آمارهای وحشتناک از زیان مردم / ضرر ۶۰ درصدی در بورس!

مقایسه تورم بیش از ۴۴ درصدی در شهریور ماه امسال با بازدهی بازارهای مالی نشان می‌دهد که ارزش دارایی‌های مردم طی این مدت تا ۶۰ درصد افت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ از شهریور ماه پارسال تا شهریور ماه امسال که تورم نقطه به نقطه حدود ۴۴ درصد بوده دارایی‌های مردم چقدر بازدهی داشته است؟

در این مدت بازدهی بازار سهام منفی ۱۶ درصد، بازار طلا منفی شش درصد، دلار مثبت دو درصد و مسکن مثبت ۲۶ درصد بوده است. اگر این اعداد را در کنار تورم ۴۴ درصدی در نظر بگیریم به زیان مردم از سرمایه‌گذاری در همه بازارها خواهیم رسید. حتی کسانی که به سپرده‌گذاری در بانک‌ها هم اکتفا کرده باشند طی این مدت تنها ۱۵ درصد به ارزش دارایی‌های آنها اضافه شده است. بنابراین آنها هم در این مدت در واقع ۲۹ درصد از ارزش دارایی خود را از دست داده‌اند.

در این مدت که ارزش دارایی‌های مردم در بانک‌ها ۲۹ درصد افت کرده، ارزش دارایی‌های مردم در بازار طلا ۵۰ درصد، در بازار دلار ۴۲ درصد، در بازار سهام ۶۰ درصد و در بازار مسکن ۱٨ درصد کمتر شده است. در واقع بی‌انضباطی‌های دولت که در نهایت منجر به تشدید تورم شده اجازه نداده دارایی مردم حتی به اندازه سال گذشته ارزش داشته باشند و از این اتفاق مردم متضرر شده‌اند.

۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
کد خبر: 21069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha