یزدانی - تیلور با احتمال یک غافل‌گیری

تیلور در مبارزات قبلی خود با یزدانی ۳-۰ جلو است اما مبارزه چهارم این دو می تواند اتفاقات متفاوتی را به همراه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، هر چقدر هم در وزن های دیگر کشتی آزاد و فرنگی شاهد دوئل های جذاب و فینال های قابل پیش بینی باشیم اما قطعا وزن ۸۶ کیلوی آزاد از همه اوزان سرتر و رقابت در آن بین دو فوق ستاره کشتی دنیا هیجان انگیز و غیرقابل پیش بینی تر است؛ حتی اگر تیلور سه مبارزه قبلی را از یزدانی برده باشد بازهم مبارزه چهارم این دو در قهرمانی جهان از همین حالا مورد بحث اهالی کشتی است و همه در انتظار پرده چهارم این نمایش باشکوه هستند. در مسابقات جهانی رقابت داغ تیمی را هم شاهد خواهیم بود. ایران، روسیه و امریکا در راس این رقابت قرار دارند و طلای همین یک وزن در روز دوم می تواند شرایط را برای ایران و امریکا بسیار ایده آل کند. پس این فقط یک مبارزه شخصی نیست و یزدانی و تیلور نقش بسیار تعیین کننده ای در رتبه نهایی کشورهایشان در کشتی قهرمانی جهان اسلو ۲۰۲۱ خواهند داشت.

در این مطلب می خواهیم در مورد حسن یزدانی، تیلور و شرایط وزن ۸۶ کیلوی قهرمانی جهان در اسلو صحبت کنیم:

حسن یزدانی (ایران)
۲۰۱۶: طلای المپیک
۲۰۲۰: نقره المپیک
۲۰۱۷-۲۰۱۹: طلای جهان
۲۰۱۵: نقره جهان
۲۰۱۸: برنز جهان
از زمستان سال ۲۰۱۶ حسن یزدانی ۶۷ برد و ۳ باخت داشته است. هر ۳ باخت او مقابل یک نفر بوده است؛ دیوید تیلور. یزدانی و تیلور برای اولین بار در جام جهانی ۲۰۱۷ باهم کشتی گرفتند. علیرغم اینکه یزدانی در این کشتی ۳-۰ پیش افتاد اما تیلور توانست در پایان، پیروزی ۸-۴ را به دست بیاورد. یزدانی در قهرمانی جهان ۲۰۱۸ برای بار دوم مقابل تیلور قرار گرفت و این بار هم پس از اینکه ۶-۲ از حریف امریکایی پیش افتاد در پایان با نتیجه ۱۱-۶ مغلوب تیلور شد. آخرین مبارزه دو کشتی گیر هم در فینال المپیک ۲۰۲۰ بود که دو ماه پیش برگزار شد؛ در این مبارزه تیلور ۳-۲ پیروز شد. کشتی گیر کشورمان هر بار تا آستانه پیروزی مقابل تیلور پیش رفته اما در نهایت به او باخته است. با توجه به شرایط موجود اما به نظر می رسد که در کشتی چهارم، زمان پیروزی یزدانی رسیده باشد. او اگر بتواند با رفع اشکالات جزئی در کشتی های خود اشتباهات قبلی را مقابل تیلور تکرار نکند، با توجه به توانایی فنی بالایش می تواند طلسم کشتی گیر امریکایی را شکسته و بالاخره او را مغلوب خود کند.

دیوید تیلور (امریکا)
۲۰۲۰: طلای المپیک
۲۰۱۸: طلای جهان
دیوید تیلور از زمستان ۲۰۱۶ تا به امروز در هیچ رقابت بین المللی شکست نخورده است. او در این مدت طولانی هیچ نشانه ای از پسرفت در عملکرد خود نشان نداده و به دنبال تداوم همین روند است. تیلور بعد از کسب طلای المپیک از تصمیم خود برای حضور در رقابت های جهانی خبر داد؛ خبری که بیش از همه حسن یزدانی را خوشحال کرد چرا که او هنوز طعم تلخ شکست دو ماه پیش در توکیو را فراموش نکرده و این تلخی فقط با یک انتقام زودهنگام می تواند فراموش شود. شکست ناپذیری کشتی گیر امریکایی در طول ۵ سال اخیر اتفاقی است که او را به سمت تاریخی شدن پیش می برد اما هنوز از نظر کمی (تعداد مدال های معتبر) تیلور نیاز به ادامه جاه طلبی هایش دارد تا بتوان او را در بین بزرگان تاریخ کشتی جای داد. همین موضوع باعث شده تا انگیزه تیلور برای کسب طلای اسلو کم از یزدانی نباشد.

آرتور نایفونوف (روسیه)
۲۰۲۰
: برنز المپیک
۲۰۱۹: برنز جهان
هیچ وزنی در این دوره نیست که از همین الان بتوان با قاطعیت نفرات یک، دو و سه آن را مشخص کرد. دیوید تیلور به عنوان شماره یک این وزن تا کنون هیچ شکستی نداشته است. حسن یزدانی به عنوان شماره دو این وزن تنها به تیلور باخته است. آرتور نایفونوف هم به عنوان شماره سه این وزن فقط به یزدانی و تیلور باخته است. اولین مبارزه نایفونوف با یزدانی با پیروزی نزدیک ۴-۲ کشتی گیر ایران همراه بود؛ یزدانی در مبارزه دوم اما شکستی سنگین را به حریف روس خود وارد کرده و با حساب ۷-۱ پیروز شد؛ هنوز صحنه های جذاب فن های تخصصی یزدانی روی نایفونوف از ذهن این کشتی گیر پاک نشده است. او به خوبی می داند که برای ماندن در کورس باید در سبک کشتی خود تجدید نظر اساسی داشته باشد.

در جمع بزرگان...
در حالی که بعید به نظر می رسد کسی بتواند تیلور، یزدانی و نایفونوف را شکست دهد، هستند نفراتی که می توانند برای برنز ۸۶ کیلوی اسلو باهم رقابت کنند. عثمان گوچن (ترکیه) و بوریس ماکویف (اسلواکی) بیشترین شانس را برای رسیدن به این مدال دارند. گرچه خیلی ها معتقد هستند که بوریس به پایان راه رسیده اما او بردهای بزرگی طی سال های اخیر داشته که از میان آنها می توانیم به غلبه این کشتی گیر بر جی کاکاس امریکایی اشاره کنیم. او همچنین نفرات دیگری چون ابوبکر آباکاروف، ساندرو امینوشویلی و عزمت دولتبکوف را هم شکست داده است. گوچن تجربیات ماکویف را ندارد ولی در ۲۴ سالگی از آمادگی خوبی برای به دست آوردن اولین مدال جهانی بزرگسالان برخوردار است.

پیش بینی:
بدون تردید اگر فینال ۸۶ کیلوگرم در اسلو را افراد دیگری به غیر از حسن یزدانی و دیوید تلیور برگزار کنند، باعث شگفتی خواهد بود. یزدانی به احتمال زیاد به سبک مشابهی با فینال المپیک با تیلور مبارزه خواهد کرد؛ جایی که او روی دفاع تمرکز کرد تا اینکه سعی کند با تیلور درگیر شده و صاحب موقعیتش کند. اگر این، رویکرد یزدانی باشد، شانس برنده شدن تیلور بالا خواهد بود چرا که این سبک، جوابِ یزدانی در دوئل بزرگ وزن ۸۶ کیلو نیست. برای کسب برنز هم کشتی گیران ترکیه و روسیه را باید صاحب بیشترین شانس بدانیم.

برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی جهان، نروژ ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

وب‌سایت رسمی مسابقات کشتی قهرمانی جهان نروژ ۲۰۲۱

۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 20563
منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha