تدوین مقررات سرمایه گذاری در رمزارزها توسط رگولاتور مالی دوبی

سازمان نظارت بر خدمات مالی دوبی (DFSA) از تعیین چارچوب قانونی برای سرمایه گذاری در توکن دارایی های دیجیتال در راستای کمک به تسهیل در گسترش بازار رمز ارزها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بازار، سازمان نظارت بر خدمات مالی دوبی (DFSA) از تعیین چارچوب قانونی برای سرمایه گذاری در توکن درایی های دیجیتال در راستای کمک به تسهیل در گسترش بازار رمز ارزها و همچنین پاسخگویی به نیازهای قانونی فعالان این صنعت خبر داد.  

بر اساس این گزارش،  DFSA که یک نهاد قانونگذاری مستقل در دوبی محسوب می شود مسئول تنظیم مقررات و نظارت بر سرویس های مالی در این شهر محسوب شده و کلیه مقررات دارایی های دیجیتال باید توسط این نهاد بررسی و تصویب شوند.  

قرار است مقررات مربوط به سرمایه گذاری در  ارزهای دیجیتال در چارچوب مقررات توکن های امنیتی یا توکن های مشتاق مورد بررسی قرار گیرند.  

DFSA همچنین با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که این نخستین قدم برای تاسیس رژیم حقوقی دارایی های دیجیتال بوده که منعکس کننده مصوبات قانونی دوبی در خصوص دارایی های مالی در مارس ۲۰۲۱ است.  

لازم به ذکر است، چندی پیش، رگولاتور مالی در دوبی از مردم خواست تا نظرات خود را در مورد قوانین پیشنهادی خود برای ارزهای رمزنگاری شده که به عنوان توکن های امنیتی در نظر گرفته می شوند، ارائه دهند.

چارچوب توکن سرمایه گذاری برای محافظت از سرمایه گذاران و ایجاد اطمینان قانونی برای اپراتورهای بازار طراحی شده است. به گفته DFSA، فعالیت این نوع توکن‌های سرمایه‌گذاری مجاز بوده و ممکن است در بورس دارایی دیجیتال در مرکز مالی بین‌المللی دبی فهرست شود.

DFSA همچنین در حال کار بر روی طرح هایی برای اوراق بهادار غیر بورسی است که تحت پوشش چارچوب نظارتی توکن های سرمایه گذاری قرار ندارند. پیش‌بینی می‌شود که این ارزها شامل ارزهای دیجیتال، توکن‌های کاربردی و ارزهای پایدار خاص باشد.

۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 21312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha