بورس دوباره در مدار نزول/ افت ۱۰۴۰۰ واحدی شاخص کل+ نقشه بازار

امروز شاخص کل بورس با  ۱۰ هزار و ۴۲۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۵۵ هزار واحد رسید. به دنبال شدت گرفتن عرضه ها در معاملات روز گذشته، بازار امروز متعادل اما همراه با نوسانات منفی آغاز به کار کرد. در میانه بازار با افزایش تقاضا در گروه فرآوردهای نفتی تحرکات سهامداران در جهبه خرید بیشتر شد و در کل بازار به محدوده ۱.۴۵۰ واحدی شاخص واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه ( ۱۸ مهر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۱۰ هزار و ۴۲۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۵۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵  هزار و ۸۹۷ واحد افت داشت.

به دنبال شدت گرفتن عرضه ها در معاملات روز گذشته، بازار امروز متعادل اما همراه با نوسانات منفی آغاز به کار کرد. در میانه بازار با افزایش تقاضا در گروه فرآوردهای نفتی تحرکات سهامداران در جهبه خرید بیشتر شد و در کل بازار به محدوده ۱.۴۵۰ واحدی شاخص واکنش نشان داد.

در دقایق پایانی بازار سهام خرید در سهام ریالی بازار بهتر شد و گروه خودرویی و بانکی تقاضا نسبی پیدا کردند در انتها بازار امروز در حالی به پایان رسید که معاملاتش همچنان بر مدار منفی در جریان بود و قوی تر بودن دست فروشنده کاملا محسوس به چشم می آمد.

گروه فرآورده های نفتی با گرایشات مثبت همراه بودند. شبندر با بیش از ۲۶۹ میلیون معامله در حوالی قیمت پایانی به معاملات خود خاتمه داد و پرحجم ترین سهم گروه شد. درخشش شاوان درنخستین گزارش فصل سال جاری سهم را با صف خرید همراه کرد.

در گروه خودرو و قطعات خودرویی ها نیز یکپارچه قرمز رنگ برتری فروشندگان را تجربه کردند. غول هایی خودرویی یعنی خودرو و سایپا در حوالی ۱ درصد منفی روز خودرا به اتمام رساندند در میان قطعه سازان نیز برخی از نمادها در مدار مثبت معامله شدند.

گروه بانکی با نوسانات منفی همراه بودند و پرحجم های گروه دی و تجارت در نزدیکی ۱ درصد منفی به کار خود پایان دادند. بانک سرمایه تک نماد صف خریدی گروه شد.

گروه فلزات اساسی با افت قیمت دادوستد شدند. بزرگان گروه فولاد، فملی در حوالی ۱ درصد منفی روز خود را به اتمام رساندند. نمادهای فالوم، فپنتا و زنگان صف خریدی های گروه بودند.

شاخص هموزن همچون شاخص کل قرمز پوش به کار خود پایان داد. در گروه بیمه برخی از نمادها با صف خرید همراه بودند از جمله بیمه پارسیان که در این سهم افزایش سرمایه ۱۶۰ درصدی از محل  مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها مورد تایید حسابرس قرار گرفت.

قندی ها و کاشی و سرامیک نیز افت قیمت را تجربه کردند. گروه های غذایی، دارویی، سیمانی در مدار منفی دادوستد شدند.

از جمله بازگشایی امروز می توان به بازگشایی نماد رمپنا در قیمت ۱.۷۷۹ تومان با افت ۲ درصدی و نماد وجامی پس از مجمع عمومی عادی و تقسیم سود در کف قیمتی با ۲ میلیون صف فروش اشاره کرد.

افت ۱۰ هزار و ۴۲۰ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۱۰ هزار و ۴۲۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۵۵ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۵ هزار و ۸۹۷ واحد افت کرد و به رقم ۴۱۴ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  ۶۲۹ هزار معامله به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فولاد، فملی، همراه، شپدیس، شستا، رمپنا، کگل بیشترین تاثیر منفی را بر  روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی کیمیاتک، فسبزوار، شپنا، برکت، شستا، کدما، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۹۷ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۷۸۲  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۶۶۴ میلیون معامله به ارزش حدودی ۱۸ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، بپاس، فجهان، فرابورس، صبا،  بیشترین تاثیر منفس و نمادهای شراز، شاوان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد توسن، فجهان، مدیریت، دی، فرابورس، وهامون، کرمان است.

انتهای پیام. /

۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 20816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha