رشد ۳ هزار و ۲۱۳ واحدی شاخص کل بورس/ رشد بازار سهام با رنج‌کشی مثبت نفتی‌ها + نقشه بازار

امروز یکشنبه ( ۱۱ مهر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۳ هزار و ۲۱۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۷۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز  ۲ هزار و ۲۴۸ واحد افت داشت.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه ( ۱۱ مهر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۳ هزار و ۲۱۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۷۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز  ۲ هزار و ۲۴۸ واحد افت داشت. بازار امروز را متعادل و همراه با نوسانات منفی آغاز کرد اما با شروع رنج کشی مثبت در نفتی ها مجددا در مسیر صعودی قرار گرفت. با گذشت یک ساعت از شروع معاملات شاهد افزایش عرضه در بازار بودیم و اغلب نمادها از قیمت های اول وقت خود عقب نشینی کردند اما در ادامه کمی از شدت عرضه ها کاسته شد و نمادهای بزرگ متعادل تر معامله شدند.

پالایشی ها با افت تقاضا نسبت به روز کاری قبل همراه بودند. نمادهای شبندر، شتران و شپنا در حوالی ۱ درصد منفی به معاملات خود خاتمه دادند. شاوان با رشد ۳ درصدی تک نماد مثبت این گروه شد. شسپا و شرانل نیز از مثبت های گروه روغنی بودند.

گروه خودرو و قطعاتی ها با گرایشات منفی و معاملاتی نوسانی کار خود را آغاز کردند اما درادامه در پی خبر درخواست رئیس سازمان بورس از وزیر اقتصاد مبنی بر خارج کردن خودرو از قیمت گذراری شورای رقابت و آماده شدن زمینه برای ورود خودرو به بورس کالا این گروه با تقاضا قابل توجهی رو به رو شدند.  غول‌های خودرویی یعنی خودرو، سایپا، خبهمن و خپارس با صف خرید بسته شدند. اکثر قطعاتی ها نیز مورد توجه بازار قرار گرفتند و مثبت شدند.

بانکی ها امروز با نوسانات قیمت همراه بودند. دی با ۹۱۹ میلیون حجم معامله در نزدیکی ۱ درصد منفی روز خود را به اتمام رساند و پرحجم ترین سهم گروه لقب گرفت. در گروه فلزات اساسی اکثر نمادها با معاملات منفی همراه بودند اما نماد ذوب از پرحجم های گروه با ۱۰۷ میلیون معامله با ۱ درصد مثبت به معاملات خود خاتمه داد. نمادهای کیمیا و فروس از صف خریدی های گروه بودند.

شاخص هموزن برخلاف شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. گروه قندی برای چندمین روز متوالی در قیمت های مثبت معامله شدند. گروه رایانه ای نوسانات منفی را تجربه کردند. گروه محصولات شیمیایی، غذایی و دارویی با افزایش عرضه و افت قیمت همراه بودند.

از جمله بازگشایی امروز می توان به نماد توسن با رشد ۵ درصدی در قیمت ۱.۲۲۱ تومان و صف خرید ۳۴ میلیونی اشاره کرد.

رشد ۳ هزار و ۲۱۳ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۳ هزار و ۲۱۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۷۶ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۲هزار و ۲۴۸ واحد افت کرد و به رقم ۴۲۲ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  ۹۰۸ هزار معامله به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فارس، تاپیکو، ومعادن، پارسان، شپدیس، کچاد بیشترین اثر مثبت و سهام فملی بیشترین اثر منفی را بر  روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی کیمیاتک، فسبزوار، کالا، برکت، شبندر، خودرو، شستا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۸ واحد رشد، رقم ۲۱ هزار و ۳۲۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۵۱۱ میلیون معامله به ارزش حدودی ۹ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام بپاس، زاگرس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شگویا، آریا، هرمز، صبا، سمگا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، توسن، مدیریت، دی، فرابورس، وهامون، آریا است.

انتهای پیام. /

۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 20613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha