگیرند یا خیر.

در سیستم ۴-۴-۲ خطی پرسپولیس، جلوتر از دو هافبک دفاعی، هافبک چپ و راست دیده می‌شوند که در این بازی امید عالیشاه و مهدی ترابی در این قسمت بازی خواهند کرد.

* دو مهاجم نوک برای عبور مقتدرانه از نساجی
پرسپولیس در بازی با فولاد با یک مهاجم نوک و سایه به میدان رفت که البته در نیمه دوم با حضور پاکدل و آل‌کثیر قرمزها شرایط بهتری پیدا کردند و سه گل هم به ثمر رساندند.

حالا پاکدل دوباره از روی نیمکت کار را آغاز می‌کند و زوج مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر در خط حمله قرار می‌گیرند تا یحیی گل‌محمدی با تمام توان به استقبال حریف مازنی برود. احتمالا تنها تغییر سرخپوشان خروج احسان پهلوان و حضور عیسی آل‌کثیر خواهد بود.

روی نیمکت پرسپولیس بوژیدار رادوشویچ، علیرضا ابراهیمی، علی نعمتی، سیامک نعمتی، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا، محمد شریفی، احسان پهلوان و حامد پاکدل را در اختیار خواهد داشت.

ترکیب احتمالی پرسپولیس:
حامد لک
سیدجلال حسینی
امید عالیشاه
وحید امیری
مهدی ترابی
میلاد سرلک
مهدی عبدی
مهدی شیری
فرشاد فرجی
عیسی آل‌کثیر
رضا اسدی

این دو تیم امروز از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی و بدون تماشاگر به مصاف هم خواهند رفت.

رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان در وب سایت رسمی فیفا

جدیدترین فهرست برترین گلزنان تیم ملی فوتبال ایران

۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 21333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha