پایان روز سوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ + ویدیوها و جدول رده‌بندی تیمی

در روز سوم مسابقات جهانی کشتی فرنگی، دو فرنگی‌کار کشورمان به مدال طلا دست یافتند، دو فرنگی‌کار هم فینالیست شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در روز سوم مسابقات جهانی کشتی فرنگی در نروژ، شاهد اتفاقات درخشانی در اوزان ۶۳، ۶۷ و بردهای شیرین و مقتدرانه در فینال کشتی‌های سنگین وزن‌ها اوزان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم بودیم. 

در پایان مسابقات این روز (سوم) کشتی فرنگی قهرمانی جهان، میثم دلخانی و محمدرضا گرایی در اوزان ۶۳ و ۶۷ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند. محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی در اوزان خود به قهرمانی جهان رسیدند.

در ادامه، نتایج فرنگی کاران ایرانی در روز سوم مسابقات جهانی کشتی فرنگی را مشاهده می‌کنید:

وزن ۶۳ کیلوگرم:

 میثم دلخانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر دنیز منیکسه از آلمان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل لنور تمیروف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین با نتیجه ۳ بر ۳ به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. دلخانی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر طالح مممدوف دارنده مدال نقره اروپا از آذربایجان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

وی یکشنبه شب در دیدار فینال به مصاف لری آبولادزه دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان خواهد رفت.

وزن ۶۷ کیلوگرم:

محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور اول در دور دوم در حالی که ۶ بر یک از تسوچیکا شیمویامادا قهرمان آسیا از ژاپن عقب بود با ضربه فنی مقابل این حریف به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر حسرت جعفراف از آذربایجان را از پیش رو برداشت به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله در یک کشتی سخت و حساس با نتیجه ۶ بر ۶ مقابل راماز زوئیدزه دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.

گرایی یکشنبه شب در دیدار فینال به مصاف نظیر عبداله‌یف دارنده مدال نقره اروپا از روسیه می‌رود.

وزن ۹۷ کیلوگرم:

محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با آرتور سارگسیان قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه مبارزه کرد و ۶ بر ۴ از سد حریف خود گذشت و راهی یک چهارم شد. دارنده مدال برنز المپیک در این مرحله ملیا از گرجستان را ۹ بر یک مغلوب کرد. ساروی در نیمه‌نهایی با برتری مقابل نیکولوز کاخلاشویلی از ایتالیا با نتیجه ۵ بر صفر، فینالیست شد. ‌ساروی در فینال به مصاف الکس زوکه از مجارستان رفت که با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد و نخستین طلای کاروان کشتی فرنگی را کسب کرد. تا اولین مدال طلای مسابقات جهانی را پس از قهرمانی حمید سوریان در وزن ۵۹ کیلوگرم مسابقات ۲۰۱۴ تاشکند برای ایران به ارمغان بیاورد.

ساروی، قهرمان جوانان جهان در سال ۲۰۱۹ و دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۱۹، در وقت اول با امتیاز گیری از بارانداز ۳ - صفر پیش افتاد و سپس در وقت دوم کشتی را اداره کرد و حریف به دلیل کم کاری ساروی یک امتیاز گرفت.

این دو پیش از این در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۸ با یکدیگر دیدار کرده بودند که ساروی در راه کسب مدال طلا با نتیجه ۶-۱ برنده شده  بود. آن‌ها در توکیو در جدول مقابل هم قرار داشتند، جایی که زوکه پنجم شد.

وزن ۱۳۰ کیلوگرم:

علی اکبر یوسفی فرنگی کار جوان و سنگین وزن بابلی ایران که روز گذشته در مسابقات قهرمانی جهان درخشش تحسین برانگیزی داشت و قدرتمندانه فینالیست شد و برای کسب طلای ۱۳۰ کیلوگرم اسلو ۲۰۲۱ مقابل زورابی گدخوری از روسیه قرار گرفت.

یوسفی روز جمعه پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۱ داوید اوواسپیان از ارمنستان را مغلوب کرد و سپس با نتیجه ۲ بر ۱ اسکار مارویک از نروژ را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

کشتی گیر دسته ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان در دیدار نیمه نهایی با نتیجه ۲ بر ۱ از سد یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان از شیلی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. مبارزه او برای رسیدن به فینال، یکی از هیجان انگیزترین کشتی های ایران در اسلو بود و این کشتی گیر که قرار نبود به مسابقات جهانی اعزام شود و در روزهای پایانی به خاطر ابتلای میرزازاده به کرونا جای او را گرفت، با صعود به فینال، شایستگی هایش را به اثبات رساند. یوسفی در فینال با پیروزی ۵ - ۱ مقابل زورابی گدخوری از روسیه که ۴ امتیاز آن با خروج حریف از تشک به دست آمد، اولین قهرمان جهان ایران در دسته سنگین وزن کشتی فرنگی شد.

این برد تقریباً یک ماه پس از آن به دست آمد که یوسفی، گدخوری دارنده مدال برنز ۲۰۲۱ اروپا، را در تورنمنت بزرگداشت «لیوبویر ایوانویچ گدزا» در صربستان با نتیجه ۱۰ بر ۲ شکست داده بود و به موفقیت‌های خود در ۲ سال گذشته ادامه داد.

سال ۲۰۱۹، یوسفی عنوان قهرمانی جوانان و زیر ۲۳ سال جهان و همچنین جوانان آسیا را کسب کرد و امسال اولین مدال طلای خود را در بزرگسالان آسیا به دست آورد.

 جدول رده‌بندی تیمی در پایان روز سوم بدین ترتیب است:

پایان روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ + جدول رده‌بندی تیمی

برنامه کامل مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، نروژ ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

‌رده‌بندی تیمی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان نروژ ۲۰۲۱

وب‌سایت رسمی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان نروژ ۲۰۲۱ (زبانه Greco-Roman)

۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 20797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن آلاشتی IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
      1 0
      آقا دم همه بچه ها اعم از آزادکارا و فرنگی کارا گرم.از ورزشکار گرفته تا مجموعه فدراسیون.همه اونایی که باعث شادی یک هفته ای ما ها شدن دمشون گرم.واقعا این یه هفته شادمون کردن ایشاا...خدا شادشون کنه.حتی اون کشتی گیرایی که مدال نگرفتن هم گرم.چون همشون جانانه کشتی گرفتن.مردونه جنگیدن.ایشاا...پایداری و برقراری پیروزیها و شاد کردن مردم.دممممم هممممممممتون گرررررررمِ گررررررررمِ گرررررررررم.