چه کسی روسیه را قهرمان کشتی جهان کرد؟ + تصاویر

اعجوبه کشتی روسیه با کسب پنجمین طلای جهانی خود، تیم کشورش را هم به قهرمانی تیمی اسلو ۲۰۲۱ رساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، آخرین فینال کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در اسلو، فراتر از یک نبرد بزرگ شخصی میان دو تن از برترین کشتی‌گیران حال حاضر دنیا، صحنه رقابت امریکا و روسیه برای کسب عنوان قهرمانی تیمی بود؛ این یک هیجان در هیجان واقعی بود. تنها دو ماه بعد از المپیک توکیو، رودرویی دوباره سعداله یف و اسنایدر حساسیتی در اندازه های کشتی تیلور – یزدانی داشت.

کایل اسنایدر دارنده یک طلا و یک نقره المپیک، دو طلا، یک نقره و یک برنز المپیک و عبدالرشید سعداله یف دارنده دو طلای المپیک (در دو وزن متفاوت طی دو دوره)، چهار طلا و دو نقره جهان بهترین نفرات ممکن برای تعیین قهرمان تیمی بودند. روی تشک دو کشتی گیری مبارزه می کردند که روی هم ۱۳ مدال طلا، نقره و برنز المپیک و جهان داشتند.

اسنایدر بعد از پیروزی سال ۲۰۱۷ در قهرمانی جهان مقابل سعداله یف دیگر موفق به شکست دادن او نشده بود. کشتی گیر روس برنده سه مبارزه اخیر بود؛ سه مبارزه ای که آخرینش دو ماه پیش در المپیک بود. در این مبارزه هیجان انگیز سعداله یف قدرتمندانه ظاهر شده و ۶ بر صفر از حریف خود پیش افتاد، این مبارزه با وجود تلاش بسیار اسنایدر برای جبران با حساب ۶ بر ۳ به سود کشتی روس به پایان رسید تا کشتی گیر امریکایی برخلاف دوره گذشته از کسب طلا بازمانده و به نقره المپیک بسنده کند. این شکست به نوعی پایان عصر اسنایدر و تثبیت پادشاهی سعداله یف را موجب شد اما قهرمانی جهان در اسلو در کمتر از دو ماه از المپیک، یک بار دیگر شانسی طلایی برای کشتی گیر امریکایی به وجود آورد که با طلسم شکنی از سد سعداله یف گذشته و با کسب طلای سوم، اختلافش با او را به یک طلا برساند.

جز مبارزه نیمه نهایی کایل اسنایدر با مجتبی گلیج که کشتی گیر امریکایی در دو ثانیه پایانی موفق به شکست دادن نماینده ایران شد، اسنایدر و سعداله یف تمامی کشتی های خود در اسلو را با پیروزی های مقتدرانه پشت سر گذاشته و فینالیست شدند. سعداله یف از شروع مبارزه با دستان فعال خود، اسنایدر را کلافه کرده بود. این تکنیک و هوشیاری بالای او باعث شده بود تا حریف در لاک دفاعی فرو برود؛ داوران در واکنش به این شرایط اخطار ۳۰ ثانیه را برای اسنایدر در نظر گرفتند. کشتی گیر امریکایی در زمان تعیین شده موفق به کسب امتیاز نشد تا سعداله یف صاحب اولین امتیاز شود. 

اسنایدر در المپیک زیرگیری کرد و پاسخ سعداله یف ویرانگر بود؛ کشتی گیر روس کنده حریف را بالا برد و چنین پاسخ های مخوفش باعث شده بود تا حریف، احتیاط را شرط اول مبارزه خود کند. وقت اول با برتری یک بر صفر سعداله یف به پایان رسید. چند حمله زهردار و تلاش برای زیرگیری از سوی کشتی گیر روس، یک اخطار ۳۰ ثانیه دیگر برای اسنایدر به همراه داشت؛ او بازهم موفق به کسب امتیاز نشد تا دومین امتیاز برای سعداله یف ثبت شود.

این صحنه بارانداز تماشایی سعدلله‌یف روی اسنایدر است که با تسلط خاصی آن را اجرا کرد.

 در حالی که کشتی به دقیقه پایانی خود می رسید، نه تنها تماشاگران حاضر و بینندگان تلویزیونی بلکه، خود سعداله یف هم از کسب پیروزی با دو امتیاز حاصل از اخطار حریف راضی نبود و به دنبال رقم زدن بردی مقتدرانه تر بود. او با سبک همیشگی خود سرانجام اسنایدر را به خاک برد و با اجرای زیبای فن بارانداز روی حریف امریکایی، صاحب ۴ امتیاز فنی شیرین شد تا کشتی را ۶-۰ کند؛ این تکرار برد مقتدرانه المپیک هم بود تا سعداله یف با کسب طلای پنجم، به جای کاهش فاصله اش با اسنایدر به یک، این فاصله را به سه مدال (۵ به ۲) افزایش دهد؛ چیزی که کشتی گیر روس خیلی از کسب آن خوشحال بود و با دستان خود نیز در پایان مبارزه به کسب پنجمین طلای جهانی اش اشاره داشت. این طلا، سعداله یف را یک قدم دیگر به حضور  در جمع بهترین های تاریخ کشتی آزاد نزدیک کرد.

پنجمین طلای سعداله یف در تاریخ رقابت های قهرمانی جهانی، سومین طلای روس ها در اسلو ۲۰۲۱ بود که آنها را قهرمان رده بندی تیمی کرد؛ اتفاقی که باعث شد ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دوبار دو پیام تبریک را به اسلو بفرستد؛یکی برای عبدالرشید و دیگری برای تدیف سرمربی تیم قهرمان جهان:روسیه!


 

رشید به همه یادآوری کرد این پنجمین طلای او بود.سعدالله‌یف تنها یک فینال را باخته است.

تبریک ویژه هم‌تیمی‌ها به رشید.عکس تماشایی سایت فدراسیون جهانی کشتی

قهرمان جهان را از روی تشک اینطور به سمت سالن کشتی‌گیران بردند تا آنجا مورد استقبال هم‌تیمی‌ها قرار بگیرد.

پشت صحنه بعد از قهرمانی . خنک شدن به روش سنتی پس از یک کشتی داغ.

برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی جهان، نروژ ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

وب‌سایت رسمی مسابقات کشتی قهرمانی جهان نروژ ۲۰۲۱

۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 20708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha