حمله سایبری و اختلال گسترده در پمپ بنزین های سراسر کشور /کارت سوخت از کار افتاد!

سوختگیری با کارت سوخت در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور به دلیل برخی مشکلات فنی دچار اختلال شده است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  خبرنگار مهر، علی فروزنده، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: سوختگیری به صورت آزاد مشکلی ندارد و تا برطرف شدن اختلال، مردم می‌توانند به صورت آزاد اقدام به سوختگیری کنند.

وی افزود: این اختلال به دلیل بروز مشکل در سامانه متمرکز کارت سوخت ایجاد شده و کارشناسان در حال بررسی موضوع برای رفع مشکل هستند.

به گفته فروزنده، به دلیل مشکل فنی ایجاد شده، شرکت پالایش و پخش سامانه کارت سوخت را موقتاً از مدار خارج کرده و سوختگیری با قیمت آزاد ادامه دارد.

ماجرای حمله سایبری به پمپ‌بنزین‌ها چیست؟

رئیس انجمن کانون جایگاه‌داران حمله سایبری به پمپ‌بنزین‌های کل کشور را تایید کرد و گفت این مشکل در حال بررسی است. از ساعتی قبل امکان سوخت‌گیری در بسیاری از پمپ بنزین‌ها وجود ندارد.

از ساعتی قبل برخی گزارش‌ها از سطح شهر اعلام شد که برخی از جایگاه‌های بنزین در تهران با مشکل عرضه بنزین مواجه شده‌اند. خبرها می‌گوید پمپ بنزین های تهران و برخی از شهرها تعطیل شده است.

همایون صالحی به تجارت‌نیوز گفت دلیل این مشکل حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کل کشور بوده است. سامانه هوشمند سوخت به صورت کلی قطع شده است.

به گفته صالحی این مساله در حال بررسی است و قرار است تا ساعتی دیگر در جلسه‌ای مشکل را بررسی کنیم.

به نظر می‌رسد این مشکل باعث تعطیلی پمپ بنزین‌ها در تهران و دیگر شهرهای کشور شده است.

به گفته رئیس کانون انجمن جایگاه‌داران سوخت فعلا امکان سوختگیری بنزین ۱۵۰۰ تومانی وجود ندارد. یعنی سامانه سوخت بنزین یارانه‌ای قطع شده است. اما مردم می‌توانند همچنان بنزین آزاد بزنند و در سیستم بنزین آزاد مشکلی ایجاد نشده است و فعلا امکان عرضه بنزین سه هزار تومانی وجود دارد.

همچنین جلسه‌ای فوری درباره این موضوع در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در حال برگزاری است که به محض پایان یافتن جلسه اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

تا این لحظه دلیل این مشکل مشخص نشده است.

۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 21284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha