ایران سلطان فوق سنگین جهان کشتی / علی اکبر یوسفی حماسه آفرید + ویدیو

کشتی گیر دسته سنگین وزن کشورمان دومین طلای امشب فرنگی را در قهرمانی جهان کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، علی اکبر یوسفی فرنگی کار جوان و سنگین وزن بابلی ایران که روز گذشته در مسابقات قهرمانی جهان درخشش تحسین برانگیزی داشت و قدرتمندانه فینالیست شد، امشب برای کسب طلای ۱۳۰ کیلوگرم اسلو ۲۰۲۱ مقابل زورابی گدخوری از روسیه قرار گرفت.

یوسفی روز جمعه پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۱ داوید اوواسپیان از ارمنستان را مغلوب کرد و سپس با نتیجه ۲ بر ۱ اسکار مارویک از نروژ را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

کشتی گیر دسته ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان در دیدار نیمه نهایی با نتیجه ۲ بر ۱ از سد یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان از شیلی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. مبارزه او برای رسیدن به فینال، یکی از هیجان انگیزترین کشتی های ایران در اسلو بود و این کشتی گیر که قرار نبود به مسابقات جهانی اعزام شود و در روزهای پایانی به خاطر ابتلای میرزازاده به کرونا جای او را گرفت، با صعود به فینال، شایستگی هایش را به اثبات رساند.

اولین فینالیست تاریخ سنگین وزن فرنگی ایران برای کسب طلا مقابل گدخوری دارنده مدال برنز اروپا قرار گرفت. در شرایطی که هر دو کشتی گیر کار را با حمله شروع کرده بودند، داور وسط برای یوسفی تقاضای اخطار کرد تا گدخوری صاحب اولین امتیاز شده و کشتی گیر ایران در خاک او بخوابد. مقاومت بی نظیر یوسفی مقابل تلاش های ناتمام گدخوری برای اجرای فن بارانداز در خاک نتیجه داد و داور کشتی را سرپا اعلام کرد. یک دقیقه پایانی وقت اول یک امتیاز برای یوسفی به همراه داشت که توانست پای حریف را به سختی از تشک بیرون ببرد. به این ترتیب دو کشتی گیر با نتیجه ۱-۱ سه دقیقه نخست را به پایان رساندند.

یوسفی وقت دوم را با حمله شروع کرده و یک امتیاز بابت اخطار کم کاری به حریف دریافت کرد؛ او در حالت سر پا به کار خود ادامه داد و با خارج کردن پای گدخوری از تشک کار را سه بر یک کرد. در شرایطی که حریف روس از نظر نفس کم آورده بود، یوسفی دو بار دیگر پای او را از تشک خارج کرد تا نتیجه ۵ بر یک شود. کشتی گیر کشورمان یک دقیقه پایانی مبارزه را به خوبی مدیریت کرد و توانست گدخوری را به زانو در آورده و صاحب طلای ۱۳۰ کیلوی اسلو ۲۰۲۱ شود؛ به این ترتیب بعد از شکسته شدن طلسم طلای فرنگی ایران در جهانی، یوسفی طلای دوم ایران در جهانی اسلو را هم کسب کرد تا مثل ساروی یک تندر از  جزینی خورده و با پرچم ایران دور افتخار بزند.

این طلا در شرایطی به ایران رسید که هفته گذشته زارع توانسته بود در سنگین وزن کشتی آزاد، طلای قهرمانی جهان را کسب کند. به این ترتیب برای اولین بار در تاریخ، هر دو طلای فرنگی و آزاد قهرمانی جهان به نام ایران زده شد.

برنامه کامل مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، نروژ ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

‌رده‌بندی تیمی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان نروژ ۲۰۲۱

وب‌سایت رسمی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان نروژ ۲۰۲۱ (زبانه Greco-Roman)

۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
کد خبر: 20796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha