هفته جهانی فضا آغاز شد

هفته جهانی فضا به عنوان بزرگترین رویداد عمومی ترویجی حوزه فضایی با شعار «زنان در فضا» آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، هفته جهانی فضا بزرگترین رویداد عمومی حوزه فضایی است که همه ساله در روزهای ۱۲ تا ۱۸ مهرماه با هدف افزایش آگاهی عمومی جامعه از فعالیت‌های فضایی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

در این هفته کشورها تلاش می‌کنند تا با ارائه دستاوردهای فضایی و گفتگو پیرامون تأثیرات و کاربردهای این فناوری در زندگی مردم، ضمن افزایش آگاهی عمومی، همراهی و حمایت جامعه از فعالیت‌های فضایی را جلب کنند.

امسال نیز مطابق هر ساله شعار «زنان در فضا» برای هفته جهانی فضا از سوی انجمن هفته جهانی فضا انتخاب و اطلاع رسانی شده است.

سازمان فضایی ایران نیز با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و مشورتی نسبت به نامگذاری و تعیین محورهای اصلی برای برگزاری رویدادهای مختلف در سراسر کشور اقدام کرده است که روزهای این هفته به شرح زیر نامگذاری شده است:

دوشنبه ۱۲ مهرماه، زنان در صنعت فضایی

سه شنبه ۱۳ مهرماه، مشاهده زمین از آسمان

چهارشنبه ۱۴ مهرماه، کارآفرینی و اشتغال در حوزه فضایی

پنجشنبه ۱۵ مهرماه، نجوم و اکتشافات فضایی، علم و هنر

جمعه ۱۶ مهرماه، اقامتگاه‌های آینده و گردشگری فضایی

شنبه ۱۷ مهرماه، حقوق نوین فضایی

یکشنبه ۱۸ مهرماه، منظومه‌های ماهواره‌ای، پیوند فناوری‌ها و نسل چهارم فضا

موضوعات مختلفی همچون نقش زنان در توسعه فناوری فضایی، نقش فناوری فضایی در افزایش رفاه اجتماعی، ایده‌پردازی، تیم سازی و راه اندازی کسب و کار فضاپایه، معرفی زنان موفق در حوزه فضایی، خدمات متقابل نجوم و فناوری فضایی، نقش رصدگران آماتور در توسعه علم نجوم، بررسی تحولات نوین در عرصه فضایی، حقوق و دیپلماسی فضایی، منظومه‌های ماهواره‌ای و ارتباطات از جمله محورهای برگزاری رویدادهای هفته جهانی فضا در ایران است.

در این زمینه مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران نیز آغاز هفته جهانی فضا را به تمام فعالان و علاقمندان به این حوزه تبریک گفت.

در پیام رئیس سازمان فضایی ایران آمده است: «هفته جهانی فضا مناسبتی برای ارج نهادن به تلاش دانشمندان، متخصصان و مروجان علم است؛ بهانه‌ای است تا دور هم جمع شویم و با به اشتراک گذاشتن دانش خود، برای روشن کردن مسیر کسب علم و دانش و افزایش آگاهی جامعه دوشادوش هم تلاش کنیم.

این هفته فرصتی است تا از تلاش و زحمات بی‌دریغ خانواده فضایی کشور، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، انجمن‌ها و مروجان علم و تمام علاقمندان به حوزه فضایی قدردانی کرده و به همه آنها خسته نباشید عرض کنم.

هفته جهانی فضا با نام و یاد «استاد سیروس برزو» گره خورده و یاد و خاطرش همیشه در ذهن فعالان و علاقمندان به فناوری فضا به نیکی جاودانه خواهد بود. یاد همه آنها را که دیگر در بینمان نیستند گرامی می‌داریم.»

سازمان فضایی ایران از همه فعالان این حوزه دعوت کرده تا با مراجعه به وبسایت سازمان فضایی ایران، نسبت به ثبت رویدادهای مرتبط به هفته جهانی فضا اقدام کنند تا ضمن تجمیع برنامه‌های سراسر کشور، نسبت به حمایت محتوایی و اطلاع‌رسانی آن از بسترهای اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام شود.

۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
کد خبر: 20652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha