از دبی به قطر نزدیک‌تر می شویم؟/ شبی که منتظریم تیم محبوب‌مان کولاک کند

شاگردان اسکوچیچ در سومین مسابقه خود در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه در دوبی به مصاف امارات می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرآنلاین؛ تیم ملی فوتبال ایران صدرنشین گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۰:۱۵ پنج شبه ۱۵ مهر در  ورزشگاه زعبیل دبی به مصاف امارات می رود. به غیر از دیدار ایران و امارات  در چارچوب رقابت های همین گروه کره جنوبی با سوریه و لبنان با عراق دیدار می کنند.

ایران؛ به دنبال هموار کردن راه صعود

تیم ملی فوتبال ایران در دو بازی گذشته خود مقابل سوریه و عراق عملکرد قابل قبولی داشته و با وجود آن که پیروزی خفیفی را مقابل سوریه در ورزشگاه آزادی کسب کرد و تنها با یک گل به پیروزی رسید اما سه امتیاز مهم به حساب تیم واریز شد. برتری ۳ بر صفر مقابل عراقی که سال ها بود باعث آزار ایران بود، بیش از گذشته امیدها را برای یک صعود مطمئن به جام جهانی زنده کرد.

برکسی پوشیده نیست که در دو بازی گذشته شاگردان اسکوچیچ از نظر فنی در سطح بالایی قرار نداشتند اما حضور بازیکنان با کیفیت سبب شد تیم از نظر امتیازی موفقیت صد درصد داشته باشد. این موقعیت فنی هم علل مختلفی دارد که از آن می توان به نبود بازی تدارکاتی و تمرینات کم ملی پوشان در کنار هم اشاره کرد.

علیرضا جهانبخش در کنار نفراتی چون طارمی، آزمون، قلی زاده جزو بهترین های ایران در دو بازی گذشته بودند. تاکنون خط دفاع ایران مورد آزمون قرار نگرفته؛ هرچند که بسیاری معتقدند هنوز مدافعان ایران هماهنگی و استحکام لازم را ندارند. درواقع به نظر می رسد بازی با کره جنوبی اولین محک جدی دفاع و دروازه بان تیم ملی باشد چرا که عراق و سوریه توانستند ایران را تحت فشار بگذارند و بعید هم به نظر می رسد امارات این کار را انجام بدهد.

شبی که منتظریم تیم محبوب‌مان کولاک کند

اسکوچیچ به دنبال نهمین برد

دراگان اسکوچیچ می تواند با پیروزی بر امارات به نهمین برد پیاپی خود با تیم ملی برسد و در تاریخ فوتبال ملی ایران یک رکورد خاص را به نام خود ثبت کند. هنگ‌کنگ، بحرین، کامبوج ، عراق، بوسنی، عراق، سوریه و ازبکستان تیم هایی هستند که اسکوچیچ با ایران مقابل آن ها قرار گرفته و اتفاقا تمام آن ها نیز با پیروزی ایران همراه شده است.

شبی که منتظریم تیم محبوب‌مان کولاک کند

امارات؛ در حسرت برد

شاگردان فن مارویک در امارات از دو بازی گذشته خود مقابل لبنان با نتیجه صفر صفر و برابر سوریه با نتیجه یک یک متوقف شدند. تک گل اماراتی ها را در این مسابقه علی مبخوت به ثمر رساند. با وجود اینکه سرمربی، بازیکنان و دیگرر مسئولان اماراتی از امیدشان برای صعود به جام جهانی صحبت می کنند اما به نظر نمی رسد این تیم در حدواندازه های صعود باشد.  علی سالمین و ولید عباس دو غیب مطرح امارات برای دیدار با ایران هستند.

آمار تقابل دو تیم کاملا به نفع ایران است و امارات تاکنون طعم برد مقابل ایران را نچشیده است. دو تیم ۱۱ بار در بازی های رسمی به مصاف هم رفته اند که ایران ۸ برد، ۳ مساوی را در کارنامه دارد. با احتساب بازی های دوستانه ایران و امارات ۱۶ بار باهم بازی کردند که ۱۲ برد ایران، یک برد امارات و ۳ تساوی به دست آمده است. تنها برد امارات در سال ۱۳۷۶ به دست آمد که این تیم با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد. تک گل ایران را حمید استیلی به ثمر رساند و برای حریف هم بخت، الدوخی و سعد گلزنی کردند.

شبی که منتظریم تیم محبوب‌مان کولاک کند

همان داور و زنده شدن یاد اشتباه وحشتناک

کریستوفر جیمز بیث داور استرالیایی به همراه دو هموطنش آنتون شتینین و جورج لاکریندیز قاضی این میدان هستند. جاناتان باریرو داور چهارم و روبرت ایوان نیز داور VAR هستند. جیمز قضاوت بازی ایران و ژاپن در نیمه نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ را برعهده داشت که مدافعان ایران با اشتباه عجیب شان زمینه ساز گل اول حریف شدند.

ورزشگاه  زعبیل دبی میزبان این مسابقه ۸ هزار و ۴۳۹ نفر ظرفیت دارد و ۶۰ درصد آن یعنی ۵ هزار نفر به ورزشگاه می آیند.

شبی که منتظریم تیم محبوب‌مان کولاک کند

فرزاد آشوبی: کره تنها تیمی است که می تواند کار را برای ایران سخت کند

به بهانه دیدار ایران و امارات در مقدماتی جام جهانی با فرزاد آشوبی، ملی پوش اسبق تیم ملی و تیم های استقلال و پرسپولیس گفت و گو کردیم.

آشوبی درباره بازی ایران و امارات گفت: تفاوت های بزرگی در کیفیت دو تیم وجود دارد. کیفیت بالای تیم ملی ما نشات گرفته از کیفیت خوب فنی بازیکنان است. تیم ملی کشورمان می تواند از سد امارات یا هر تیم دیگری عبور کنید و به نظر من تنها تیمی که می تواند کمی کار را برایمان سخت کند، کره جنوبی است. علی رغم اینکه سایر تیم های همگروه ایران کیفیت قابل احترامی دارند اما به گونه ای نیستند که تیم ما را از رسیدن به نتیجه مطلوب بازدارند.

هافبک اسبق تیم ملی همچنین درباره اردوهای کوتاه مدت تدارکاتی و فرصت کم بازیکنان برای هماهنگی گفت: این یک روند حرفه ای و جا افتاده در فوتبال دنیاست. من به شخصه خوشحالم که آقای اسکوچیچ مطابق استانداردهای دنیا تیم را آماده می کند. البته داشتن اردو با زمان بندی طولانی تر، در هماهنگی بازیکنان اثربخشی خوبی دارد اما این موضوعی است که باید به آن عادت کنیم و سعی کنیم با همین شرایط، بهترین کیفیت را داشته باشیم.

این هافبک اسبق استقلال و پرسپولیس افزود: این موضوع درک متقابل بازیکنان از اندیشه های آقای اسکوچیچ را می طلبد که همین باعث شده بخش بزرگی از ناهماهنگی ها با همین درک متقابل رفع شود.

آشوبی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که بعضی افراد معتقدند این تیم با هر مربی نتیجه می گیرد و اثر اسکوچیچ را نادیده می گیرند گفت: ما بازیکنان بسیار خوبی داریم که تحت نظر یک مربی بسیار خوب عملکرد مطلوبی از خود نشان می دهند. با این نظر مخالفم که کسانی فکر می کنند این نتایج صرفا به دلیل کیفیت فنی بازیکنان است و نیازی به مربی ندارند و با هرکسی نتیجه می گیرند. معتقدم حضور آقای اسکوچیچ، شناختی که از گذشته از فوتبال ما دارد و اندیشه های ایشان باعث شده تیمی را داشته باشیم که علی رغم داشتن بازیکنان خوب، کیفیت فنی خوبی هم داشته باشد.

او در پایان درباره پیش بینی خود از بازی ایران و امارت گفت: به نظر من ایران می تواند تمام رقبا را شکست بدهد اما اینکه در زمین چه اتفاقی می افتد غیرقابل پیش بینی است. در یک شرایط نرمال در برابر امارات برنده هستیم و تنها تیمی که ممکن است ما را به چالش بکشد کره جنوبی است و دیگر تیم ها علی رغم اینکه تیم های خوبی هستند،.در برابر ما شانسی ندارند.

جدول گروه A جام جهانی

۱- ایران ۲ بازی و ۶ امتیاز

۲- کره جنوبی ۲ بازی و ۴ امتیاز

۳- امارات ۲ بازی و ۲ امتیاز

۴- سوریه ۲ بازی و یک امتیاز

۵- لبنان ۲ بازی و یک امتیاز

۶- سوریه ۲ بازی و یک امتیاز

بازی های هفته سوم گروه A مقدماتی جام جهانی

کره جنوبی- سوریه ساعت ۱۴:۳۰

عراق - لبنان ساعت ۱۸

امارات - ایران ساعت ۲۰:۱۵

برنامه کامل مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

جدیدترین فهرست برترین گلزنان تیم ملی فوتبال ایران

وب‌سایت رسمی مسابقات انتخابی مقدماتی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ 

۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 20737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha