شیرجه تاریخی مهدی طارمی به لیورپول + فیلم

یک جای‌گیری عالی، یک فرار تماشایی و یک شیرجه عالی کاری بود که مهدی طارمی برای گلزنی به لیورپول انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، مهدی طارمی را دیگر نباید با لقب ستاره ایران در فوتبال اروپا یاد کرد؛ او تنها فوق ستاره ایرانی است که در حال حاضر در سطح اول اروپا یکه‌تازی می‌کند و در بازی‌های بزرگ درخشش خیره کننده‌ای دارد و گلزنی هم می‌کند و روند خوب خود را امشب برابر لیورپول ادامه داد.

تیم فوتبال پورتو در حالی که مهدی طارمی را به‌عنوان تنها مهاجم نوک در خط حمله داشت، در چارچوب رقابت‌های هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۲:۳۰ سه‌شنبه شب در ورزشگاه دو دراگائو مقابل تیم سه امتیازی لیورپول قرار گرفت.

مهدی طارمی که در هفته اول لیگ قهرمانان اروپا دروازه اتلتیکو مادرید را در واندا متروپولیتانو باز کرده و گل او مردود شده بود، امشب در یک تقابل حساس و بزرگ دیگر مقابل لیورپول قرار گرفت که جدا از نتیجه مسابقه و شکست سنگین تیمش در خانه، توانست کار بزرگی انجام دهد و در یک جدال اروپایی مهم دیگر تجربه گلزنی را به دست بیاورد.


مهدی طارمی تاکنون سه تقابل با تیم‌های انگلیسی داشته، اما پس از ناکامی در گلزنی مقابل منچسترسیتی، برابر چلسی و لیورپول گلزنی کرده تا باشگاه‌های این کشور، تیم‌های مورد علاقه او برای درخشش در رقابت‌های اروپایی شوند

مهدی طارمی که در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا تجربه فوق‌العاده‌ای با زدن گل‌های تماشایی برابر چلسی و یوونتوس ایتالیا داشت، امشب برابر یک تیم انگلیسی دیگر و قهرمان اروپا یک گل هوشمندانه به ثمر رساند و تبدیل به نخستین بازیکن ایرانی در تاریخ شد که توانسته دروازه لک‌لک‌ها را باز کند.

جو گومز برای حفظ نتیجه و سه گل لیورپول وارد زمین شده بود، اما مهدی طارمی از تعلل این بازیکن استفاده کرد و با فرار از سد او موفق به گلزنی شد

مهدی طارمی در فاصله ۱۵ دقیقه به پایان مسابقه پورتو مقابل لیورپول و در حالی که تیمش با نتیجه ۳ بر صفر عقب بود، هیچ موقعیت گلی نداشت و از سوی دیگر هیچ ضربه در چارچوب یا حتی شوت در خارج از چارچوبی نزده بود، اما با این وجود توانست از تنها فرصتی که به دست آورد، به بهترین شکل استفاده کند.

ستاره ایرانی پورتو در زمانی که همراه با توپ به وسط زمین می‌رفت تا بازی زودتر شروع شود، دست خود را به سمت آسمان برد و به این شکل شکرگزاری کرد

مهدی طارمی پس از باز کردن دروازه لیورپول شادی گل خاصی انجام نداد و بخاطر اینکه تیمش عقب بود، توپ را برداشت و به وسط زمین بُرد

توپ‌ربایی فابیو ویییرا، هافبک پورتو از مقابل فابینهو و ارسال دقیقی که از سمت راست و کنج محوطه جریمه لیورپول ارسال کرد، یک موقعیت نصف و نیمه را برای تیم پرتغالی به وجود آورد، اما مهدی طارمی با یک جای‌گیری عالی، فرار از کنار جو گومز و ضربه سر شیرجه‌ای تماشایی، آلیسون بکر را ناکام گذاشت و دروازه لیورپول را باز کرد.

پورتو پس از گل تماشایی مهدی طارمی دو گل دیگر از رابرت فیرمینو دریافت کرد و در این مسابقه خانگی با نتیجه ۵ بر یک مقابل لیورپول شکست خورد، اما تک‌گلی که تیم پرتغالی با ضربه سر مهدی طارمی به ثمر رساند، کاری کرد تا هواداران فوتبال ایران به نتیجه این بازی توجهی نداشته باشند و از همان یک گل لذت ببرند.

مهدی طارمی در شرایطی مقابل لیورپول به میدان رفت که بخاطر زدن سه گل در دو مسابقه اخیرشان در لیگ برتر پرتغال به دنبال ادامه دادن این روند درخشان در رقابت‌های اروپایی بود و توانست این کار را به بهترین شکل انجام بدهد

ملی‌پوش ایرانی پورتو در بازی با لیورپول یک دریبل ناموفق، یک سانتر نادرست، ناکامی در هشت دوئل زمینی و ۱۱ بار از دست دادن مالکیت توپ داشت و همچنین یکبار در موقعیت آفساید قرار گرفت، اما کار خود را با یک شیرجه زیبا و تنها توپش در چارچوب دروازه انجام داد تا یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول هم ضربه سر او را تحسین کند و در صحبت‌های پس از مسابقه بگوید: «آن هِد خیلی خوب بود.»

گفتنی است رقابت‌های گروهی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱ در شش دور برگزار می‌شود و در ۲۲ آذر ماه سالجاری مسابقات مرحله یک‌شانزدهم شروع خواهد شد. این رقابت‌ها در ۲۷ اسفندماه در مرحله یک‌چهارم و نیمه‌نهایی ادامه پیدا می‌کند. فینال رقابت‌ها در اول خرداد ماه سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

برنامه کامل مسابقات لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

وب‌سایت رسمی مسابقات لیگ فوتبال قهرمانان اروپا ۲۰۲۱

جدیدترین فهرست برترین گلزنان تیم ملی فوتبال ایران

۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵
کد خبر: 20480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha