بورس در روزهای آینده چگونه است؟ /احتمال افت بیشتر شاخص کم شد

بازار سهام در دو روز گذشته با روندی منفی بود و امروز در سومین روز معاملاتی مثبت شد. شاخص کل بورس در پایان بازار به محدوده یک میلیون و ۴۵۷ هزار واحد رسید. روند بازار سهام در روزهای آینده به چه صورت است؟  

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ بازار سهام در دو روز گذشته با روندی منفی بود و امروز در سومین روز معاملاتی مثبت شد. شاخص کل بورس در پایان بازار به محدوده یک میلیون و ۴۵۷ هزار واحد رسید. روند بازار سهام در روزهای آینده به چه صورت است؟

حبیب فرجی دانا، کارشناس بازار سرمایه درباره روزهای آینده بازار سهام گفت: مهم‌ترین عاملی که در بازار مهم است انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها است و انتظار گزارش‌های قابل توجه از شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاهی، سنگ آهنی و سیمانی در بازار وجود دارد.

فرجی‌دانا ادامه داد: این گزارش‌ها اگر بهتر از پیش‌بینی‌ها باشند بازار واکنش بهتری خواهد داشت. در گروه پالایشگاهی به انتشار گزارش‌های شش ماهه و سه ماهه نزدیک شدیم و این عامل هم جریان مثبتی را در بازار ایجاد می‌کند.

وی درباره عوامل منفی اثرگذار در بازار گفت: اگر قیمت‌های جهانی کاهشی باشند، روند بازار ریزشی است. اما بعید است افت قیمت در کامودیتی‌ها وجود داشته باشد.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: بازار به سمت سهم‌هایی رفته است که p/e مناسب‌تری دارند و این گروه‌ها با اقبال بیشتری مواجه می‌شوند گروه پالایشگاهی، اوره‌سازها و پتروشیمی‌ها در این دسته قرار دارند.

گروه‌های بانکی و خودرویی نوسانی هستند و روند خاصی در آن‌ها شکل نمی‌گیرد مگر سیگنال‌های مثبتی به آن‌ها برسد از جمله بحث آزادسازی قیمت خودرو، سیاست‌های بانک مرکزی راجع به نرخ تسعیر ارز بانک‌ها و مولدسازی دارایی‌ها اگر پارادایم جدید در این گروه ایجاد کند تاثیر مثبتی در این گروه می‌گذارد. در غیر این صورت اگر گزارش خاصی ندهند روند آن‌ها متعادل است.

۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 20880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha