برای خرید آیفون ۱۳ در کشورهای مختلف چند روز باید کار کرد؟

در این گزارش به بررسی تعداد روزهایی که مردم در کشورهای مختلف جهان باید کار کنند تا با درآمد آن صاحب آیفون ۱۳ شوند، می پردازیم.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، در همه جای دنیا معمولا شرکت ها سعی می کنند محصولاتشان را به گونه ای تولید و ارائه کنند که فردی که در داخل آن جامعه مشغول به کار است و زندگی می کند،توان خرید آن را نیز داشته باشد.

پس از آنکه شرکت اپل سری جدیدی از آیفون را به بازار ارائه کرد،صحبت های زیادی درباره قیمت این محصولات ارائه شد تا اینکه شرکت ساعاتی بعد از اعلام خبر معرفی،قیمت انواع مدل آن را نیز ارائه کرد. یکی از آن مدل ها آیفون ۱۳ است که قیمتی حدود ۸۰۰ دلاری دارد.

موضوعی که در این گزارش به آن پرداخته ایم و سعی کردیم مقایسه کنیم، مقدار زمانی است که یک کارگر در کشور های مختلف باید کار کند تا با حداقل حقوق خود بتواند یک گوشی آیفون ۱۳ را تهیه کند.

در ابتدا کشور آمریکا یعنی کشوری که در آن این محصول معرفی شده است:در کشور آمریکا یک کارگر در ماه و با ۲۶ روز کار ۲۴۹۰ دلار حقوق می گیرد و بنابراین ۹ روز طول خواهد انجامید که آیفون ۱۳ را خریداری کند.

کشور بعدی انگلستان است که فرد با حقوق ماهیانه ۱۴۸۰ پوند با تنها پس انداز ۱۰ روز خود توان خرید آن را بدست می آورد.

در کشور چین نیز با حقوق ماهیانه ۲۲۱۳ یوآن در ماه حدود ۲ ماه طول خواهد کشید که این گوشی را بتواند تهیه کند.

و اما در کشور ایران این اعداد بسیار متفاوت است به طوری که حداقل حقوق در ایران در ماه حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که حدود ۸۶ دلار آمریکا خواهد بود و به این ترتیب ۸ ماه طول خواهد کشید که فرد بتواند خرید و استفاده از آیفون ۱۳ را تجربه کند.

در نمودار زیر چند کشور دیگر را نیز مقایسه کرده ایم تا با آن آشنا شوید:

عمر پس انداز برای خرید ایفون ۱۳ در هر کشور چقدر است؟

۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 20521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha