سرمایه حقیقی ها هفته گذشته وارد کدام گروه ها شد؟ / دارویی ها و ارتباطاتی ها مورد توجه سرمایه گذاران

بخشی از پول های حقیقی در هفته گذشته وارد صندوق های قابل معامله شدند و بخش دیگری از این سرمایه وارد گروه های دارویی، ارتباطات و... شدند که این مساله تحت تاثیر موقعیت شاخص و افت گروه ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ بخشی از پول های حقیقی در هفته گذشته وارد صندوق های قابل معامله شدند و بخش دیگری از این سرمایه وارد گروه های دارویی، و اطلاعات و ارتباطات و... شدند که این مساله تحت تاثیر موقعیت شاخص گروه ها و افتی است که در سه ماهه اخیر داشته اند، برای نمونه شاخص گروه دارویی تقریبا ۵ درصد دیگر با کف کانال بلندمدتی قرار دارد و در صورت برخورد با خط روند احتمالا روند صعودی خود را آغاز خواهد کرد، به همین دلیل مورد توجه حقیقی ها قرار گرفته است و در مقابل گروهایی مانند فلزات اساسی، سرمایه گذاری ها و شیمیایی ها به دلیل اینکه در چند ماه اخیر به واسطه افزایش نرخ دلار رشد خوبی را تجربه کرده اند در هفته گذشته شاهد ورود بیشترین ورود پول حقوقی بودند و این مساله می تواند نشانه خروج سرمایه های حقیقی هوشمند از این گروه ها باشد.

با وجود اینکه جهت گیری سرمایه گذاری در بورس تابع ای روند شاخص کل است و هنوز وضعیت آن به مرحله تثبیت نرسیده که بتوان با قاطعیت تاکید کرد که بورس وارد مرحله ای جدیدی از صعود خواهد شد یا خیر، اما در همین دوران برخی نمادها مسیر خود را از شاخص کل جدا خواهند کرد و رشد خواهند کرد یا اینکه در مسیر نزولی به راه خود ادامه می دهند. فیلترهای هوشمند یکی از ابزارهایی است که تا حدودی می تواند مسیر حرکت نمادها در آینده را ترسیم کند.

ورود و  خروج پول هوشمند

براساس داده های فیلترهای هوشمند در هفته ای گذشته ۷ نماد حفاری، شخارک، وسخراج، بالبر، خصدرا، دروز و شرنگی بیشتری خروج پول هوشمند یا پول کلان را تجربه کرده اند و این مساله می تواند نشان دهد که احتمالا روند نزولی ارزش سهام ادامه داشته باشد یا حداقل به این زودی ها روند صعودی نخواهد داشت.

همچنین نمادهای ثالوند، خکاوه، دفارا، غشصفها، کصدف، لیپام، معیار، وارس، وآتوس، وثوق، سفاسی، خکمک و دپارس بیشترین ورود پول هوشمند یا سرمایه کلان داشتند و این به معنای ارزندگی سهم باشد و احتمال دارد در هفته های آینده ارزش سهام این نمادها رشد کند.

قدرت خریدار یا فروشنده

یکی دیگر از شاخص های که می تواند مقیاسی برای ارزندگی سهام باشد قدرت خریدار یا فروشنده در یک قیمت خاص باشد، البته گاهی مواقع سهامدارن عمده با استفاده از کد به کد در این داده ها تغییراتی ایجاد می کنند که منجر به گمراهی سهامداران می شود در هفته گذشته قدرت فروش در نمادهایی مانند آریان، کگل، بپاس، پارتا، وامین، وتوکا، قشهد، فوکا، فسازان و شکبیر زیاد بود و در نمادهایی مانند آرمان، رمپنا، سغرب، شیران، کشرق، کمنگنز، ولغدر، آرمان، تملت، ثنظام، حبندر، دسبحان، دقاضی، وآتوس، لخانه و غپاک قدرت خریدار زیاد بود.

قوی ترین فروشندگان حقیقی متعلق به نمادهایی مانند ثنام، خفولا، سخواف، قچار، فنفت، وجامی، ثاصفا، وصنا، وپاسار، ولانا، کپارس و ویرا بود و قویترین خریداران حقیقی هم مربوط به نمادهایی مانند پیزد، خبازرس، قیتسو، دلقما، سمایه، حگردش، آپ، سکارون، ولیز و چخزر بود.

در پایان هفته ای گذشته دو نماد دحاوی و ثنام در موقعیت اشباح فروش قرار داشتند و این به معنای ارزندگی سهام است که سهامداران ترجیح می دهند فعلا سهام را نگهداری کنند و نمادهایی ساذری و شرنگی در موقعیت اشباح خرید قرار داشتند و این به معنای عدم ارزندگی سهام در قیمت کنونی باشد و سرمایه گذاران ترجیح می دهند در قیمپت های پایین تر از این نمادها خریداری کنند.

در روز چهارشنبه نمادهایی مانند حآفرین، تیپیکو، دفارا، دپارس، سمایه، شاملا، قتربت، وساخت و های وب کد به کد حقوقی به حقیقی داشتند که می تواند نشانه ارزندگی سهم و احتمالا افزایش قیمت در هفته پیش رو باشد، همچنین نمادهای آریان، بپاس، البرز، کاسپین، ونیکی و بساما کد به کد حقیقی به حقوقی داشتند که می تواند نشانه از از خالی کردن سهم و احتمال افت قیمت در روزهای آینده باشد.

ارزیابی اندیکاتورها حکایت از واگرایی منفی نمادهای دیران، شستان و ولغدر حکایت داشت و واگرایی مثبت پتایر، شپنا، ثنوسا، قشهد، شبهرن، سمتاز، بهپاک، وملت، کگیش و سفارود تایید شد. همچنین نمادهای کگل و غمارگ در محدوده ای مقاومتی و نمادهای شلعاب، ثجوان، غشاذر و های وب در محدوده ای حمایتی قرار داشتند.

۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 21185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha