سبزپوشی بازار سهام در آخرین روز کاری این هفته/ استقبال سهامداران از گروه پتروشیمی + نقشه بازار

امروز چهارشنبه ( ۷ مهر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم ۱ میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز  هزار و ۲۴۹ واحد رشد داشت. بازار امروز بی رمق ، در مدار منفی و با گرایش نسبی به گروه های کوچکتر آغاز به کار کرد اما در ادامه بزرگان و شاخص سازان با لیدری خودرویی ها یکی پس از دیگری سبزپوش شدند و رو به بالا در مسیری صعودی به حرکت در آمدند. در حالی معاملات آخرین روز هفته جاری را پشت سر گذاشتیم که در میانه بازار افزایش تقاضا در کلیت بازار را شاهد بودیم. پالایشی ها منفی کار خود را آغاز کردند اما در نهایت در محدوده صفر تابلو به معاملات خود خاتمه دادند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه ( ۷ مهر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس امروز با ۱۱۵۷۷ واحد رشد  به رقم ۱ میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز  هزار و ۲۴۹ واحد رشد داشت. بازار امروز بی رمق ، در مدار منفی و با گرایش نسبی به گروه های کوچکتر آغاز به کار کرد اما در ادامه بزرگان و شاخص سازان با لیدری خودرویی ها یکی پس از دیگری سبزپوش شدند و رو به بالا در مسیری صعودی به حرکت در آمدند. در حالی معاملات آخرین روز هفته جاری را پشت سر گذاشتیم که در میانه بازار افزایش تقاضا در کلیت بازار را شاهد بودیم.

پالایشی ها منفی کار خود را آغاز کردند اما در نهایت در محدوده صفر تابلو به معاملات خود خاتمه دادند. شاوان تک نماد صف خریدی این گروه شد. اقبال به نمادهای صادرات محور گروه پتروشیمی و بویژه تولیدکنندگان اوره در پی گزارش خوب پتروشیمی پردیس وجود داشت و نمادهای کرماشا، خراسان، شیراز که در کانون توجه سهامداران قرار گرفتند، در سقف قیمت روزانه خود بسته شدند.

غول های خودرویی خودرو،خساپادر حوالی ۱ درصد مثبت روز خود را به اتمام رساندند.عمده نمادهای قطعاتی نیز با افزایش تقاضا همراه بودند.

بانکی ها با نوسانات مثبت همراه بودند. نماد دی لیدر این گروه با بیش از ۶۶۹ میلیون معامله نزدیک به ۱ درصد منفی به معاملات خودخاتمه داد و پرحجم ظاهرشد. نماد وسالت صف خرید و سمایه صف فروشی گروه شد.

گروه فلزات اساسی با گرایشات مثبت رو به رو بودند.بزرگان گروه فولاد و فملی در حوالی قیمت پایانی به معاملات خود خاتمه دادند. فباهنر تک نماد صف خریدی و فافق تک نماد صف فروشی گروه شدند.

شاخص هموزن همچون شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد.گروه انبوسازی با افزایش تقاضا همراه بودند. گروه های سیمانی،دارویی،غذایی در مدار مثبت معامله شدند.

رشد  ۱۱ هزار و ۵۷۷ واحدی بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۱۱ هزار و ۵۷۷ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۲۴۹ واحد رشد کرد و به رقم ۴۲۰ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  ۹۵۷هزار معامله به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد پارسان، وغدیر، شپدیس، تاپیکو، جم، نوری، پارس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی کیمیاتک، فسبزوار، کدما، برکت، شبندر، شستا، شپنا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۰۰ واحد رشد، رقم ۲۰ هزار و ۹۶۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۵۳۰ میلیون معامله به ارزش حدودی ۳۷۰ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، زاگرس، غصینو، شگویا، شاوان بیشترین تاثیر مثبت و نماد بپاس، شراز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، مدیریت، دی، وهامون، توسن، سپیدار، لطیف است.

انتهای پیام. /

۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 20503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha