کاهش ۲۸ هزار و ۶۸۸ واحدی شاخص کل بورس/ افت تقاضا در نخستین روز هفته + نقشه بازار

امروز شنبه شاخص کل بورس با ۲۸ هزار و ۶۸۸ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۹ هزار و ۱۸۳ افت داشت. در نخستین روز از آبان ۱۴۰۰ شاهد افت تقاضا و شروعی تماما منفی در کلیت بازار بودیم. فولاد به موجب گزارش های درخشانش  با ۳.۲۲۸ واحد یکه تاز سبز پوش بازار امروز بود. با وجود اینکه عملکرد اکثر شرکت‌ها در گزارش های ۶ ماهه قابل قبول بوده اما بازار همچنان متعادل ،کم حجم ،منفی و گاها در بعضی از سهم ها با استقبال سهامداران رو به رو بود که آن هم با موج عرضه عمدتا حقوقی سرکوب شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه ( ۱ آبان ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲۸ هزار و ۶۸۸ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۹ هزار و ۱۸۳ افت داشت.

در نخستین روز از آبان ۱۴۰۰ شاهد افت تقاضا و شروعی تماما منفی در کلیت بازار بودیم. فولاد به موجب گزارش های درخشانش  با ۳.۲۲۸ واحد یکه تاز سبز پوش بازار امروز بود. با وجود اینکه عملکرد اکثر شرکت‌ها در گزارش های ۶ ماهه قابل قبول بوده اما بازار همچنان متعادل ،کم حجم ،منفی و گاها در بعضی از سهم ها با استقبال سهامداران رو به رو بود که آن هم با موج عرضه عمدتا حقوقی سرکوب شد.

در انتها شاهد بازاری با غلبه فروشندگان و تسلیم شدن خریداران رو به رو بودیم.گروه فرآورده های نفتی با فشار فروش و افت قیمتی همراه بودند . نمادهای شبندر و شپنا و شراز در کف قیمت روزانه خود بسته شدند. شزنگ تک نماد مثبت گروه شد.گفتنی است طبق درخواست سازمان بورس از پالایشگاه ها این شرکت ها باید توضیحاتی در خصوص گزارشات اخیر خود ارائه نمایند.

گروه خودرو و قطعات مانند اکثریت بازار در حداقل قیمت های خود دادوستدشدند. نمادهای خودرو، سایپا، خپارس، خگستر با صف فروش بسته شدند. نمادهای خعمرا، خفنر، خبنیان و خکاوه با صف خرید به معاملات خود خاتمه دادند.

بانکی ها با گرایشات منفی همراه بودند. پرحجم های گروه تجارت، ملت، صادرات در کف قیت روزانه خود بسته شدند. نمادهای وشهر، وکار، وزمین مثبت های گروه بودند.

گروه فلزات اساسی با نوسانات منفی همراه بودند.فولاد با بیش از ۲۷۹ میلیون حجم معامله و رشد ۴ درصدی پرحجم ترین سهم گروه شد و بر شاخص تاثیر مثبت گذاشت.

شاخص هموزن همچون شاخص کل قرمز پوش به کار خود پایان داد.گروه های غذایی،دارویی،سیمانی فشار فروش را تجربه کردند و با افت قیمت همراه بودند.کاشی و سرامیک ، لاستیکی و پلاستیک با معاملات منفی همراه بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد تپکو با رشد ۳ درصدی در قیمت ۲.۶۶ تومان و صف خرید ۱۰۶ میلیونی اشاره کرد.

افت ۲۸ هزار و ۶۸۸ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۲۸ هزار و ۶۸۸  واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۹ هزار و ۱۸۳ واحد افت کرد و به رقم ۳۸۸ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۴۶ هزار معامله به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فولاد بیشترین تاثیر مثبت و سهام پارسان، پارس، شپدیس، وغدیر، تاپیکو، فملی بیشترین تاثیر منفی را را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی فولاد، فسبزوار، شتران، خودرو، کیمیاتک، فملی، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۹۰ واحد افت، رقم ۱۹ هزار و ۹۵۷  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۳۰ میلیون معامله به ارزش حدودی ۱۶ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام هرمز بیشترین مثبت و نمادهای آریا، زاگرس، شگویا، ذوب، صبا، ومهان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد توسن، فجهان، فرابورس، مدیریت، کرمان، آریا، وهامون است.

۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 21195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha