افت شاخص کل به زیر کانال ۱.۴ واحدی/ رنج‌کشی مثبت در خودرویی‌ها + نقشه بازار

امروز شاخص کل بورس با ۲۳ هزار و ۶۴۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۷ هزار و ۹۲۷ افت داشت. بازار متعادل ، منفی و با فشار فروش کمتری نسبت به روز گذشته آغاز به کار کرد. خودروسازها با توجه به قرارگیری در نقاط حمایتی مورد توجه قرار گرفتند پس از رنج های مثبت لیدرهای گروه خودرویی و سبزپوشی آنها ، تقاضا در کلیت بازار تقویت شد و اکثریت نمادهای سایر گروه‌ها از صف فروش فاصله گرفتند اما این رنج کشی های مثبت در بزرگان بازار قدرت کافی برای مقابله با عرضه ها را نداشت و در انتها همچنان شاهد افت قیمت ها و قدرت نمایی فروشندگان در کلیت بازار بودیم.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه ( ۳ آبان ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲۳ هزار و ۶۴۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۷ هزار و ۹۲۷ افت داشت. بازار متعادل ، منفی و با فشار فروش کمتری نسبت به روز گذشته آغاز به کار کرد. خودروسازها با توجه به قرارگیری در نقاط حمایتی مورد توجه قرار گرفتند پس از رنج های مثبت لیدرهای گروه خودرویی و سبزپوشی آنها ، تقاضا در کلیت بازار تقویت شد و اکثریت نمادهای سایر گروه‌ها از صف فروش فاصله گرفتند اما این رنج کشی های مثبت در بزرگان بازار قدرت کافی برای مقابله با عرضه ها را نداشت و در انتها همچنان شاهد افت قیمت ها و قدرت نمایی فروشندگان در کلیت بازار بودیم.

شاخص کل بورس تهران مرز ۱.۴ میلیونی را از دست داد و با افت حدود ۲۳ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۳۸۴ هزار واحد نزول کرد. گروه فراورده های نفتی با افت قیمت همراه بودند نمادهای شراز،شبریز،شپنا در کف قیمت روزانه خود بسته شدند.

گروه خودرو و قطعات با گرایشات منفی همراه شدند. نماد خودرو با بیش از ۳۱۰ میلیون حجم معامله در محدوده قیمت پایانی به معاملات خود پایان داد و پرحجم ترین سهم گروه شد. نمادهای خکاو،خکمک،خفنر،خبنیان،خمحرکه صف خریدی های قطعه سازها بودند.

بانکی ها با نوسانات منفی دادوستدشدند. نمادهای صادرات و تجارت با توجه به صف فروش شدند چندین باره و جمع شدن این صف ها نهایتا در حوالی ۴ درصد منفی به معاملات خود خاتمه داد. ونوین،سامان صف فروشی، وسالت،سمایه صف خریدی های گروه بودند.

گروه فلزات اساسی با افزایش عرضه همراه بودند.نمادهای فمراد و فالوم صف خریدی های گروه بودند.

شاخص هموزن همچون شاخص کل قرمز پوش به روز خود پایان داد.گروه های سیمانی ،غذایی با افت قیمت و معاملات منفی همراه بودند.گروه های دارویی ،شیمیایی نیز با معاملاتی در رنج منفی همراه بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد وپارس با افت ۵ درصدی در قیمت ۲۱۹ تومان و صف فروش ۱۰۶ میلیونی اشاره کرد.

افت ۲۳ هزار و ۶۴۰  واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۲۳ هزار و ۶۴۰  واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۸۲ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۷ هزار و ۹۲۷ واحد افت کرد و به رقم ۳۸۰ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۶۹ هزار معامله به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد پارس، شپدیس، فملی، فملی، جم، کگل، شپنا، وامید بیشترین تاثیر منفی را را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شپنا، فسبزوار، شبندر، کیمیاتک، فولاد، خودرو، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۸۰ واحد افت، رقم ۱۹ هزار و ۶۷۶  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۵۵ میلیون معامله به ارزش حدودی ۳۸ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام زاگرس، آریا، ذوب، مارون، شراز، شگویا، سمگا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، توسن، مدیریت، کرمان، فرابورس، وهامون، غگیلا است.

انتهای پیام./

۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 21245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha