رشد بی رمق بورس/فرابورس صعودی شد + نقشه بازار

امروز شاخص کل بورس با  هزار و ۸۶۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۵۷ هزار واحد رسید. بازار امروز را در مدار مثبت آغاز کرد. افزایش تقاضا از سوی خریداران در کلیت بازار به ویژه بزرگان مشهود بود اما در ادامه شاهد افزایش عرضه به نسبت ابتدای بازار در اکثر نمادها بودیم و در انتها، بازار متعادل به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه ( ۱۹ مهر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  هزار و ۸۶۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۵۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۹۲۶واحد افت داشت. بازار امروز را در مدار مثبت آغاز کرد. افزایش تقاضا از سوی خریداران در کلیت بازار به ویژه بزرگان مشهود بود اما در ادامه شاهد افزایش عرضه به نسبت ابتدای بازار در اکثر نمادها بودیم و در انتها، بازار متعادل به کار خود پایان داد.

با وجود روند صعودی نفت برنت و ورود به کانال ۸۳ دلاری پالایشی ها با گرایشات منفی همراه بودند شاوان تک نماد مثبت گروه پالایشی بود. پتروشیمی ها برخلاف روز گذشته با سبزپوشی دنبال شدند با توجه به خبر رسیدن اوره صادراتی ایران به ۷۳۰ دلار اوره ای ها مانند شیراز، خراسان، شپدیس و کرماشا یکپارچه رشد قیمت را تجربه کردند و در کانون توجه قرار گرفتند.

گروه خودرو و قطعات با برتری خریداران داد وستد شدند. غول های خودرویی سایپا، خودرو، خبهمن و خپارس در حوالی قیمت پایانی به معاملات خود خاتمه دادند. برخی از قطعه سازان با صف خرید همراه بودند.

بانکی ها با نوسانات منفی همراه بودند. پرحجم های گروه، ملت، تجارت و صادرات در محدوده قیمت پایانی روز خود را به اتمام رساندند. نمادهای وسالت صف خریدی، سامان و گردش صف فروشی گروه بودند. امروز با بازگشایی بازارهای جهانی و رشد آنها بعد از تعطیلات آخر هفته افزایش تقاضا در گروه فلزات اساسی محسوس بود. نماد فملی از پرحجم های گروه با توجه به رشد قیمت جهانی مس با تحرکات مثبت همراه بود و حجم معاملاتی ۳۶ میلیونی را تجربه کرد. فخوز با تائید افزایش سرمایه ۲۸۰ درصدی از محل سود انباشته با رشد ۲ درصدی همراه شد. فایرا نیز با توجه به جهش نرخ آلومینیوم مورد توجه بازار قرار گرفت و شاهد رنج کشی های مثبت در این نماد بودیم.

شاخص هم وزن برخلاف شاخص کل منفی به کار خود پایان داد. محصولات شیمیایی با گرایشات مثبت دادوستد شدند. کاشی و سرامیکی ها نیز نوسان قیمت را تجربه کردند. قندی ها نیز با نوسان منفی قیمت همراه بودند. گروه غذایی، دارویی و سیمانی در مدار منفی معامله شدند.

از جمله بازگشایی امروز می توان به نماد ثنظام با افت ۳۹ درصدی در قیمت ۲.۷۱۶ تومان و نماد فارس که با افت ۱ رصدی در قیمت ۱.۳۸۵ تاثیر منفی بر شاخص گذاشت، اشاره کرد.  

رشد هزار و ۸۶۹  واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  هزار و ۸۶۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۵۷ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۹۲۶ واحد افت کرد و به رقم ۴۱۳ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  ۵۶۰ هزار معامله به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فارس بیشترین تاثیر منفی و سهام شپدیس، فملی، فخوز، نوری، وغدیر، پارسان بیشترین تاثیر مثبت را بر  روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی کیمیاتک، فسبزوار، برکت، شستا، شبندر، شپنا، کدما از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۵۱ واحد رشد، رقم ۲۰ هزار و ۸۳۴  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۴۱۴ میلیون معامله به ارزش حدودی ۵۰ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام زاگرس، آریا، شاوان  بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای غصینو، فرابورس، سمگا، ذوب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد توسن، فجهان، دی، غگیلا، مدیریت، فرابورس، گدنا است.

انتهای پیام. /

۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 20858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha