واکنش دلار به گزارش آژانس/دلار در آستانه ۲۸ هزار تومان!

پس از گزارش منفی آژانس علیه ایران،قیمت دلار در آخرین معاملات شب گذشته تا نزدیکی محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان رشد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز، «ایران به مفاد توافق دو هفته پیش به طور کامل عمل نمی کند»؛ همین ادعای آژانس بین المللی انرژی اتمی کافی بود که تحرکات بازیگران دلار در معاملات پشت خطی بیشتر شود، به طوریکه قیمت دلار در آخرین معاملات شب گذشته حتی تا نزدیکی محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان رشد کرد.

اسکناس آمریکایی پس از هفته اول شهریورماه، بارها در شکست محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی ناکام بود. طبیعتا بر اساس روند گذشته، بخشی از معامله گران انتظار فشار فروش در نزدیکی محدوده یاد شده را دارند. با این حال، به نظر می رسد که افزایشی ها در صورتی که بخواهند، عده بیشتری را ترغیب کنند که وارد بازار ارز شوند، چاره ای جز تثبیت دلار بالای محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان ندارند.

عبور دلار از تقاضای اربعین

در حالی که بازیگران افزایشی روی اختلاف جدید ایران و طرف های غربی مانور می دهند، شماری از معامله گران عنوان می کنند که بازار ارز از تقاضای اربعین عبور کرده است و با کاهش فشار تقاضا، قیمت دلار ظرفیت کمتری برای رشد قیمت خواهد داشت. البته به دلیل محدودیت های کرونایی، به نظر نمی رسد که تقاضای اربعین قابل مقایسه با سال های گذشته باشد. با این حال، در شرایطی که حجم معاملات در بازار ارز بسیار کاهش پیدا کرده است، همان تقاضای محدود اخیر نیز ممکن است اثرات موقتی بر روی بازار گذشته باشد و عبور از آن،‌منجر به آرامش بیشتر دلار شود.

پشت خطی

رفتار مورد توجه معامله گران دلار

به گفته برخی فعالان، دلار با توجه به بیانیه کشورهای بزرگ اروپایی می تواند با جوسازی معامله گران مواجه شود. تروئیکای اروپایی به بهانه گزارش «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای صادر کرده و تهران را به عدم رعایت کامل توافق مورخ ۱۲ سپتامبر با آژانس متهم کرده‌اند.

از نگاه برخی فعالان در صورتی که اسکناس آمریکایی به اخبار دو روز گذشته توجه نکند، به معنای آن است که ظرفیت افزایشی خاصی نیز در بازار وجود ندارد و باید منتظر ادامه درجا زدن های قیمت دلار بود. قیمت طلایی درهم نیز در مقایسه با آخرین روز کاری تغییری نکرد و در محدوده ۷ هزار و ۵۷۰ تومان برآورد شد. قیمت طلایی درهم از نگاه معامله گران سطحی است که اگر ده دقیقه بالا یا پایین آن معامله صورت گیرد روند بازار را مشخص می کند. بر اساس این عدد سقف حرکت درهم ۷ هزار و ۷۵۰ تومان و کف آن ۷ هزار و ۵۰۰ تومان می تواند باشد.

۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 20482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha