پوششی‌ها در راه انتخابات بسکتبال!/سوابق آنهایی که خود را در قواره مدیریت بسکتبال می‌دانند+رزومه

زمان ثبت نام کاندیداهای انتخابات فدراسیون بسکتبال به پایان رسید و به این ترتیب ۱۲ کاندیدا برای نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون نام خود را ثبت کردند.

گروه ورزش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بعد از روی کار آمدن حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش دولت سیزدهم ، برگزاری انتخابات معوقه چند فدراسیون ورزشی مهمترین چالش پیش روی وزارتخانه متبوع اوست . یکی از این فدراسیون ها ، بسکتبال است که همزمان با روز نهایی ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست آن ، نهایتا ۱۲ نفر از جمله رامین طباطبایی رئیس فعلی برای نشستن بر کرسی ریاست نام نویسی کردند. 

البته طبق روال قانونی ، اسامی و مدارک این ۱۲ نفر برای تایید صلاحیت به وزارت ورزش برای بررسی سوابق مدیریتی و برای برررسی صلاحیت گزینشی به مراجع امنیتی ارسال می شود که قطعا از تعداد کاندیداهای نهایی خواهد کاست. 

در این میان اما حضور این تعداد کاندیدای علاقمند به مدیریت بسکتبال ، نشان می‌دهد همه این افراد خود را در قواره این رشته پرطرفدار دیده اند اما بررسی سوابق این افراد نشان می‌دهد که همچنان عده ای صرفا برای حمایت از یک گزینه خاص و به عنوان کاندیدای پوششی و یا با مقاصد دیگری ثبت نام کرده اند. 

سوابق ۱۲ کاندیدای فدراسیون بسکتبال قبل از تایید صلاحیت :

 حمید گرامیان 
گرامیان متولد ۱۳۴۴ است و در کارنامه او همچنین سرپرستی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۹ ، دوبار قهرمانی غرب آسیا در تهران سال ۱۳۸۶ و کشور یمن سال ۱۳۸۷ ، قهرمانی آسیا در تهران سال ۱۳۸۷ و حضور در جام جهانی جوانان در سال ۱۳۸۹ در کشور نیوزیلند همگی بعنوان سرپرست تیم ملی دیده می شود. او همچنین ۱۳ سال رئیس هئیت بسکتبال استان سمنان بوده است .۴ سال ریاست کمیته امور استانها ، عضویت در شورای راهبردی فدراسیون بسکتبال ،ریاست بسکتبال منطقه سه و یک کشور و نظارت مسابقات سوپر لیگ بسکتبال کشور دیگر بخش‌های کارنامه اوست. وی در دوره ریاست محمود مشحون بعنوان عضو شورای راهبردی فدراسیون و ریاست کمیته امور استانهای فدراسیون بسکتبال منصوب شد اما بعد از مدتی بدلیل اختلاف بین وی و مشحون، گرامیان از فدراسیون گذشته فاصله گرفت و قطع همکاری کرد. گرامیان در دوره قبلی انتخابات در سال ۱۳۹۶ هم برای ریاست فدراسیون ثبت نام کرده بود اما قبل از انتخابات انصراف داد. 

پوران عباسی
 خانم عباسی مالکیت و سرمربیگری تیم بانوان سپهرداد را به همراه سابقه هدایت تیم جوانان بانوان ایران در کارنامه دارد. او در سال ۹۶ با تیم کوشا سپهر سبلان به عنوان مربی قهرمان سوپر لیگ بسکتبال بانوان شد . او را همچنین مربی پسران نو آموز زیر ۱۱سال هم معرفی کرده اند. سرمربیگری تیم بسکتبال هیرو ، مربیگری تیم ملی بسکتبال دختران نوجوانان بخشی دیگر از سوابق عباسی است. 

رامین طباطبایی (رئیس فعلی فدراسیون)

رامین احمدی طباطبایی  متولد شهرستان بروجرد و دهه ۶۰ عضو تیم‌های بسکتبال نوجوانان، جوانان و بزرگسالان لرستان در مسابقات کشوری بوده و هم اکنون رئیس فدراسیون بسکتبال ایران است. او پیش از این قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ و مدیرکل دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان بوده است . وی در دوره قبلی انتخابات با ۲۳ رای از ۴۱ رای پیروز انتخابات شد. وی همچنین عضو  کمیسیون پزشکی فیبا است.فدراسیون بسکتبال در زمان مدیریت او با حواشی مختلفی از جمله استعفای دبیر فدراسیون و موضع سفرهای توریستی مدیران ، اختلاف با حامد حدادی سنتر نامدار تیم ملی و همچنین عکس یادگاری با مدیر تیم ملی در خلال مسابقات گزینشی کاپ آسیا ، مواجه گردید که دستمایه نقد رسانه های مختلف شد. وی از دارای مدرک دکترای حرفه ای پزشکی و عضو رسمی سازمان نظام پزشکی است. 

امید ولیدی‌پاک 
وی از بازیکنان و مربیان با سابقه بسکتبال است که سابقه هدایت تیم عمران پویش کردستان را در کارنامه دارد 


جواد داوری

وی متولد ۱۳۶۲ در اصفهان و بازیکن حرفه‌ای بسکتبال ایران بود که در فولاد ماهان و لیگ برتر بسکتبال ایران بازی می‌کرد . وی از ملی پوشان سابق و با تجربه تیم ملی بسکتبال ایران بوده است ۴ سال پیش از ورزش حرفه ای خداحافظی کرد و هم اکنون ریاست هیات کشتی اصفهان را برای دومین دوره در اختیار دارد او سابقه بازی در ذوب آهن و شیمیدور را در کارنامه خود دارد و به او لقب بهترین پنالتی زن لیگ برتر بسکتبال را داده اند.  او در دوره قبلی انتخابات هم کاندیدای رقابت با طباطبایی بود و در رای گیری نیز شرکت کرد ولی به بیش از ۳ رای دست نیافت. 


حمید عباسی
وی مدیرعامل  موسسه فرهنگی، ورزشی و رفاهی پیام وابسته به وزارت ارتباطات بوده است.

سعید روحانی

وی سرمربی تیم بسکتبال راه وترابری قم  بوده و پیش از آن هم سابقه بازی در همین تیم را داشته است. او همچنین در سال های بعد دستیار عباس آقاکوچکی در تیم جهش ترابری قم بوده است. 


محمدرضا ترک‌زاده
سابقه ای از او یافت نشد.

شبنم کلاهی 
او با حکم رامین طباطبایی ، به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون بسکتبال انتخاب و جایگزین مسعود عماری دبیر بازنشسته فدراسیون شد اما بعد از مدتی کوتاه با رییس به اختلاف خورد و استعفا داد.  کلاهی دارای مدرک دکترای تربیت بدنی در رشته مدیریت ورزشی است. وی از قهرمانان اسبق تیم ملی بزرگسالان، عضو هیات علمی دانشگاه، رئیس هیات بسکتبال تهران و سرپرست تیم ملی بسکتبال زنان است.وی در دوره قبلی انتخابات فاقد شرایط مدیریتی شناخته و مجاز به حضور در انتخابات نشد اما این بار امیدوار است تا با همان سابقه دبیری فدراسیون بتواند نظر وزارت ورزش را برای حضور در جمع رقبا جلب نماید. 

شاپور یاوری
وی سابقه عضویت در هیات رییسه فدراسیون بسکتبال را در کارنامه داد. در زمان مدیریت عامل او در باشگاه پتروشیمی بندر امام ، تیم بسکتبال مجموعه متبوعش قهرمان لیگ شد.


 افسانه حسن‌نایبی 
وی متولد ۱۳۴۷ است و ازسال ۱۳۶۰ بعنوان بازیکن بسکتبال وارد عرصه ورزش شد و بعد بعنوان مربی بسکتبال فعالیت خود را شروع نمود و در مسابقات قهرمانی کشور ،لیگ تیم استان را شرکت داد. او بعنوان سرپرست تیم ملی بزرگسال بمدت ۱۶ سال بعنوان مربی و سرمربی تیم ملی درمسابقات ۳x۳ درکشورقزاقستان وایندورگیم ترکمنستان سمت سرمربی تیم ملی جوانان درمسابقات آسیایی ۲۰۱۸ هند حضور و مقام پنجم در سید B را بدست آورد . وی ازسال ۱۳۷۵ تا۱۳۸۳مسئول انجمن بسکتبال بانوان استان بود و از۱۳۸۳ تاکنون نایب رئیس هیات بسکتبال استان قزوین بوده است. وی دارای تحصیلات لیسانس مدیریت دولتی و لیسانس و فوق لیسانس علوم ورزشی و تربیت بدنی است و ۴ سال هم معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان قزوین را بر عهده داشته است. 

کرم احمدیان
احمدیان رئیس هیأت بسکتبال استان کرمانشاه بوده وی ملی پوش اسبق تیم ملی بسکتبال ایران است ۴ سال پیش به طور رسمی از دوران بازیگری خداحافظی کردو بلافاصله هدایت تیم هیات بسکتبال کرمانشاه را به دست گرفت.

۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 20848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha