پایان روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ + جدول رده‌بندی تیمی

در روز دوم مسابقات جهانی کشتی فرنگی، ایران دو فینالیست داشت و دو فرنگی کار هم به مدال برنز دست یافتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بعد از روز اول مسابقات جهانی کشتی فرنگی در نروژ که فینالیستی برای ایران در پی نداشت، در روز دوم شاهد اتفاقات بهتری در مسابقات سه وزن دوم بودیم. صبح امروز مهرداد مردانی در ۶۰ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در ۱۳۰ کیلوگرم و علی اکبر یوسفی در ۱۳۰ کیلوگرم کار خود را در مرحله مقدماتی پیگیری کردند که در نهایت مردانی در یک چهارم نهایی شکست خورد و حذف شد، اما ساروی و یوسفی موفق شدند با شکست رقبای خود به فینال راه پیدا کنند.


سه فرنگی‌کار ایرانی یعنی محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلو، محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلو و پژمان پشتام در ۸۲ کیلو نیز امشب برای کسب مدال برنز روی تشک رفتند. با وجود شکست مختاری در گام اول، گرایی و پشتام موفق به کسب مدال برنز شدند.


ایران در پایان روز اول موفق به کسب ۴۰ امتیاز در بخش تیمی شد.


در ادامه نتایج فرنگی کاران ایرانی را در روز دوم مسابقات جهانی مشاهده می‌کنید:

۶۰ کیلوگرم:

* در وزن ۶۰ کیلوگرم مهرداد مردانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل رضوان آرنات دارنده مدال برنز اروپا از رومانی رفت. بعد از اینکه تایم اول نزدیک از سوی دو کشتی گیر پیگیری شد و مردانی توانست با وجود اخطار داوران به خودش ۴-٣ پیش بیفتد، در تایم دوم مردانی از اخطار داوران استفاده کرد و با اجرای سه بارانداز متوالی ١١-٣ پیش افتاد تا کشتی قطع و او برنده اعلام شود. وی در دور سوم به مصاف برنده دیدار میان گئورگ غریبیان قهرمان اروپا از ارمنستان و دالتون روبرتس از آمریکا می رود.

*‌ در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۶۰ کیلوگرم، مهرداد مردانی برابر غریبیان از ارمنستان، دارنده مدال طلای اروپا به میدان رفت. مردانی به خاطر فعالیت بیشتر حریف، یک اخطار دریافت کرد و در خاک نشست. دو بارانداز کشتی‌گیر ارمنستانی باعث شد، غریبیان ۵ بر صفر پیش بیفتد. در تایم دوم نیز با وجود حملات مردانی و تلاش او، پایش کشتی گیر ایرانی از تشک بیرون رفت و اعتراض مربیان هم یک امتیاز دیگر به حریف ارمنستانی داد. در نهایت مبارزه ۷ بر صفر به سود غریبیان به پایان رسید تا مردانی از صعود به نیمه نهایی بازبماند.


* مهرداد مردانی حالا باید منتظر پیروزی کشتی گیر ارمنستانی در مرحله نیمه نهایی و صعود او به فینال بود تا در این صورت به مرحله شانس مجدد راه پیدا کند.

* با شکست غریبیان، کشتی گیر ارمنستانی در دیدار نیمه نهایی مقابل حریفی از مولداوی، مهرداد مردانی که در دور قبلی به غریبیان باخته بود، نتوانست به گروه شانس مجدد راه پیدا کند و از دور رقابت ها کنار رفت.

۷۲ کیلوگرم:

محمدرضا مختاری راهی دیدار رده بندی شد- ویدیو ورزش سه

* در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری که روز گذشته بعد از شکست رقبایی از کشورهای اتریش، کره جنوبی و آذربایجان، در نیمه نهایی مقابل مالخاز آمویان دارنده مدال نقره اروپا از ارمنستان مغلوب شده بود، امشب در دیدار رده بندی مقابل کریستوپاس اسلیوا از لیتوانی قرار گرفت. مختاری همان ابتدا از سوی حریف کول انداز شد و یک فیتو هم خورد تا با رو کردن حریف ۴ بر یک عقب بیفتد. در ادامه هم یک سالتوی ۴ امتیازی کشتی را ۸ بر یک کرد. در نهایت هم مختاری که کشتی از دستش خارج شده بود، خاک شد تا ۱۰ بر یک بازنده زودهنگام کشتی لقب بگیرد.

* بدین ترتیب مختاری با شکست در دیدار رده بندی دستش از مدال برنز کوتاه ماند و به مقام پنجمی مسابقات جهانی دست یافت.

۷۷ کیلوگرم:

* محمدعلی گرایی که دیروز با شکست مقابل رومن ولاسوف، قهرمان جهان و المپیک از رسیدن به نیمه نهایی وزن ۷۷ کیلوگرم بازمانده بود، با فینالیست شدن این فرنگی کار روسی به مرحله شانس مجدد راه یافت. گرایی امروز در شانس مجدد مقابل تمرلان شادوکایف از قزاقستان قرار گرفت. این فرنگی کار باتجربه شیرازی موفق شد بعد از کسب دو امتیاز، در خاک دو بار روی حریف سالتوبارانداز اجرا کند و در مجموع ۹ بر صفر برنده شود.


* محمدعلی گرایی در دیدار رده بندی وزن ۷۷ کیلوگرم مقابل تاماس لوای از مجارستان قرار گرفت. بعد از اینکه گرایی بیش از حریف در حالت سرپا کار کرد، داوران به او یک امتیاز و به حریف یک اخطار دادند. کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران موفق شد در خاک دو بار روی حریف سالتو بارانداز ۴ امتیازی اجرا کند و خیلی زود به این مبارزه پایان داد. 

محمدعلی گرایی سومین مدال برنز جهانی خود را کسب کرد + ویدیوی کامل کشتی

* گرایی با پیروزی ۹ بر صفر در دیدار رده بندی اولین مدال کشتی فرنگی ایران را در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ کسب کرد و سومین برنز خود را در این رقابت ها به دست آورد. 

۸۲ کیلوگرم:

* پژمان پشتام، فرنگی کار وزن ۸۲ کیلوگرم ایران که روز گذشته بعد از رقبای هندی، بلغارستانی و بلاروسی به نیمه نهایی رسید و در این مرحله برابر کشتی گیر ترکیه ای شکست خورد، امشب در دیدار رده بندی مقابل زابو از مجارستان قرار گرفت. پشتام از همان ابتدا نبض کشتی را در دست گرفت و توانست با یک دست تو حریف را خاک کند. در ادامه اخطار داور به حریف یک امتیاز دیگر به حساب پشتام واریز کرد. در وقت دوم هم فرنگی کار ایرانی با بیرون بردن پای حریف باعث شد تا چهارمین امتیاز را از سوی داوران دریافت کند. 

پژمان پشتام صاحب مدال برنز شد + ویدیوی کامل کشتی

* در نهایت پژمان پشتام با پیروزی ۴ بر صفر در دیدار رده بندی موفق شد دومین مدال برنز ایران در مسابقات جهانی را به نام خود ثبت کند.

۹۷ کیلوگرم:

* محمدهادی ساروی بعد از استراحت در دور اول وزن ۹۷ کیلوگرم، در دور دوم در یک کشتی سخت برابر  آرتور سارگسیان قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه قرار گرفت. در تایم اول ساروی از داوران اخطار گرفت و در خاک حریف نشست. اجرای یک سالتو بارانداز باعث شد تایم اول با حساب ۳ بر صفر به سود کشتی گیر روس به پایان برسد. در سه دقیقه دوم اما ساروی که مدال برنز المپیک را در کارنامه دارد، توانست با خاک کردن حریف و اجرای یک بارانداز ۴ بر ۳ پیش بیفتد، اما رو کردن حریف کشتی را ۴ بر ۴ کرد. در فاصله یک دقیقه مانده به پایان ساروی یک بار دیگر حریف را خاک کرد و ۶ بر ۴ پیش افتاد. با این نتیجه کشتی به پایان رسید تا او به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند.

* در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی به مصاف گئورگی ملیا از گرجستان رفت. با اخطاری که داوران به کشتی گیر گرجستانی دادند، ساروی با اجرای یک بارانداز ٣ بر صفر پیش افتاد. اخطار به ساروی در تایم دوم برای حریف سود چندانی نداشت و در ادامه این ساروی بود که توانست یک امتیاز دیگر هم بگیرد. اعتراض عجیب کشتی گیر گرجستانی باعث شد یک امتیاز دیگر به ساروی برسد. در نهایت فرنگی‌کار ایرانی با خاک کردن حریف و اجرای یک سالتوبارانداز ٩ بر یک به برتری رسید.


* با این پیروزی ساروی به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف نیکولوز کاخلاشویلی از ایتالیا می رود.

* در نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی مقابل نیکولوز کاخلاشویلی دارنده مدال نقره اروپا از ایتالیا قرار گرفت. دارنده مدال برنز المپیک توکیو با اقتدار مبارزه را آغاز کرد و با یک دست تو حریفش را خاک کرد. اخطار داوران به حریف یک امتیاز دیگر برای ساروی در پی داشت. این روند در تایم دوم نیز ادامه دار بود و ساروی دو امتیاز دیگر با خاک کردن حریف گرفت تا در نهایت ۵ بر صفر برنده این مبارزه شود.

ساروی نخستین فینالیست ایران/ در انتظار طلا + ویدیوهای قبل از فینال

* بدین ترتیب هادی ساروی توانست اولین فرنگی کار ایرانی باشد که در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ به فینال راه پیدا می کند و فردا باید برای کسب مدال طلا مقابل الکس زوکه از مجارستان قرار بگیرد.

۱۳۰ کیلوگرم:


* علی اکبر یوسفی بعد از استراحت در دور نخست وزن ۱۳۰ کیلوگرم، در دور دوم مقابل داوید اوواسپیان، کشتی گیر ارمنستانی قرار گرفت و در حالی که در ابتدای مبارزه به خاطر اخطار داوران یک امتیاز به حریف داد، اما در ادامه کنترل کشتی را در دست گرفت. یوسفی در تایم دوم با بیرون بردن پای حریف توانست یک امتیاز بگیرد و در ادامه هم یک امتیاز فنی از داوران دریافت کرد. کشتی گیر ارمنستانی که از قدرت یوسفی کلافه شده بود، به او ضربه می زد و دائما اعتراض می کرد. همین باعث شد تا دو بار داوران به یوسفی دو امتیاز بدهند و در نهایت کشتی ۶ بر یک به سود فرنگی کار ایرانی به پایان رسید. وی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف اسکار مارویک از نروژ می رود.

* علی اکبر یوسفی در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم مقابل مارویک، کشتی گیر کشور میزبان قرار گرفت. بعد از اینکه داوران در تایم اول یک اخطار به یوسفی و یک امتیاز به مارویک دادند، او در تایم دوم دست به کار شد و کشتی گیر نروژی را خاک کرد. یوسفی با مدیریت خوب خود مبارزه را با همین نتیجه ۲ بر یک به پایان رساند تا به نیمه نهایی صعود کند.


* بدین ترتیب یوسفی برای رسیدن به فینال سنگین وزن عصر امروز به مصاف یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان از شیلی می رود.

* در وزن ۱۳۰ کیلوگرم علی اکبر یوسفی در مبارزه ای سخت و دشوار برابر یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان از شیلی گذشت. حریف شیلیایی که از یوسفی وزن بیشتری داشت،‌ در تایم اول حرفی برای گفتن نداشت و داوران به او اخطار دادند. در تایم دوم فرناندز برای جبران آمد و یورش های او باعث شد داوران به یوسفی اخطار و به او اولین امتیاز را بدهند. در حالت تساوی یک بر یک کشتی گیر شیلی به خاطر گرفتن امتیاز آخر برنده بود، اما یوسفی پا پس نکشید و موفق شد با حملات بی وقفه و بیرون بردن پای حریف دومین امتیاز را هم بگیرد. در نهایت کشتی دو بر یک به سود یوسفی به پایان رسید تا او نیز به فینال راه پیدا کند. 

مدال‌آور جهان مقابل یوسفی زانو زد/ طلایی دیگر در انتظار ایران + ویدیوی کامل کشتی

* بدین ترتیب علی اکبر یوسفی فردا شب در دیدار فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم برای کسب مدال طلا به مصاف زورابی گدخوری از روسیه می‌رود.

‌ جدول رده‌بندی تیمی در پایان روز دوم بدین ترتیب است:

پایان روز سوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ + جدول رده‌بندی تیمی

برنامه کامل مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، نروژ ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

‌رده‌بندی تیمی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان نروژ ۲۰۲۱

وب‌سایت رسمی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان نروژ ۲۰۲۱ (زبانه Greco-Roman)

۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
کد خبر: 20762
منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha