پایان ۳ دهه ناکامی / دلاور آملی، امیرحسین زارع طلایی شد + ویدیوی کامل کشتی

آزادکار کشورمان در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در رقابت‌های جهانی نروژ موفق شد گنو پتریاشویلی گرجی را مغلوب کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در ادامه دومین روز از مسابقات جهانی کشتی آزاد پس از قهرمانی حسن یزدانی کشتی‌گیر قدرتمند کشورمان، امیرحسین زارع  در دیار نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم با رشادت، بسیار سرحال و فکورانه بر گنو پتریاشویلی از گرجستان غلبه کرد و مدال طلای این وزن را کسب کند. او خود گفته بود که از پتراشویلی دوتا خاک بگیرد، اثری از رقیب نخواهد ماند.

در این مسیر، زارع پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف خرامیانکوف از بلاروس رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید.

مدال‌آور المپیکی کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی با دسی گویازدوفسکی از آمریکا سرشاخ شد که با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

زارع در این مرحله به مصاف طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از ترکیه رفت که با برتری در این مبارزه حساس فینالیست شد. آزادکار سنگین وزن کشورمان که مدال برنز المپیک را در کارنامه دارد در جدال با گنو پتریاشویلی ۹ بر ۲ به برتری رسید و دومین طلا را گرفت.

تیم ملی کشتی آزاد ایران اولین و آخرین بار ۳۲ سال پیش و در پیکارهای جهانی ۱۹۸۹ مارتینی سوییس توسط مرحوم پهلوان علیرضا سلیمانی در سنگین وزن مدال طلا گرفت و امشب زارع این طلسم را شکست. سایت خبری تحلیلی رادار اقتصاد این موفقیت تاریخی را به این قهرمان فکور و دلاور ایران تبریک می‌گوید.

* پیش از شروع این مسابقه اسکوربرد خراب شد که بعد از مدتی با درست شدن آن دیدار فینال آغاز شد. 

برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی جهان، نروژ ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

وب‌سایت رسمی مسابقات کشتی قهرمانی جهان نروژ ۲۰۲۱

۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
کد خبر: 20630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha