افت ۱۳۹۸ واحدی شاخص کل/ بازاری متعادل همراه با نوسانات منفی + نقشه بازار

امروز شاخص کل بورس با هزار و ۳۹۸ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۸۶۸ افت داشت. با فروکش کردن شور و شوق سهامداران در جبهه خرید، امروز شاهد معاملاتی متعادل همراه با نوسانات منفی و مثبت در کلیت بازار بودیم. البته گروه فلزات اساسی و بخصوص شرکت های مرتبط با محصولات مس و روی با توجه به روند افزایشی قیمت های جهانی پیشرو بوده و از نمادهایی با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل نیز بوده اند . در ادامه معاملات بازار با برتری فروشندگان دنبال شد این افزایش عرضه در صنایعی چون خودرویی ها و پالایشی ها مشهود تر بود. افزایش عرضه ها در دقایق پایانی بازار نیز همچنان ادامه داشت و شاخص کل هم منفی شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه ( ۲۵ مهر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با هزار و ۳۹۸ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۸۶۸ افت داشت.با فروکش کردن شور و شوق سهامداران در جبهه خرید، امروز شاهد معاملاتی متعادل همراه با نوسانات منفی و مثبت در کلیت بازار بودیم. البته گروه فلزات اساسی و بخصوص شرکت های مرتبط با محصولات مس و روی با توجه به روند افزایشی قیمت های جهانی پیشرو بوده و از نمادهایی با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل نیز بوده اند . در ادامه معاملات بازار با برتری فروشندگان دنبال شد این افزایش عرضه در صنایعی چون خودرویی ها و پالایشی ها مشهود تر بود. افزایش عرضه ها در دقایق پایانی بازار نیز همچنان ادامه داشت و شاخص کل هم منفی شد.

گروه فرآورده های نفتی با نوسانات منفی همراه بودند.با توجه به شفاف سازی شپنا این غول پالایشی در کف قیمت روزانه خود بسته شد.شراز  با توجه به اینکه پیشنهاد افزایش سرمایه ۹۷۰ درصدی از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها را اعلام کرد تک نماد صف خرید گروه پالایشی شد. گروه خودرو و قطعاتی ها با افت تقاضا دنبال شدند بزرگان گروه خودرو،سایپا و خپارس در حوالی ۳ درصد منفی به معاملات خود خاتمه دادند. خعمرا،خکار،خکمک و خنصیرنمادهای صف خریدی گروه قطعه ساز بودند.

بانکی ها امروز با افت قیمت دادوستد شدند.پرحجم گروه صادرات ،ملت و تجارت در محدوده ۲ درصد منفی روز خودرا به اتمام رساندند.سمایه تک نماد صف خریدی ، وسینا تک نماد صف فروشی گروه شد.گروه فلزات اساسی با استقبال خریداران مواجه شدند.نمادهای فملی و فلوله با ۴ درصد مثبت به معاملات خود پایان دادند.وسدید در سقف قیمت روزانه بسته شد.نمادهای فولای،فمراد،فخاس با صف فروش بسته شدند.

شاخص هموزن همچون شاخص کل قرمز پوش به کار خود پایان داد.محصولات شیمایی با گرایشات منفی دادوستد شدند.کاشی و سرامیکی ها نیز یکپارچه منفی،معاملاتی پر عرضه را تجربه کردند. برقی ها،سیمانی،دارویی،غذایی افت قیمت را تجربه کردند و با معاملات منفی همراه بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد حکشتی با افت ۸ درصدی در قیمت ۱.۳۹۰ تومان اشاره کرد.

بورس به شاخص  یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  هزار و ۳۹۸ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۳ هزار و ۸۶۸ واحد افت کرد و به رقم ۳۹۸ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  ۵۸۰ هزار معامله به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فملی، شستا، شپدیس، نوری بیشترین تاثیر مثبت و  سهام شپنا، حکشتی، خوودرو را بر  روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، شپنا، فملی، فسبزوار، کیمیاتک، فولاد، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۴۲ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۴۱۳  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۸۲ میلیون معامله به ارزش حدودی ۲ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام زاگرس، شراز بیشترین مثبت و نمادهای آریا، فرابورس، فجهان، دماوند، شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد توسن، دی، فجهان، مدیریت، غگیلا، کرمان، شدصف است.

انتهای پیام. /

۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 21033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha