رشد  ۳۶ هزار و ۴۹۷ واحدی شاخص کل بورس / استقبال سهامداران از نمادهای مربوط به متانول و اوره‌ + نقشه بازار

امروز شنبه ( ۱۰ مهر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۳۶ هزار و ۴۹۷ واحد رشد. در نخستین روز معاملاتی هفته جاری شاهد آغازی مثبت و همراه با افزایش تقاضا در کلیت بازار بودیم .گفتنی است که امروز نیز پالایشی ها لیدر این بازار بودند. بازار با تقاضای خوبی خصوصا در نمادهای بزرگ به سمت جلو حرکت کرد. رویدادهای مهم میتواند گزارشات ۶ ماهه شرکت ها باشد که اکثر سهم ها با این گزارشات واکنش نشان دادند و به خوبی روند مثبت رو در پیش گرفتند. در نهایت بازار همچنان در مدار صعودی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه ( ۱۰ مهر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۳۶ هزار و ۴۹۷ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۷۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز  ۴ هزار و ۳۱ واحد رشد داشت. در نخستین روز معاملاتی هفته جاری شاهد آغازی مثبت و همراه با افزایش تقاضا در کلیت بازار بودیم .گفتنی است که امروز نیز پالایشی ها لیدر این بازار بودند. بازار با تقاضای خوبی خصوصا در نمادهای بزرگ به سمت جلو حرکت کرد. رویدادهای مهم میتواند گزارشات ۶ ماهه شرکت ها باشد که اکثر سهم ها با این گزارشات واکنش نشان دادند و به خوبی روند مثبت رو در پیش گرفتند. در نهایت بازار همچنان در مدار صعودی به کار خود خاتمه داد.

گروه پالایشی با شفاف سازی نماد شتران در خصوص دستورالعمل نحوه محاسبه نفت خام، میعانات گاز و افزایش قیمت نفت با استقبال رو به رو شدند و همگی در سقف قیمت روزانه خود بسته شدند و خود را برای معاملات فردا آماده کردند. صندوق پالایش نیز با رشد ۳درصدی به قیمت ۸.۱۹۶ تومان رسید.

بزرگان گروه خودرویی،سایپا،خودرو،خپارس و خبهمن در حوالی قیمت پایانی روز خود را به اتمام رساندند ولی قطعه سازان تقاضای بهتری را تجربه کردند.

بانکی ها با گرایشات مثبت همراه بودند.بزرگان گروه دی،ملت،تجارت و صادرات نزدیک به ۱ درصد مثبت به معاملات خود خاتمه دادند.نماد وسالت تنها نماد صف خریدی گروه شد.

گروه فلزات اساسی با افزایش تقاضا رو به رو بودند. نمادهای فولاد، ذوب در نزدیکی ۴ درصد مثبت بسته شدند. .فافق تک نماد صف فروشی گروه شد. اوج تقاضا را در گروه پتروشیمی شاهد بودیم. اکثر نمادها در این گروه با صف خرید بسته شدند. متانولی‌ها و اوره‌سازان به دنبال افزایش نرخ گاز طبیعی رشد قابل توجهی را تجربه کردند.

شاخص هموزن همچون شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد. گروه محصولات شیمیایی با افزایش تقاضا همراه بودند.گروه قندی به تحولات نرخ شکر و افزایش نرخ شکر خام در بازارهای جهانی واکنش مثبت نشان دادند و با معاملات مثبت همراه شدند.گروه های سیمانی و غذایی با نوسانات منفی همراه بودند.

از جمله بازگشایی امروز می توان به نماد فروس با رشد ۵ درصدی در قیمت ۷۰۷ تومان با صف خرید ۲۶ میلیونی اشاره کرد.

رشد  ۳۶ هزار و ۴۹۷ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۳۶ هزار و ۴۹۷ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۷۳ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۴هزار و ۳۱ واحد رشد کرد و به رقم ۴۲۴ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  ۹۵۰هزار معامله به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فارس، فولاد، کچاد، کگل، پارسان، پارس، وغدیر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی کیمیاتک، فسبزوار، شبندر، کدما، شستا، شپنا، خودرو از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۹۶ واحد رشد ، رقم ۲۱ هزار و ۳۰۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۵۲۱ میلیون معامله به ارزش حدودی ۹ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، بپاس، زاگرس، هرمز، ذوب، فرابورس، مارون بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، مدیریت، دی، وهامون، گدنا، سپیدار، کرمان است.

انتهای پیام. /

۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 20577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha