رشد ۸ هزار و ۳۹ واحدی شاخص کل بورس / هجوم خریداران به گروه بانکی و خودرویی + نقشه بازار

امروز شاخص کل بورس با  ۸ هزار و ۳۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد رسید. بازار امروز متعادل و همراه با گرایشات مثبت آغاز کرد با توجه به معاملات پرتقاضای دو گروه خودرو و بانک در نیمه دوم روز گذشته، امروز نیز شاهد هجوم خریداران به این دو صنعت بودیم. در انتها بازار درمدار تعادل و با نوسانات مثبت و منفی، گرایشات مثبت در بزرگان و شاخص سازان به ویژه خودرویی ها، بانکی ها و پالایشی ها به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه ( ۱۲ مهر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۸ هزار و ۳۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز  ۲ هزار و ۹۷۰ واحد رشد داشت. بازار امروز متعادل و همراه با گرایشات مثبت آغاز کرد با توجه به معاملات پرتقاضای دو گروه خودرو و بانک در نیمه دوم روز گذشته، امروز نیز شاهد هجوم خریداران به این دو صنعت بودیم. در انتها بازار درمدار تعادل و با نوسانات مثبت و منفی، گرایشات مثبت در بزرگان و شاخص سازان به ویژه خودرویی ها، بانکی ها و پالایشی ها به کار خود پایان داد.

پالایشی ها که این روزها با خبر های مربوط به تعیین نرخ خوراک مورد توجه بازار بودند در میانه بازار با افزایش تقاضای بهتری همراه شدند و اکثر نمادها این گروه در مثبت های بالا معامله شدند. شراز تک نمادی بود که با صف خرید بسته شد.

گروه خودرو و قطعاتی ها با معاملات مثبت و متعادلی همراه بودند. بزرگان گروه خودرو، سایپا، خبهمن در حوالی ۲ درصد مثبت روز خود را به اتمام رساندند. قطعه سازان هم اکثرا مثبت بودند و خفناور تک نماد صف فروشی قطعاتی بود.

بانک ها امروز با گرایشات مثبت دادوستد شدند نماد دی پرحجم ترین سهم گروه با بیش از ۹۶۵ میلیون معامله و صف خرید به معاملات خود خاتمه داد. تنها دو نماد وزمین، وپست بودند که معاملاتشون منفی دنبال شدند.

گروه فلزات اساسی معاملات متعادلی را تجربه کردند. دو نماد فولاد و فملی در محدوده صفر تابلو، با حجم معاملاتی پائین روز خود را به اتمام رساندند. نمادهای زنگان، کیمیا، فروس و فنفت در سقف قیمت روزانه خود بسته شدند.

شاخص هموزن همچون شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد. گروه محصولات شیمیایی و سیمانی نوسان قیمت را تجربه کردند. رایانه ای ها امروز نوسانی معامله شدند.

حمل و نقلی ها، دارویی ها با گرایشات مثبت دادوستد شدند. افزایش قابل توجه نرخ شکر در گزارشات اخیر شرکتهای قندی و همچنین تحولات خاص نرخ جهانی شکر خام باعث توجه سهامداران بازار به این گروه شد.

از جمله بازگشایی امروز می توان به نماد ویسا با رشد ۳ درصدی در قیمت ۵۵۲ تومان و صف خرید ۴ میلیونی اشاره کرد.

رشد ۸ هزار و ۳۹ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۸ هزار و ۳۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۲هزار و ۹۷۰ واحد رشد کرد و به رقم ۴۲۵ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  ۷۵۳ هزار معامله به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فارس، شپنا، شبندر، شستا، خودرو، وبصادر، وبملت بیشترین اثر مثبت را بر  روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی کیمیاتک، فسبزوار، کدما، شپنا، برکت، شبندر، خودرو از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۵۱ واحد رشد، رقم ۲۱ هزار و ۳۷۱  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۴۷۵ میلیون معامله به ارزش حدودی ۳۸ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام بپاس، شاوان، شگویا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای زاگرس، کگهر، فرابورس، آریا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، توسن، مدیریت، دی، گدنا، وهامون، سپیدار است.

انتهای پیام. /

۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 20649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha