رشد ۳ هزار و ۶۴۰ واحدی شاخص کل بورس / پالایشی‌ها همچنان پیشتازند + نقشه بازار

امروز شاخص کل بورس با  ۳ هزار و ۶۴۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد رسید . آخرین روز معاملاتی هفته جاری بازار متعادل و با حال و هوایی مثبت آغاز به کار کرد پیشتازی پالایشی ها قابل توجه بود. در بازار بین التعطیلیِ امروز اگرچه حجم های قابل توجهی به چشم نمیخورد اما بازار در مدار مثبت به کار خود خاتمه داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه ( ۱۴ مهر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۳ هزار و ۶۴۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز  هزار و ۷۹۰ واحد رشد داشت. آخرین روز معاملاتی هفته جاری بازار متعادل و با حال و هوایی مثبت آغاز به کار کرد پیشتازی پالایشی ها قابل توجه بود. در بازار بین التعطیلیِ امروز اگرچه حجم های قابل توجهی به چشم نمیخورد اما بازار در مدار مثبت به کار خود خاتمه داد.

پالایشی‌ها با افزایش قیمت نفت ، دستورالعمل جدید وزارت نفت و افزایش تخفیف نرخ خوراک دریافتی مورد اقبال سهامداران قرار گرفتند و با گرایشات مثبت دادوستد شدند.شپنا با بیش از ۲۱۲ میلیون حجم معامله در یک قدمی صف خرید بسته شد و پرحجم ترین سهم گروه شد.شراز تک نماد پالایشی بودکه با صف خرید بسته شد.

گروه خودرو و قطعاتی ها با نوسانات متعادل همراه بودند.غول های خودرویی خودرو و سایپا در حوالی قیمت پایانی به معاملات خود خاتمه دادند. گروه بانکی درمدار منفی معامله شدند بزرگان گروه دی ، وتجارت، وبصادر، وبملت در نزدیکی صفر تابلو روز خود را به اتمام رساندند.نمادهای وکار،وملل،سمایه از صف خریدی های گروه شدند.

گروه فلزات اساسی با نوسان قیمت همراه بودند.نماهای ذوب و فملی منفی درمحدوده قیمت پایانی به معاملات خود خاتمه دادند.نمادهای فاهواز،فروس،فرآور،فسرب،فمراد در سقف روزانه خود بسته شدند.

شاخص هموزن همچون شاخص کل سبز پوش به کار خودپایان داد.محصولات شیمایی با گرایشات مثبت معامله شدند.عمده نمادهای گروه سیمانی افزایش قیمت را تجربه کرند.دارویی ها با افت قیمت همراه بودند.کاشی و سرامیکی ها با گرایشات مثبت دادوستد شدند.

از جمله بازگشایی امروز می توان به نماد بانک گردشگری پس از تعلیق با افت ۱۸ درصدی در قیمت ۱.۱۷۷ تومان و حجم معاملاتی ۳۵ میلیونی اشاره کرد.

رشد ۳ هزار و ۲۱۳ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۳ هزار و ۶۴۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۷۹۰ واحد رشد کرد و به رقم ۴۲۷ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  ۷۶۶ هزار معامله به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد شپنا، فارس، شپدیس، کگل، مبین بیشترین اثر مثبت و سهام فولاد، فخوز بیشترین تاثیر منفی را بر  روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی کیمیاتک، فسبزوار، شپنا، برکت، شتران، کالا، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۴۰ واحد افت، رقم ۲۱ هزار و ۳۳۱  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۵۰۷ میلیون معامله به ارزش حدودی ۱۸ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، زاگرس، شراز، شاوان، وملل بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بپاس، هرمز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، توسن، فرابورس، مدیریت، دی، وهامون، سپیدار است.

انتهای پیام. /

۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 20716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha