انتظارات مردم مازندران از دولت رئیسی/ استانداری آشنا به ظرفیتهای سرزمینی و روحیات شهروندان منصوب کنید

واقعیت این است که استانداران سفارشی ، نا آشنا و ناکارآمد همواره موجبات پس رفت مازندران را فراهم آوردند و مردم صبور و مشارکت جوی استان که سهم بسزایی در پیروزی انقلاب ، مبارزه با گروهک‌های معاند ، دفاع مقدس ، دوران سازندگی میهن اسلامی و دهه پیشرفت کشور داشته اند ، دیگر تحمل ایستایی این خطه زرخیز را ندارند . اکنون زمان آن است که تبرستان کهن به حقوق حقه خود برسد.

پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ مرتضی زیاری-مازندران؛استان مازندران به رغم پتانسیل ها و استعدادهای منحصربفرد ، از بسیاری مواهب توسعه بی بهره مانده است . بخش اعظم توسعه نیافتگی استان ما ناشی از این تلقی نادرست دولتمردان گذشته هست که مازندران را استانی برخوردار دانستند درحالیکه طبق فرموده مقام معظم رهبری در یکی از سفرهایشان به این استان ، در پس سرسبزی های این خطه ، محرومیت‌های درخور تامل و دردانگیزی نهفته است . بدون شک این مدیران ارشد استان در ادوار مختلف بودند که وظیفه اصلاح این طرز تلقی را بر عهده داشتند اما این اتفاق تنها در زمانهایی به تحقق نزدیک شد که مازندران از مدیر ارشدی قابل برخوردار بود و در دیگر زمانها ، متاسفانه از این هدف دور و دورتر شد . بنابراین یکی از مهمترین موانع توسعه استان ، چالش های مدیریتی است و چون استانداری نقطه ثقل و محور مدیریت در استان می باشد ، کانون چالش ها را نیز باید در آن جستجو نمود .
واقعیت این است که استانداران سفارشی ، نا آشنا و ناکارآمد همواره موجبات پس رفت مازندران را فراهم آوردند و مردم صبور و مشارکت جوی استان که سهم بسزایی در پیروزی انقلاب ، مبارزه با گروهک‌های معاند ، دفاع مقدس ، دوران سازندگی میهن اسلامی و دهه پیشرفت کشور داشته اند ، دیگر تحمل ایستایی این خطه زرخیز را ندارند . اکنون زمان آن است که تبرستان کهن به حقوق حقه خود برسد و این از قضا از مجرای توانمندی‌های مدیریتی میسور خواهد بود مضافاً اینکه با استقرار دولت مردمی و روحیه جهادی و انقلابی و عملگرا که در ریاست محترم جمهور و اعضای کابینه تجلی یافته ، امیدهای زیادی در دل هموطنان از جمله هم استانی های مظلوم ما به سازندگی بیشتر جوانه زده است.
جان سخن اینکه مازندران اکنون به استانداری آشنا به ظرفیتهای سرزمینی و روحیات شهروندان و در عین حال مدبر ، دلسوز و عملگرا نیاز دارد کسی که با روحیه کار و تلاش و دیدگاهی اجرائی ، میدانی پای در این عرصه بگذارد تا در پرتو سیاستهای سازنده و مردمی دولت کریمه ، امید و اعتماد را به استان بازگرداند.  این استان مظلوم ، یک دانشمند پژوهشگر پشت میز نشین نمیخواهد چون تا بحال دیده‌ایم از این دست استانداران که در طول دوران تصدی مسئولیت بیشتر در حال اجراء خرده فرمایشات کسانی بود که خود را وامدار آنان میدانست  .
یک فرد اجرائی ، میدانی ، آشنا به وجب به وجب استان و کسی که با ایجاد تعامل بین مدیران و مسئولین بتواند علاج درد این استان زجر کشیده باشد .

۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 20685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha