شفاف‌سازی بورس درباره  ماجرای ماینرها

صبح امروز شرکت بورس در پاسخ به خبر منتشر شده در مورد کشف ماینر، امروز اطلاعیه شفاف‌سازی را روی کدال منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ صبح امروز شرکت بورس در پاسخ به خبر منتشر شده در مورد کشف ماینر، امروز اطلاعیه شفاف‌سازی را روی کدال منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است:

به استناد ماده ۲ مکرر ۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع می‌رساند پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر وجود دستگاه استخراج رمزارز در شرکت بورس اوراق بهاد به استحضار می رساند با توجه به اخبار منتشره در خصوص برخی فعالیت های مغایر با موضوع فعالیت شرکت بورس اوراق بهادار تهران، موارد ذیل را به استحضار سهامداران و ذینفعان محترم می‌رسانیم:

۱- در هیات مدیره وقت و هیات مدیره حاضر هیچ‌گونه دستورجلسه یا مصوبه ای مبنی بر فعالیت در حوزه رمزارزها اعم از استخراج یا معاملات وجود نداشته است.

۲- تجهیزات خریداری شده بر اساس مصوبات کمیته ساختمان تحت عنوان «سرورهای پردازشگر مورد نیاز مرکز داده» بوده است که کاربرد چندگانه تجهیزات مذکور موجبات سوء استفاده از این ابهام و نهایتا قصور یا تقصیر مجریان را فراهم نموده که مراتب رسیدگی انضباطی به موضوع توسط هیات مدیره و نهاد ناظر در دست پیگیری می‌باشد.

۳- یادداشت‌های همراه صورت‌های مالی و گزارش حسابرس و بازرس قانونی موید آنست که اتفاق صورت گرفته بسیار محدود بوده و مطلقا مصداق «ضرر و زیان سهامداران» نیست.

۴- فعالیت صورت گرفته هیچ گونه خللی در روند عادی فعالیت و انجام وظایف بورس اوراق بهادار تهران و نیز روال عادی معاملات ایجاد نکرده است.

۵- هیات مدیره در حال بررسی‌ ابعاد اتفاق به وقوع پیوسته از زوایای فنی و مالی بوده که با شفاف تر شدن موضوع، موارد متعاقباً به اطلاع کلیه سهامداران و ذی‌نفعان خواهد رسید.

بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.

۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 20574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha