کشتی‌های این ۶ ستاره را از دست ندهید!

حضور ۶ تن از قهرمانان المپیک در مسابقات جهانی نروژ نشان از اهمیت بالای این رقابت برای ستاره‌های کشتی جهان دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  "ورزش سه"، حتی فاصله نزدیک المپیک توکیو با مسابقات جهانی هم باعث نشده تا خیلی از قهرمانان نامدار کشتی جهان، قید حضور در این رقابت ها را بزنند. رقابت های جهانی نروژ در حالی از فردا در رشته کشتی آزاد آغاز می شود که ۶ کشتی گیری که قبلا سابقه قهرمانی در المپیک را داشته اند، در این رقابت ها روی تشک خواهند رفت.
البته از ۶ کشتی گیری که در توکیو روی سکوی قهرمانی رفتند، فقط دو نفر یعنی دیوید تیلور و عبدالرشید سعداله یف در نروژ کشتی می گیرند و ۴ نفر دیگر به دلایل مختلف در این رقابت ها غایب هستند.


 بدون شک حضور ۶ ستاره کشتی جهان که در کارنامه خود طلای المپیک را دارند، می تواند به جذابیت مسابقات جهانی نروژ کمک کند و نگاه علاقه مندان به کشتی در سراسر جهان را دو ماه بعد از مسابقات المپیک، حالا به این رقابت ها جلب کند. 


بدون شک حضور ۴ تن از قهرمانان المپیک در دو وزن ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم رقابت های این اوزان را بیش از سایر اوزان دارای حساسیت و جذابیت می کند

۱- جردن باروز؛ قدیمی ترین طلایی المپیک
جردن باروز آمریکایی یکی از قهرمانان المپیک حاضر در جهانی نروژ خواهد بود که پس از ناکامی در راهیابی به المپیک توکیو، حالا در یک وزن بالاتر به دنبال هشتمین مدال جهانی خواهد بود. باروز پس از قهرمانی در المپیک ۲۰۱۲ لندن، در المپیک ریو حاضر بود که توفیقی نداشت، اما با چهار طلا و سه برنز جهان یکی از برجسته ترین کشتی گیران دنیاست. او بدون شک برای رسیدن به پنجمین طلا و اثبات شایستگی هایش بعد از غیبت در المپیک انگیزه بالایی خواهد داشت. 

۲-حسن یزدانی؛ به امید بازگشت به سکوی قهرمانی

حسن یزدانی را که حالا کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد هم محسوب می شود، دیگر نمی توان یک کشتی گیر کم تجربه یا یک پدیده دانست. یل جویبار حالا به یک کشتی گیر شناخته شده در دنیا تبدیل شده که هر حریفی برای شکست او برنامه خاصی خواهد داشت. یزدانی مدال های طلا و نقره المپیک های ریو و توکیو را کسب کرده و از سال ۲۰۱۵ در تمامی مسابقات جهانی حضور داشته که حاصلش دو طلا، یک نقره و یک برنز دنیا بوده است. نابغه ایرانی کشتی آزاد جهان پس از دست دادن طلای دوم المپیک در ثانیه های پایانی کشتی فینال مقابل دیوید تیلور آمریکایی، در نروژ به دنبال جبران این شکست خواهد بود و باید دید آیا بالاخره می تواند از سد رقیب آمریکایی اش بگذرد یا خیر.

۳- دیوید تیلور؛ کم افتخارتر، اما آماده‌تر

دیوید تیلور را از بین این ۶ قهرمان طلایی المپیک، می توان از سایر نفرات کم افتخارتر دانست. او به جز طلای جهانی ۲۰۱۸ و طلای المپیک توکیو ۲۰۲۰ افتخار آنچنانی دیگری در کارنامه اش ندارد، اما به جرات می توان گفت یکی از آماده ترین کشتی گیر حال حاضر جهان به حساب می آید. او حالا بعد از کسب مدال طلای المپیک، به دنبال صید دومین طلای جهانی خود در نروژ خواهد بود. 

۴-عبدالرشید سعداله یف؛ همچنان بی رقیب؟

عبدالرشید سعداله یف ملقب به تانک روس که عنوان دار چندین ساله جهان و دارای ۲ نشان طلای المپیک ریو و توکیو می باشد، در این مسابقات به میدان می‌رود. کاپیتان روس ها از سال ۲۰۱۴ در تمامی ادوار مسابقات جهانی و المپیک حضور داشته و به جز شکست در فینال جهانی ۲۰۱۷ مقابل اسنایدر، در تمامی مسابقات صاحب گردن آویز طلا شده است و در این رقابت ها هم شانس اصلی کسب مدال طلا خواهد بود.

۵-کایل اسنایدر؛ در شرایط مشابه یزدانی
شاید بتوان شرایط کایل اسنایدر در وزن ۹۷ کیلوگرم را به شرایط حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم تشبیه کرد. اسنایدر که در فینال مسابقات جهانی ۲۰۱۷ سعداله یف را شکست داده بود و آخرین بار در این وزن طلایی شده بود، با وجود داشتن طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو، در ۴ سال اخیر همواره مقابل تانک روسی بازنده بوده است. اسنایدر که دو ماه قبل هم در فینال المپیک برابر عبدالرشید شکست خورده، به امید کسب سومین طلای جهانی خود با یک وقفه ۴ ساله پای به نروژ گذاشته است. 

۶- طاها آکگول؛ بازگشت به دوران طلایی؟
یکی دیگر از چهره های شناخته شده و قهرمانان طلایی حاضر در نروژ، طاها آکگول سنگین وزن پرآوازه کشور ترکیه که برای دفاع از عنوان قهرمانی اش پا به المپیک توکیو گذاشت، اما از راهیابی به فینال المپیک توکیو بازماند و مدال برنز المپیک برایش چندان لذتبخش نبود. او تصمیم گرفت بدون استراحت خود را آماده حضور در جهانی نروژ کند. آکگول علاوه بر طلا و برنز المپیک، دو طلا، دو نقره و یک برنز جهان را در کارنامه اش دارد که از این حیث یکی از پرافتخارترین سنگین وزن های دنیا به حساب می آید. در این وزن امیرحسین زارع و گنو پتریاشویلی رقبای اصلی طاها به حساب می آیند.

برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی جهان، نروژ ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

وب‌سایت رسمی مسابقات کشتی قهرمانی جهان نروژ ۲۰۲۱

۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
کد خبر: 20553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha