صعود رویایی فرانسه؛ همه برای کریم | تصاویر +  ویدیوی خلاصه بازی

تیم ملی فرانسه موفق شد با رقم زدن یک کامبک رویایی به فینال لیگ ملت های اروپا صعود کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، تیم ملی فوتبال فرانسه با دو عنوان قهرمانی جام جهانی، دو قهرمانی جام ملت های اروپا و دو قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها یکی از قدرت های بلامنازع فوتبال دنیا و اروپا به حساب می آید؛ این تیم جام جهانی ۲۰۱۸ را قدرتمندانه فتح کرد؛ جامی که خیلی ها آن را حق نسل طلایی آبی‌ها می دانستند. این نسل سه سال بعد در اوج پختگی از فتح جام ملت های اروپا بازماند؛ درست مثل دوره گذشته که در فینال از پرتغال شکست خورده بود. فرانسه در یورو ۲۰۲۱ در قامت قهرمان جام جهانی و فینالیست دوره گذشته و حضور کلی ستاره سرشناس بخت نخست قهرمانی به شمار می رفت اما در یک هشتم نهایی مغلوب سوئیس شد و وداعی زودهنگام با جام داشت.

در بازگشت دوباره کریم بنزما به تیم ملی فرانسه، این تیم قدرت بیشتری در خط حمله پیدا کرده بود و درخشش ستاره رئال با پیراهن تیم ملی، قابل توجه بود. او در بازی پایانی مرحله گروهی که تکرار فینال دوره گذشته بود هر دو گل فرانسه را در شب تساوی تیمش با پرتغال به ثمر رساند. فرانسه بعد از تساوی ۳-۳ مقابل سوئیس، در ضربات پنالتی مغلوب این تیم شده و با یورو ۲۰۲۱ وداعی زودهنگام داشت؛ حذف در مرحله یک هشتم نهایی برای تیمی که دوره قبل فینالیست شده بود، شکستی بزرگ محسوب می شد؛ اتفاقی که به شدت فرانسه را تحت فشار قرار داده و این تیم را به سوژه ای جذاب برای نقد توسط رسانه ها تبدیل کرد.

در حالی که یک سال به شروع جام جهانی ۲۰۲۲ باقی مانده، فرانسوی ها به دنبال حفظ نسل طلایی فعلی خود هستند؛ آنها همان گونه که خیلی از کارشناسان تایید می کنند، یکی از مدعیان بالقوه جام جهانی قطر محسوب می شوند که اگر بتوانند با رفع نواقص جزئی فعلی شان کار را شروع کنند، می توان روی تکرار قهرمانی آنها با قاطعیت صحبت کرد و در موردش شرط بست.

حذف تلخ و غیرمنتظره از یورو ۲۰۲۱ بایستی پیش از شروع جام جهانی با یک اتفاق خوب از بین می رفت و چه چیزی بهتر از لیگ ملت های اروپا و کامبک رویایی که شاگردان دیدیه دشان امشب به پا کردند. آنها برای صعود به دیدار پایانی لیگ ملت های اروپا در برابر بلژیک قرار گرفتند و موفق شدند با جبران شکست ۲-۲، حریف را با نتیجه ۳-۲ شکست داده و حریف اسپانیا در دیدار پایانی شوند. حال یک گام تا فتح لیگ ملت های اروپا باقی مانده و فرانسه می تواند با غلبه بر اسپانیا در این مسابقه، بار دیگر خود را به عنوان ابر قدرت شماره یک فوتبال اروپا معرفی کند. این تیم می تواند با فتح لیگ ملت ها، در شرایط روحی و روانی کاملا مساعد خود را برای جام جهانی قطر آماده کند؛ شرایطی که بعد از کسب برد امشب مقابل بلژیک، هواداران مغموم و نگران فرانسه را بار دیگر به وجود آورد.

شاگردان دشان در ورزشگاه یوونتوس مقابل بلژیک به میدان رفتند و موفق شدند با رقم زدن یک کامبک رویایی این تیم را حذف و خود راهی فینال شوند؛ آنها در دیدار پایانی مقابل اسپانیا قرار می گیرند و شکست این تیم برابر خواهد بود با ثبت یک جام بین المللی دیگر برای آبی ها؛ البته این جام یک تفاوت اساسی با جام جهانی ۲۰۱۸ دارد؛ کریم بنزما، ستاره باشگاه رئال مادرید که به خاطر یک اشتباه چندین سال پشت درهای بسته تیم ملی ماند در بازگشت دوباره به تیم ملی، کوهی از انگیزه است. او در رئال به هرچه می خواسته رسیده اما موفقیت های بین المللی، جای خالی بزرگی است که در روزمه کاری کریم به چشم می خورد.

بنزما در یورو تلاش زیادی کرد تا فرانسه را به مراحل بالاتر ببرد؛ او در کارش موفق هم بود اما شاگردان دشان از صعود به جمع ۸ تیم نهایی بازماندند تا شانس کریم برای فتح جام با تیم ملی با توجه به شرایط سنی این بازیکن (۳۳ ساله) از بین برود. در لیگ ملت ها اما همه هوای کریم را داشتند و تا آخرین لحظه جنگیده و برد را برای فرانسه به دست آوردند؛ کریم بنزما خود نیز در کسب این برد نقشی اساسی داشت؛ او بازی خوب خود مقابل بلژیک را با یک گل هوشمندانه و حرفه ای وارد تکمیل کرد تا در ۲۴ بازی که این بازیکن برای تیم ملی فرانسه گلزنی کرده، برد شماره ۲۲ برای آبی ها به دست بیاید؛ فرانسه دو بازی دیگر خود را هم با تساوی به پایان رسانده است؛ این یعنی هر موقع کریم برای فرانسه گل زده، این تیم شکست نخورده است.

امباپه بعد از خراب کردن پنالتی در بازی با سوئیس، در بازی امشب بازهم پشت ضربه پنالتی ایستاد و آن را گل کرد تا به کابوس یورو پایان دهد.

برای رقم خوردن کامبک رویایی فرانسوی ها همه چیز دست به دست هم داده بود. بعد از گل اول کریم بنزما در نیمه دوم که پاسخ تنها یکی از دو گل بلژیک بود، داور یک ضربه پنالتی برای آبی ها اعلام کرد که امباپه آن را به گل تبدیل کرد؛ این پنالتی پس از بازبینی در VAR برای فرانسه اعلام شد و ستاره جوان این تیم در شرایطی به گلش تبدیل کرد که آخرین پنالتی او برای فرانسه منجر به شکست این تیم از سوئیس در یورو ۲۰۲۱ شده بود؛ این بهترین زمان ممکن برای طلسم شکنی بود. در دقیقه ۸۸ بلژیک توسط لوکاکو به گل سوم دست یافت؛ ضدحال اساسی به فرانسوی ها پس از به تساوی کشاندن بازی اما دوام زیادی نداشت و یک بار دیگر VAR به کمک دشان و شاگردانش آمد. تصمیم نهایی مردود اعلام شدن گل سوم بلژیک بود. یک دقیقه بعد از این اتفاق، فرانسه گل سوم را توسط تئو هرناندز به ثمر رساند.

این کلیدی ترین لحظه بازی است؛ جایی که گل لوکاکو بعد از بازبینی در VAR مردود اعلام شد و یک دقیقه بعد (دقیقه ۹۰) هرناندز گل برتری را برای فرانسه به ثمر رساند.

گل سوم فرانسه درست یک دقیقه پس از مردود اعلام شدن گل بلژیک، یک درام کامل بود. این درام را هرناندزی رقم زد که این، اولین گل ملی اش (دومین بازی ملی) برای فرانسه به حساب می آمد. این گونه بود که فرانسه به دراماتیک ترین شکل ممکن فینالیست شد. حال کریم بنزما این فرصت را دارد تا یک سال پیش از جام جهانی قطر با فتح لیگ ملت های اروپا، طعم اولین موفقیت ملی را بچشد؛ اتفاقی که بی شک مستحق آن است و فرانسه هم با داشتن ستاره های متعدد، پتانسیل رقم زدن آن را دارد.

وب‌سایت رسمی مسابقات لیگ ملتهای اروپا ۲۰۲۱

۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۱
کد خبر: 20747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha