افت ۱۳ هزار و ۱۲۵ واحدی شاخص کل بورس /  نوسان منفی در شاخص سازان + نقشه بازار

امروز شاخص کل بورس با ۱۳ هزار و ۱۲۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۸۲ افت داشت. در آخرین روز معاملاتی هفته جاری بازار متعادل با چاشنی عرضه ها در بزرگان بازار آغاز به کارکرد. سهم های کوچکتر وضعیت بهتری داشتند. در نهایت بازار همچنان بی رمق و با نوسانات منفی دنبال شد، به طوری که ارزش و حجم معاملاتش هم چنگی به دل نمی زد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه ( ۲۸ مهر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۱۳ هزار و ۱۲۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۸۲ افت داشت.

در آخرین روز معاملاتی هفته جاری بازار متعادل با چاشنی عرضه ها در بزرگان بازار آغاز به کارکرد. سهم های کوچکتر وضعیت بهتری داشتند. در نهایت بازار همچنان بی رمق و با نوسانات منفی دنبال شد، به طوری که ارزش و حجم معاملاتش هم چنگی به دل نمی زد.

اگرچه دیگر پارامتر های مثبت تاثیری در بازار ما نمی‌گذارند، اما بازار از عوامل منفی به شدت تاثیر می پذیرد. افت بازار های جهانی، ثبات نرخ ارز و عدم میل به خرید سهامداران، دست به دست هم داده تا امروز شاهد افت قیمت در بزرگان و شاخص سازان و همچنین عقب نشینی ۱۳.۰۰۰ واحدی شاخص کل باشیم.

گروه فراورده های نفتی با بازگشایی شتران با افت قیمتی بیشتری همراه شدند. نمادهای شپنا و شاوان در حوالی ۳ درصد منفی به معاملات خود خاتمه دادند. ونفت تک نماد صف خریدی گروه شد.

گروه خودرو و قطعات با گرایشات منفی دادوستد شدند. غول های خودرویی خودرو و سایپا در محدوده ۲ درصد منفی روز خود را بعه اتمام رساندند. نمادهای خکمک، خنصیر، خفنر، خکاوه در سقف قیمت روزانه خود بسته شدند.

بانکی ها هم با نوسانات منفی همراه بودند. پرحجم های گروه وتجارت، وبملت، وبصادر با ۱ درصد منفی به معاملات خود پایان دادند. نمادهای وپست، وشهر صف خریدی های گروه شدند.

گروه فلزات اساسی با فشار فروش مواجه شدند نمادهای فولاد، فملی و ذوب با ۴ درصد منفی خود را برای معالات فردا آماده کردند. نمادهای زنگان، وسدید، فالوم صف خریدی و فسرب صف فروشی گروه شد.

شاخص هموزن همچون شاخص کل قرمز پوش به کار خود پایان داد. گروه لاستیک و پلاستیک هم بعد از خبر افزایش نرخ برای دومین روز مورد توجه بازار قرار گرفت. گروه سیمان، دارویی و انبوه سازی با معاملاتی متعادل همراه بودند. بیمه ای ها و لیزینگی هاو کاشی و سرامیکی ها در دامنه های منفی معامله شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد شتران با افت ۱۰ درصدی در قیمت ۴۶۹ تومان اشاره کرد.

افت ۱۳ هزار و ۱۲۵ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۱۳ هزار و ۱۲۵  واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۸۲ واحد افت کرد و به رقم ۳۹۷ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۶۶ هزار معامله به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد شتران، فولاد، فملی، شپدیس، شپنا، وغدیر، شیراز بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شپنا، شتران، فسبزوار، کیمیاتک، کالا، فملی، شبندراز جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۳۱ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۲۴۷  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۰۱ میلیون معامله به ارزش حدودی ۴ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا بیشترین مثبت و نمادهای زاگرس، غضینو، شراز، شگویا، شاوان، ذوب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد توسن، فجهان، دی، فرابورس، مدیریت، گدنا، وهامون است.

انتهای پیام. /

۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 21123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha