هرساعت قطعی فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ ۱۶۰ میلیارد دلار آب می خورد!

شش ساعت قطعی غول رسانه‌های اجتماعی، فیس بوک، خسارتی چند صد میلیادری در سطح جهان به بار آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایندیپندنت، واتس اپ، اینستاگرام و فیس بوک پس از بیش از شش ساعت قطعی کم سابقه، دوباره شروع به کار کردند.

این شبکه اجتماعی که همگی متعلق به فیس بوک هستند و از زیرساخت مشترک استفاده می‌کنند روز گذشته متوقف شدند. سایر محصولات مرتبط مانند Facebook Messenger و Workplace نیز دیگر کار نکردند.

فیس بوک و اینستاگرام سریعتر از واتس اپ به شبکه بازگردانده شدند. پیش از این نیز، در اوایل سال جاری شمسی، پلت فرم‌های غول رسانه‌های اجتماعی به دلیل آنچه مشکل پیکربندی شبکه اعلام شد به طور غیرمنتظره‌ای از دسترس خارج شدند.

در طول این چند ساعت بسیاری از شرکت‌های ثبت دامنه، Facebook.com را برای فروش معرفی کردند. بر اساس سیستم‌های خودکار این شرکت‌ها، دامنه‌های ثبت شده‌ای که به نظر می‌رسد منقضی شده، استفاده نمی‌شوند یا رها شده‌اند برای فروش عرضه می‌شوند.

جیمی فالون مجری یک برنامه طنز معروف آمریکایی نیز با اشاره به اطلاعات غلطی که درباره واکسن کووید-۱۹ بر روی این پلت فرم پخش می‌شد گفت: «فیس بوک فقط یک روز تعطیل بود و در این مدت کوتاه همه واکسن زدند.»

برآورد اولیه از خسارت قطعی فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ

بر اساس برآورد شرکت نظارت بر اینترنت NetBlocks مستقر در لندن، یک ساعت قطع شدن فیس بوک، واتس اپ، اینستاگرام و مسنجر حدود ۱۶۰ میلیارد دلار برای اقتصاد جهانی هزینه دارد.

بر اساس اعلام رسمی شرکت فیس‌بوک قطعی شب گذشته ناشی از تغییرات پیکربندی روترهای آن است که ترافیک شبکه را بین مراکز داده شرکت هماهنگ می‌کند.

این شرکت تاکید کرد که تا کنون هیچ مدرکی مبنی بر به خطر افتادن اطلاعات کاربران در نتیجه این خرابی وجود ندارد.

۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 20681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha