برتری خریداران در بازار سرمایه امروز / رشد ۱۲ هزار و ۵۵۴ واحدی شاخص کــل بــورس/ خــــــــودرویی‌ها و پــــــــالایشی‌ها پُر تقاضاتـرین گروه بازار + نقشه بازار

امروز شاخص کل بورس با ۱۲ هزار و ۵۵۴ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۴۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۳۸۰ رشد داشت. بازار با گرایش مثبت و استقبال خریداران کار خود را آغاز کرد .در میان بزرگان خودروریی ها و پالایشی ها با تقاضای بیشتری از سوی خریداران همراه بودند. در ادامه گروه خودرویی در کانون توجه قرار گرفت و با افزایش تقاضا همراه شد در انتها بازار همچنان در مدار مثبت دنبال شد اما حجم و ارزش معاملات بسیار پائین و بی رمق بود.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز سه‌شنبه (۲۷ مهر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۱۲ هزار و ۵۵۴ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۴۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۳۸۰ رشد داشت.

بازار باگرایش مثبت و استقبال خریداران کار خود را آغاز کرد .در میان بزرگان خودروریی ها و پالایشی ها با تقاضای بیشتری از سوی خریداران همراه بودند. در ادامه گروه خودرویی در کانون توجه قرار گرفت و با افزایش تقاضا همراه شد در انتها بازار همچنان در مدار مثبت دنبال شد اما حجم و ارزش معاملات بسیار پائین و بی رمق بود.

بزرگان گروه خودرو ،سایپا و خپارس در محدوده ۴ درصد مثبت روز خود را به اتمام رساندند.نمادهای خموتور و خفناور صف فروشی های گروه قطعات بودند.

فرآورده های نفتی با گرایشات مثبت همراه بودند.شبندر با ۱۰۶ میلیون حجم معامله در حوالی قیمت پایانی یعنی ۶۷۴۰ ریال به معاملات خود خاتمه داد و پرحجم ترین سهم گروه شد . ونفت تک نماد صف خریدی گروه شد.

بانکی ها با گرایشات مثبت دادوستد شدند نماد بانک دی که بعد از لغو مجمع بازگشایی شد با ۶۵ میلیون معامله و ۳ درصد مثبت به معاملات خود پایان داد. نماد وگردش تک نماد صف فروشی بود و نمادهای وپست ، وسینا، وزمین در سقف روزانه خود بسته شدند.

گروه فلزات اساسی و گروه روی با معاملات نوسانی همراه بودند.نمادهای زنگان،وسدید،فولای،فسازان صف خریدی،فروس و فسرب صف فروشی های گروه بودند.

شاخص هموزن همچون شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد.گروه لاستیکی و غذایی در پی خبر افزایش ۳۰ درصدی نرخ فروش تایر و شایعه احتمال حذف ارز ۴,۲۰۰ تومانی از روغن خوراکی با افزایش تقاضا همراه شدند. قندی ها با گرایشات مثبت دادوستد شدند.گروه سیمانی ،دارویی و شیمیایی در مدار مثبت معامله شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد پیزد با رشد ۵ درصدی در قیمت ۵.۶۸۸ تومان و صف خرید ۱ میلیونی اشاره کرد.

رشد ۱۲ هزار و ۵۵۴ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۱۲ هزار و ۵۵۴  واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۴۹ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۴ هزار و ۳۸۰ واحد رشد کرد و به رقم ۳۹۸ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  ۵۱۹ هزار معامله به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد بیشترین تاثیر مثبت را بر وغدیر، فولاد، فملی، خودرو، وبملت، اخابر، شخارک روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی ف کدما، فسبزوار، کیمیاتک، کالا، فملی، خساپا، خودرو از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۷۲ واحد رشد، رقم ۲۰ هزار و ۳۷۸  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۱۸ میلیون معامله به ارزش حدودی ۵ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام ذوب، شگویا، صبا، دی، شجم بیشترین مثبت و نمادهای زاگرس، غضینو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد توسن، فجهان، غگیلا، مدیریت، گدنا، وهامون است.

انتهای پیام./

۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 21103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha