فرانسه با گل مشکوک برابر اسپانیا به برتری دست یافت و فاتح لیگ ملتهای اروپا شد/ تصاویر + ویدیوی خلاصه بازی

تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و فرانسه یکشنبه شب در چارچوب فینال لیگ ملت‌های اروپا به مصاف هم رفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، یکشنبه شب در چارچوب فینال دومین دوره مسابقات فوتبال لیگ ملت‌های اروپا از ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه، تیم‌های ملی اسپانیا و فرانسه در ورزشگاه سن سیرو شهر میلان به مصاف هم رفتند

آنتونی تیلور، داور مشهور انگلیسی قضاوت این مسابقه را بر عهده داشت.

تیم ملی فرانسه همانند بازی نیمه نهایی مقابل بلژیک، در شرایطی مقابل اسپانیا در دیدار فینال به برتری دست یافت که باز هم بازی باخته را تبدیل به پیروزی کرد. ابتدا این لاروخا بود که توسط میکل اوریازابال به گل رسید، اما در ادامه توفان شاگردان دیدیه دشان آغاز شده و آنها با به ثمر رساندن دو گل به برتری دست یافتند.

ترکیب فرانسه

لوریس، کونده، کیمپمبه، واران، تئو هرناندز، چوامنی، پوگبا، پاوارد، گریزمان، امباپه، کریم بنزما.

ترکیب اسپانیا

سیمون،آلونسو، لاپورت، گارسیا، آزپیلیکوئتا؛ رودری، بوسکتس، گاوی، سارابیا، اویارزابال، فران تورس

دقایق مهم نیمه اول

دقیقه ۶ اولین خطر بازی را فرانسه به وجود آورد پوگبا با پاسی زیبا کریم بنزما را صاحب توپ کرد و این در حالی بود که بازیکنان اسپانیا منتظر اعلام آفساید از سوی داور بودند که هرگز این اتفاق افتاد، اما شاگردان دشان قدر این موقعیت را ندانستند و با دخالت آزپلیکوئتا فرصت از دست رفت.

در یک ربع ابتدایی بازی این تیم فرانسه بود که میدان را در اختیار داشت و سعی می‌کرد با فشار به بازیکنان جوان اسپانیایی آن‌ها را وادار به اشتباه کند، اما از دقیقه ۱۶ به بعد اسپانیا بود که مالکیت توپ و میدان را در اختیار گرفت، اما نتوانست راهی به دروازه فرانسه پیدا کند.

دقیقه ۲۴ فرانسه در خروج از نیمه زمین خود ناکام مانده و این تیم اسپانیا است که فشار زیادی وارد می‌کند.
دقیقه ۲۶، یک - دوی بنزما با گریزمان در سمت چپ محوطه جریمه نهایتا منجر به شوت بنزما شد که گارسیا مدافع اسپانیا آن را دفع کرد.
دقیقه ۳۲ سانتر رودری و برخورد توپ به دست کونده مدافع فرانسه درون محوطه جریمه باعث شد تا داور برای بررسی احتمال پنالتی به سراغ VAR برود، اما پنالتی تایید نشد.
دقیقه ۳۶ اسپانیا یک ضربه آزاد در موقعیتی مناسب به دست آورد، اما ضربه آلونسو با اختلاف کمی از کنار دروازه فرانسه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۳ رافائل واران مدافع فرانسه به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کرد و دایوت اوپامکانو جانشین او شد.

نیمه اول با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

دقایق مهم نیمه دوم
دقیقه ۴۶ پوگبا به دلیل خطا روی بوسکتس کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه ۵۵ باز هم خطا روی کاپیتان بوسکتس این بار از سوی کونده باعث شد کارت زرد دیگری نصیب فرانسوی‌ها شود.

در دقیقه ۶۱ اسپانیا اولین تعویض خود را انجام داد و پینو را جانشین سارابیا کرد.

دقیقه ۶۴ ضربه هرناندز تیر افقی دروازه اسپانیا را به لرزه در آورد و توپ بار به محوطه جریمه بازگشت.

دقیقه ۶۴ اسپانیا که در آستانه دریافت گل بود به گل برتری رسید. میکل اویارزابال گل اول اسپانیا را روی پاس سرخیو بوسکتس به ثمر رساند.

دقیقه ۶۶ خوشحالی اسپانیا فقط ۲ دقیقه طول کشید، زیرا کریم بنزما روی پاس کیلیان امباپه گل تساوی را برای فرانسه به ثمر رساند.

دقیقه ۷۰ پاس گریزمان در درون محوطه جریمه به پوگبا رسید، اما ضربه سر او در دستان سیمون قرار گرفت.

در دقیقه ۷۲ این بار پاس کریم بنزما به امباپه رسید که نزدیک نقطه پنالتی بود، اما شوت او قدرت کافی را نداشت و سیمون به راحتی آن را مهار کرد.
دقیقه ۷۴ شوت رودری با دخالت کیمپمبه از روی تیر دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۷۵ تعویض دوم اسپانیا انجام و کوکه جایگزین گاوی شد.
*** دقیقه ۸۰ کیلیان امباپه روی پاس تئو هرناندز گل دوم فرانسه را به ثمر رساند. اسپانیایی‌ها معتقد به آفساید بودند، اما سیستم کمک داور ویدیویی گل را تایید کرد.

اما گل دوم تیم ملی فرانسه در شرایط مشکوکی به ثمر رسید. پاس عمقی تئو هرناندز به کیلیان امباپه رسید و این ستاره فرانسوی با حرکنی تکنیکی و ضربه ای دقیق موفق به تمام کردن کار و به ثمر رساندن گل برتری تیمش شد. اما صحنه آهسته نشان می دهد امباپه هنگام ارسال پاس از سوی تئو هرناندز کمی جلوتر از اریگ گارسیا، مدافع لاروخا بود و به نظر می رسد این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است.

جالب اینجاست آنتونی تیلور، داور این دیدار حتی تمایلی به بازبینی صحنه نشان نداده و به رای گروه VAR این دیدار اعتماد کرد. این در حالیست که اصولا در صحنه های دشوار داوران وسط ترجیح می دهند خودشان هم یک بار صحنه را چک کنند. به هر حال اینگونه دروازه لاروخا برای دومین بار باز شد و شاگردان لوییس انریکه علیرغم خلق یکی دو موقعیت نتوانستند گل تساوی را به ثمر برسانند.

اگر این گل واقعا آفساید بوده باشد قطعا اعتراض کادر فنی و بازیکنان تیم ملی اسپانیا را به همراه خواهد داشت. بنابر آن است که با استفاده از تکنولوژی بازبینی صحنه چنین اشتباهاتی رخ ندهد، اما علیرغم استفاده از VAR هم به نظر اجتناب از اشتباه ممکن نیست.

سرخیو بوسکتس، کاپیتان اسپانیا در مورد این صحنه گفت: "داور به ما گفت که اریک گارسیا قصد داشته توپ را دفع کند و این باعث آفساید نبودن صحنه شده، اما توپ به امباپه ای می رسید که در آفساید بود و هدف گارسیا نیز جلوگیری از این اتفاق بود. به نظر من استدلال داور منطقی نیست."

دقیقه ۸۴، لوئیس انریکه پس از دریافت گل دو تعویض انجام داد و رودری و فران تورس را بیرون برد و مرینو و فورنالز را به بازی فرستاد.
دقیقه ۸۸ هوگو لوریس دروازه بان فرانسه با واکنشی مناسب مانع از گلزنی دوباره اویارزابال شد.
دقیقه ۸۹ کیلیان امباپه به دلیل خطا رو پینو کارت زرد گرفت.
دقیقه ۲+۹۰ فرانسه ورتوت را جانشین گریزمان کرد.
دقیقه +۹۰ هوگو لوریس با واکنشی زیبا ضربه پینو را مهار کرد.

بدین ترتیب این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود فرانسه به پایان رسید و قهرمان جام جهانی، جام قهرمانی دومین دوره مسابقات لیگ ملت‌های اروپا را بالای سر برد.

پیش از این بازی، دیدار رده‌بندی بین تیم‌های ملی فوتبال ایتالیا و بلژیک در تورین برگزار شد که طی آن، ایتالیا موفق شد با نتیجه ۲ بر ۱ برابر بلژیک به پیروزی برسد و رتبه سوم لیگ ملتهای اروپا را بدست آورد.

خلاصه بازی فینال بین فرانسه و اسپانیا

وب‌سایت رسمی مسابقات لیگ ملتهای اروپا ۲۰۲۱

۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۴
کد خبر: 20834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha