رشد  ۷۰۰ واحدی شاخص کل بورس/ افزایش تقاضا با لیدری پتروشیمی ها+ نقشه بازار

بازار امروز با لیدری پالایشی ها، متعادل و در مدار مثبت آغاز بکار کرد اما در ادامه شاهد پیشی گرفتن فروشندگان از خریداران در کلیت بازار بودیم در حالی که در بعضی از گروه ها و تک نمادها بازار با افزایش تقاضا روبه رو شد ولی درنهایت کلیت بازار با افزایش عرضه خود را برای فردا آماد کرد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه‌شنبه ( ۶ مهر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم ۱ میلیون و ۴۲۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز  هزار و ۴۰۹ واحد افت داشت. بازار امروز با لیدری پالایشی ها، متعادل و در مدار مثبت آغاز بکار کرد اما در ادامه شاهد پیشی گرفتن فروشندگان از خریداران در کلیت بازار بودیم در حالی که در بعضی از گروه ها و تک نمادها بازار با افزایش تقاضا روبه رو شد ولی درنهایت کلیت بازار با افزایش عرضه خود را برای فردا آماد کرد.

پالایشی ها امروز معاملاتی با گرایشی مثبت را تجربه کردند شبندر لیدر این گروه با بیش از ۳۳۳ میلیون حجم معامله در حوالی ۴ درصد مثبت شد و پرحجم ترین سهم گروه لقب گرفت. دیگر نمادهای گروه شپنا و شبریز در محدوده یک درصد مثبت بسته شدند.

گروه خودرو و قطعاتی ها با نوسانات منفی همراه بودند. بزرگان گروه خودرو و سایپا در نزدیکی ۲ درصد منفی به معاملات خود خاتمه دادند. خبهمن با حجم معاملاتی ۲۲۷ میلیونی تک نماد صف خریدی خودرویی شد. بانکی ها هم در مدار منفی دادوستد شدند پرحجم های گروه دی، ملت، صادرات درحوالی ۱ درصد منفی روز خودرا به اتمام رساندند در این گروه وپست تنها نمادی بود که با صف فروش بسته شد.

گروه فلزات اساسی معاملات متعادلی را تجربه کردند. بزرگان گروه فولاد و فملی نزدیک به قیمت صفر تابلو به معاملات خود خاتمه دادند. نماد فروس با توجه به دریافت مجوز افزایش ۲۰ درصدی نرخ فروش با افزایش تقاضا همراه شد و تک نماد صف خریدی گروه شد.

شاخص هموزن برخلاف شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. گروه رایانه از پرتقاضای بازار امروز بودند. حمل و نقلی ها با افت قیمت دادوستد شدند. خدمات فنی و مهندسی با گرایشات مثبت همراه بودند. نمادهای دارویی، شیمیایی، غذایی، سیمانی با افت قیمت معاملات منفی را تجربه کردند.

از جمله بازگشایی امروز می توان به نماد کاسپین با رشد ۵ درصدی در قیمت ۲.۶۰۹ تومان و صف خریدی ۴ میلیونی اشاره کرد.

رشد  ۷۳۲ واحدی شاخص کل بورس 

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۷۳۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۲۵ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۴۰۹ واحد افت کرد و به رقم ۴۱۹ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  یک میلیون و ۳۷۵ هزار معامله به ارزش ۴۸ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد پارسان، شبندر، وغدیر، شیراز، شتران، شپدیس بیشترین اثر مثبت و سهام فولاد بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی کیمیاتک، فسبزوار، شبندر، شستا، شتران، شپنا، فملی از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۵۳ واحد رشد، رقم ۲۰ هزار و ۸۵۹ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۷۲۵ میلیون معامله به ارزش حدودی ۱۰۸ هزار میلیارد ریال انجام شد

سهام آریا، زاگرس، شگویا، غصینو، فجهان بیشترین تاثیر مثبت و نماد بپاس، صبا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد توسن، فجهان، مدیریت، دی، وهامون، سپیدار، گدنا است.

انتهای پیام. /

۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 20476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha