ثبت نام طرح جهش تولید مسکن آغاز شد + لینک ثبت نام

متقاضیان برای ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن می‌توانند به سامانه ملی نهضت مسکن مراجعه و نام‌نویسی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ثبت نام در سامانه ثمن برای واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن از هم اکنون آغاز شد. متقاضیان می  توانند در شهرهایی که تاکنون اراضی اجرای آن تأمین شده برای ثبت نام اقدام کنند.

شرایط متقاضیان ثبت نام  در طرح جهش تولید مسکن عبارت است از:

۱. سبز بودن فرم ج متقاضی به این معنا که متقاضی از ابتدای انقلاب تاکنون از امکانات دولتی یا یارانه‌ای بخش مسکن و زمین و وام مسکن استفاده نکرده باشد؛

۲. متأهل یا سرپرست خانوار بودن

۳. داشتن سابقه حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا

۴. نداشتن مالکیت خصوصی املاک یا مسکن

 در ۳۱ استان ثبت نام از متقاضیان انجام می‌شود. بر اساسا اعلام قبلی به سرعت سایر شهرهایی که در سامانه نیستند پس از تأمین زمین، به سامانه افزوده خواهد شد و اطلاع رسانی در این زمینه انجام می‌شود.

اولویت ویژه‌ای وجود ندارد و همه کسانی که شرایط مذکور را دارا باشند می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند. ثبت نام از هم اکنون آغاز شده و این ثبت نام تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت که البته به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس اولویت برای کسانی است که زودتر در سامانه ثبت نام کنند.

 در مرحله اول ثبت نام اطلاعات هویتی سرپرست خانوار یا متقاضی اخذ می‌شود و همچنین متقاضی باید اطلاعات افراد تحت قیومیت و تحت کنترل خود را درج کند؛ بعد از پالایش اولیه به متقاضی واجد شرایط بودن، ابلاغ می‌شود. سپس از آن‌ها خواسته می‌شود که به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها یا بنیاد مسکن مراجعه حضوری داشته باشند و مدارک سکونت در شهر مورد تقاضا را ارائه دهند.

مرحله بعد معرفی به بانک عامل و افتتاح حساب سپرده است. در مرحله بعدی نیز به پروژه‌های در حال احداث، ارجاع داده می‌شود.

وزارت راه و شهرسازی در جلسه اخیر شورای عالی مسکن، پیشنهاداتی در خصوص تسهیلات طرح جهش تولید مسکن ارائه داده؛ ما بر اساس قیمت تمام شده و زیربنای واحد مسکونی ذیل این برنامه و همچنین تراکم ساختمان‌ها، یک جدول متغیر از تسهیلات پیشنهاد داده‌ایم. کارمزدهای این تسهیلات نیز تهیه شده که باید در شورای عالی پول و اعتبار مطرح و پس از تأیید بانک مرکزی به شورای عالی مسکن ارجاع شود.

سعی شده در بسته تدوین شده، بیش از ۵۰ درصد هزینه ساخت را به تسهیلات بانکی تخصیص داده شود و مابقی نیز در طی دوران ساخت به عنوان آورده متقاضی دریافت می‌شود.

کسانی که در طرح‌های قبلی مسکن از جمله طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند نیز مشمول مزایای این طرح خواهند شد و متقاضیان هیچ نگرانی از بابت تفاوت مزایای طرح جهش تولید مسکن با طرح اقدام ملی نداشته باشند؛ کسانی که در طرح‌های قبلی ثبت نام کرده‌اند، به مراحل قبلی خود ادامه می‌دهند و واحدهای خود را تحویل خواهند گرفت و نیازی به ثبت نام مجدد نیست.

متقاضیان می‌توانند به سامانه ملی نهضت مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه و نام‌نویسی کنند.

۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 21126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha