روز اول کشتی آزاد قهرمانی جهان | صعود حسن یزدانی و امیرحسین زارع به نیمه نهایی + ویدیو

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان از امروز در اسلو نروژ آغاز شد و چهار نماینده ایران به مصاف حریفان رفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در روز نخست این مسابقات، آزادکاران اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم در دور مقدماتی تا نیمه‌نهایی به مصاف حریفان خود رفتند. مرحله نیمه نهایی این اوزان از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شود. نفرات راه یافته به گروه بازنده‌ها از ساعت ۱۲ روز یکشنبه برای رسیدن به دیدار رده‌بندی به روی تشک می‌روند و کشتی‌های فینال و رده‌بندی این ۴ وزن نیز از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه روز یکشنبه برگزار می‌شود.

تاکنون | روز نخست

یونس امامی

امروز (شنبه) در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم به مصاف حریف مغولستانی رفت و این دیدار در نهایت با نتیجه ۱۲ بر ۲ به نفع نماینده کشورمان به اتمام رسید. یونس امامی به دور دوم صعود کرد و در دومین دیدار خود با کایپانوف از قزاقستان به مقابله پرداخت و این دیدار با نتیجه ۱۲ بر ۰ به سود کشتی گیر کشورمان به پایان رسید. یونس امامی در سومین نبرد خود مقابل حریف گرجستانی با نتیجه ۸ بر یک شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. در صورت حضور نماینده گرجستان در فینال، امامی وارد جدول شانس مجدد می‌شود.

رحمان عموزاد

رحمان عموزاد در وزن ۶۱ کیلوگرم توانست مقابل حالیدو حریف مجارستانی با نتیجه ۵ بر ۰ به برتری رسید. عموزاد در دومین دیدار خود با نتیجه ۹ بر ۵ مقابل حریف ژاپنی شکست خورد. اگر حریف ژاپنی بتواند به فینال راه یابد، عموزاد در شانس مجدد می تواند به مبارزه بپردازد.

امیرحسین زارع 

امیر حسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم با نتیجه ۶ بر ۰ بر حریف بلاروسی غلبه کرد و به دور دوم صعود کرد. زارع در دومین دیدار خود به مصاف گویازدوفسکی از آمریکا رفت و توانست با نتیجه ۱۰ بر ۰ در کمتر از دو دقیقه به برتری دست یابد. زارع ملی‌پوش سنگین وزن کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جهانی مقابل طاها آکگول از ترکیه قرار می‌گیرد.

حسن یزدانی

حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم در دور اول مقابل دولتبیکو از قزاقستان به رقابت پرداخت و توانست با نتیجه ۱۲ بر ۲ به برتری دست یابد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. یزدانی در دومین دیدار مقابل اتهان راموس از پورتوریکو قرار گرفت و این دیدار با نتیجه ۱۰ بر ۰ به سود حسن به پایان رسید و راهی نیمه نهایی شد.

 برنامه‌ و نتایج مسابقات کشتی آزاد: 

شنبه ۱۰ مهرماه (ساعت ۱۲ تا ۱۶) 

وزن ۶۱ کیلوگرم: رحمان عموزاد ۵ - ۱ گمزاتگادزی هالیدوف (مجارستان) ---> رحمان عموزاد ۵ - ۹ هاسه گاوا (ژاپن)

وزن ۷۴ کیلوگرم: یونس امامی ۱۲ - ۲ بایامبادورج انخبایار (مغولستان) ---> یونس امامی ۱۲ - ۰ کایپانف (قزاقستان) --->  یونس امامی ۱ - ۱۰ کنتچادزه (گرجستان)

وزن ۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی ۱۲ - ۲ عظمت دولت بیکوف (قزاقستان)  { برنده کشتی سباستین جزیرزانسکی (لهستان) و عظمت دولت بیکوف (قزاقستان) } ---> حسن یزدانی ۱۰ - ۰ راموس (پورتوریکو)

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع ۶ - ۰  خرامیانکوف (بلاروس) --->  امیرحسین زارع ۱۰ - ۰ گوازدوفسکی (امریکا)


ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ - مسابقات نیمه نهایی اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد

وزن ۸۶ کیلوگرم: ---> حسن یزدانی ۸ - ۲ نایفونوف (روسیه)

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: ---> امیرحسین زارع ۴ - ۰ آک‌گل (ترکیه)

برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی جهان، نروژ ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

وب‌سایت رسمی مسابقات کشتی قهرمانی جهان نروژ ۲۰۲۱

۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 20578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha