واکنش مثبت گروه خودرویی و بانک به سطح حمایتی/ چرخش نقدینگی در گروه های مختلف بازار

شاخص خودرو و بانک پس از واکنش مثبت به  سطوح حمایتی روند صعودی خود را آغاز کرده اند و احتمالا در روزهای آینده شاهد ورود پول حقیقی به این سهم ها باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ شاخص خودرو پس از واکنش مثبت به ۱۹۵۸۰۰ واحد روند صعودی خود را آغاز کرده است و با توجه به اینکه امروز در ابتدای بازار شاخصص سازهای این گروه در محدوده مثبت معامله می شدند پیش بینی می شود که تا محدوده مقاومتی ۲۱۴۰۰۰ تا۲۰۶۰۰۰ واحد به راحتی حرکت کنند ودر صورت عبور می تواند به هدف ۲۳۶۳۰۰ واحد برسد

همچنین شاخص بانک ها هم به حمایت ۶۷۸۲ واحدی واکنش داشته است و در صورت تثبیت و عبور از مقاومت ۷۰۰۸، هدف ۷۶۵۰ تومان فعال خواهد شد که هم اکنون در دسترس است.

فعلا پول در صنایع مختلف می چرخد، کمی قبل تر در گروه پالایشی ها رفت و بیش از ۳۰ درصد نوسان مثبت گرفت و بعدش همین نقدینگی توی گروه شیمیایی ها رفت و حالا هم در حال ورود به گروه خودرویی ها است و احتمالا بعد از آن وارد صنعت بانکی ها شود.

در شرایط کنونی یک سیگنال وجود دارد و آن این است که وقتی ارزش معاملات به حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان رسید، یعنی پول جدید وارد بازار شده و می تواند یک سیگنال برای رشد حداقل ۲۰ درصدی باشد.

در حال حاضر دو گروه خودرو و بانک از تمام صنایع بازار عقب تر هستند، به همین دلیل پیش بینی می شود که در کوتاه مدت حداقل برای گرفتن ۲۰ تا ۳۰ درصد سود از این صنایع، از این گروه ها در سبد سرمایه گذاران کلان قرار گرفته باشد.

در ابتدای معاملات روز دوشنبه دو گروه خودرویی و بانکی با روند مثبت آغاز شدند و در ادامه معاملات در گروه خودرویی کمی افت داشت اما گروه بانکی روند مثبت تری را دنبال کردند، حال با توجه به اینکه گروه های مختلف از ابتدای امسال تاکنون رشد کرده اند این دو گروه از رشد عقب مانده اند، به همین دلیل رشد آنها در هفته های آینده ادامه خواهد داشت و در مقابل گروه های شیمیایی و پالایشی وارد اصلاح خواهند شد.

۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 20643

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha