امروز چهارشنبه ۱۵ مهرماه /  شکست ناپذیرها رودرروی ماتادورها | ایتالیا – اسپانیا

بازی‌های مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال لیگ ملت‌های اروپا از امشب (چهارشنبه) با دیدار تیم‌های ایتالیا و اسپانیا آغاز می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در اولین بازی از مرحله نیمه‌نهایی مسابقات فوتبال لیگ ملت‌های اروپا، امشب (چهارشنبه) از ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه تیم ملی فوتبال ایتالیا در ورزشگاه سن سیرو میزبان تیم ملی فوتبال اسپانیا خواهد بود.

در این بازی که سرگئی کاراسف روسی قضاوت آن را بر عهده خواهد داشت، اسپانیا برای انتقام شکست مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ رو در روی ایتالیا قرار خواهد گرفت.

شاگردان لوئیز انریکه در گروه ۴ سطح A صدرنشین شدند و به جمع چهار تیم پایانی راه یافتند. در آن سوی میدان ایتالیا قهرمان اروپا هم در گروه یک سطح A در ۶ بازی بدون شکست بوده است. آن‌ها ۳ پیروزی و ۳ تساوی به دست آورده و با یک امتیاز بیشتر از هلند به صدر جدول رسیده اند.

ایتالیا پس از شکست یک بر صفر برابر پرتغال در اولین دوره لیگ ملت‌های اروپا، در سه سال گذشته بدون شکست بوده است و حالا  شاگردان روبرتو مانچینی که عنوان  قهرمانی اروپا را یدک می کشند در دیدار برابر اسپانیا به دنبال رسیدن به رکورد ۳۸ بازی بدون شکست در تمام رقابت‌ها هستند.

ایتالیا از نوامبر ۲۰۲۰ تا ژوئن ۲۰۲۱ در ۱۱ بازی هیچ گلی دریافت نکرد، اما پس از آن خط دفاعی این تیم در پنج بازی پیاپی گشوده شد. پس از این افت آتزوری‌ها باز هم به خط دفاع خود سر و سامان دادند و در ۲ بازی پیاپی مقابل سوئیس و لیتوانی دروازه خود را بسته نگه داشتند و امشب به دنبال آن هستند که یک کلین شیت دیگر برابر اسپانیا ثبت کنند.

اسپانیا در رقابت‌های انتخابی جام جهانی نتوانست فرم خوب خود در یورو ۲۰۲۰ را حفظ کند و ۲ بر یک به سوئد باخت، اما پس از آن برابر گرجستان و کوزوو به ۲ پیروزی روحیه بخش رسید.

اوج هنرنمایی اسپانیا در لیگ ملت‌های اروپا پیروزی ۶ بر صفر این تیم برابر آلمان بود که باعث شد ماتادورها با ۲ امتیاز برتری به صدر گروه ۴ برسند.

حالا اسپانیا به دنبال آن است که با برتری برابر ایتالیا بلیت حضور در دیدار فینال روز یکشنبه مقابل یکی از ۲ تیم بلژیک یا فرانسه را به دست بیاورد.

اسپانیا که در نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ پس از تساوی یک - یک برابر ایتالیا در ضربات پنالتی مغلوب این تیم شد، حالا از انگیزه مضاعفی برای بازی امشب برخوردار است و با هدف انتقام‌گیری قدم به سن سیرو خواهد گذاشت.

  • اسپانیا در ۵ بازی گذشته خود مقابل ایتالیا در همه رقابت ها، فقط به یک پیروزی دست یافته است.
  • اسپانیا از سال ۱۹۷۱ به بعد هرگز نتوانسته است در زمین ایتالیا به پیروزی برسد.

وضعیت ۲ تیم در ۶ بازی گذشته:

ایتالیا در بازی‌های لیگ ملت ها: ۳ پیروزی و ۳ تساوی

ایتالیا در تمام رقابت ها: ۴ پیروزی و ۲ تساوی

اسپانیا در لیگ ملت ها: ۳ پیروزی، ۲ تساوی و یک باخت

اسپانیا در تمام رقابت ها: ۴ پیروزی و ۲ شکست

غایبان ۲ تیم:

ایتالیا: چیرو ایموبیله (مصدومیت)، رافائل تولوی و ماتیو پسینا

اسپانیا: پدری، تیاگو آلکانتارا، دنی اولمو و آلوارو موراتا (همگی به دلیل مصدومیت)، دیه گو لورنته، آداما ترائوره و یوردی آلبا

ترکیب احتمالی ایتالیا: دوناروما، دی لورنزو، بونوچی، کیلینی، امرسون، بارلا، جورجینیو، وراتی، کیه زا، کین و اینسینیه.

ترکیب احتمالی اسپانیا: سیمون، آزپیلیکوئتا، تورس، لاپورت، رگیلون، کوکه، بوسکتس، مرینو، سارابیا، تورس و اویارزابال.

نکته جالب اینست که در نیمه نهایی دوره اول لیگ ملتهای اروپا که تیم پرتغال فاتح آن شد، چهار تیم پرتغال، هلند، انگلیس و سوئیس حضور داشتند اما در دوره جاری هیچکدام از آن چهار تیم به این مرحله نرسیدند. 

فردا شب دیگر بازی پای فینال را دو تیم فرانسه و بلژیک برگزار خواهند کرد.

وب‌سایت رسمی مسابقات لیگ ملتهای اروپا ۲۰۲۱

۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 20712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha