آیا باقی مانده سهام شستا روانه بازار سرمایه میشود؟

در حال حاضر افراد بسیاری جهت هدایت ابرهلدینگ تامین اجتماعی مطرح شده اند که یکی از جدی ترین این افراد علی رستمی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار، نقش شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در بازار سرمایه غیر قابل انکار است. براین اساس می توان بیان کرد که بازار سرمایه در انتظار حضور و اقدامات کلیدی مدیرعامل آینده، بخصوص حضور ۳ هلدینگ باقی مانده از مجموعه شستا در این بازار است.

در حال حاضر «سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین»، «سرمایه‌گذاری دارویی تأمین»، «سرمایه‌گذاری سیمان تأمین»، «سرمایه‌گذاری صدر تأمین»، «سرمایه‌گذاری صبا تأمین» و «کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران» در بازار سرمایه حاضر هستند و هر کدام در بازار سرمایه اعتباری خاص به خود اختصاص داده اند.

سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تأمین یکی دیگر از مجموعه هلدینگ های شستا جهت ورود به بازار سرمایه است. براساس اطلاعات دریافتی اقدامات کلیدی و لازم جهت حضور در بازار سرمایه دردستور کار قرار گرفته است و با بهره مندی از حضور علی رستمی که به عنوان یکی از گزینه های مدیر عاملی شستا مطرح است، می توان انتظار داشت که روند حضور این هلدینگ در بازار سرمایه سرعت گیرد.
 
همچنین براساس برنامه ریزی ها ۲ هلدینگ «رایتل»، «سرمایه‌گذاری توسعه انرژی تأمین» نیز قرار است به شرکت های صاحب نام دیگری در بازار سرمایه تبدیل شوند و ورود آنان می تواند نشان از سیاست های بورسی تیم مدیریت جدید در پیشرفت و توسعه مجموعه شستا و اطمینان خاطر به ذینفعان و سهامداران به همراه داشته باشد.
 
شستا که پیشتر به ‌عنوان یک شرکت دولتی با مجموعه گسترده و پر تعدادی از صنایع، شرکت‌ها و محصولات در دوره فعالیت خود به بنگاه‌داری دولتی دامن زده بود با عرضه در بورس توانست علاوه بر افزایش شفافیت در عملکرد این شرکت، به ارتقای بهره‌وری و سودآوری آنان بی انجامد. اینک شستا به یک اتاق شیشه ای تبدیل شده است و افراد بیشماری می توانند مجموعه اقدامات این ابر هلدینگ را مورد ارزیابی قرار دهند.    

گفتنی است در حال حاضر افراد بسیاری جهت هدایت ابرهلدینگ تامین اجتماعی مطرح شده اند که یکی از جدی ترین این افراد علی رستمی است. او پیشتر در مجموعه شرکت های شستا حضور داشته است و به خوبی با این ابر هلدینگ آشنا است و کارنامه مدیریتی وی نشان از دقت لازم در حفظ حقوق سهام داران و ذی نفعان دارد.

۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 21129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha